Silly Season 2024/25
Silly Season 2024/25
Jesper Pettersson är 4:de back i Rögle. Kanske skulle kunna vara något. Rightare och gjorde ändå 21p i lhc förra säsongen. Kanske är sugen på att flytta hem till Sthlm?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Silly Season 2024/25
Varför skulle de släppa en topp 4-back?
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Silly Season 2024/25
Behöver nog förtydliga. Spelar i 4:de kedjan.
Silly Season 2024/25
Sorry. Är grinig pga skitmatchen mot bikbok.
Silly Season 2024/25
Ingen fara. Saknade tydlighet.
Spelade näst minst av alla spelare och minst av alla backar på 7 backar. Biber från deras j20 gavs mer istid.
Silly Season 2024/25
Klart Jeppe är förstärkning. Grinig, tvåvägsback av kvalite i den här ligan.Andspe skrev: ↑2024-12-06 21:09:40Ingen fara. Saknade tydlighet.
Spelade näst minst av alla spelare och minst av alla backar på 7 backar. Biber från deras j20 gavs mer istid.
Silly Season 2024/25
Sex backar för att vi släppt vår bredd på lån eller permanent. En styrka på backsidan är väl att alla är i spannet 24-28 år typ. Jag betvivlar inte att Johnny kan kliva in tillräckligt bra om Sissons blir skadad för att det ändå inte ska vara absolut toppklass om vi ska lägga pengar på en back i nuläget.Nypovich skrev: ↑2024-12-06 19:51:36Saken är väl att det lever lite på Sissons. Blir han skadad så sjunker vårt försvar rätt ordentligt. Lastar man in en back där så har man både bredd och trygghet när någon försvinner. Nu lever vi mycket på att månnga ska va hela o fräscha. Körde ju mer eller mindre på sex backar varje match Berg va skadad.dr111DIF skrev: ↑2024-12-06 19:04:23 Backsidan har varit såpass bra så det ska vara ren toppklass om det ska bli något. Målet har ju varit att bygga en fysisk backsida som kan få stopp och är starka framför mål, där tycker jag man lyckats. Sen kan man ju drömma sig lite om en rörlig högerfattad back som lassar på mål i offensiven, men det stannar oftast vid en dröm så här års. Sissons levererar ju ändå poäng så vad har vi att klaga på.
Silly Season 2024/25
Tar ingenting från Hugo och hans senaste prestationer, men han har haft ett väldigt solitt försvar framför sig. Jag hoppas verkligen inte att man nöjer sig nu för att det har sett lite bättre ut.
-
Silly Season 2024/25
Ne håller med.
Någon måste in och tillsammans med Hugo bilda ett starkt målvaktspar. Men 2 st behövs inte.
Silly Season 2024/25
Det vi minst saknar är ju tuffhet på backsidan. Berg, Krogdahl, Blixt, Ragge, Tycho (!).DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2024-12-06 20:52:26 Hade älskat att få in en sådan som Stian Solberg.
Har inte fått ut mycket av sitt spel i Färjestad men vi är trots allt en nivå ner.
Kan kliva in med lite pondus och tuffhet på backsidan inför stundande slutspel.
Har faktiskt ryktats om en utlåning, dock ej specifikt oss.
Håller med dr111dif, ska vi ha in något är det en riktigt spelskicklig offensiv back men det lär stanna vid en dröm.
-
Silly Season 2024/25
Ingen av dessa har ju visat någon tuffhet.Henkos skrev: ↑2024-12-07 09:07:15Det vi minst saknar är ju tuffhet på backsidan. Berg, Krogdahl, Blixt, Ragge, Tycho (!).DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2024-12-06 20:52:26 Hade älskat att få in en sådan som Stian Solberg.
Har inte fått ut mycket av sitt spel i Färjestad men vi är trots allt en nivå ner.
Håller med dr111dif, ska vi ha in något är det en riktigt spelskicklig offensiv back men det lär stanna vid en dröm.
Man trodde det om Ragge när han värvades. Även Berg. Blixt har storleken men kaxigheten finns ej.
Tychonick blir lätt sur och säger ifrån när något sker, det är det enda jag sett.
Håller verkligen inte med.
Silly Season 2024/25
Kan hålla med, Alla utom Tychonick tycker jag är som fluffiga Teletubbies, speciellt Blixt och HammarlundDjurgårdareiNorrland skrev: ↑2024-12-07 10:45:09Ingen av dessa har ju visat någon tuffhet.Henkos skrev: ↑2024-12-07 09:07:15Det vi minst saknar är ju tuffhet på backsidan. Berg, Krogdahl, Blixt, Ragge, Tycho (!).DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2024-12-06 20:52:26 Hade älskat att få in en sådan som Stian Solberg.
Man trodde det om Ragge när han värvades. Även Berg. Blixt har storleken men kaxigheten finns ej.
Tychonick blir lätt sur och säger ifrån när något sker, det är det enda jag sett.
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Silly Season 2024/25
Var det nån som ville ha Clara?? Släppt 3/5 i första perioden idag
Silly Season 2024/25
Vi tacklar typ mest i ligan och du kan väl ändå inte mena att det är smärtfritt att ta sig in framför vår kasse? Visst Ragge borde nog kunna mer i den avdelningen men Johnny, Blixten, Berg och Krogen brottar ju ner varenda en som ens försöker. I viss mån även Sissons. Så till den grad att jag känner att vi nästan tänjer på gränserna och riskerar utvisningar så som reglerna är nu.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2024-12-07 10:45:09Ingen av dessa har ju visat någon tuffhet.Henkos skrev: ↑2024-12-07 09:07:15Det vi minst saknar är ju tuffhet på backsidan. Berg, Krogdahl, Blixt, Ragge, Tycho (!).DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2024-12-06 20:52:26 Hade älskat att få in en sådan som Stian Solberg.
Saknar vi något tycker jag det är rörligheten med puck, typ Axel A eller PJ. Å andra sidan har vi verkligen en tydlig profil på backsidan som alla passar rätt bra i och det rimmar väl med vad Wiken lyfte fram som målbild i våras.