Hockey-VM 2008

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar

Tar Tre Kronor medalj?

Ja
15
36%
Nej
27
64%

Antal röster: 42

Steef
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Steef »

Don66 skrev:
Emil svelander skrev:
Don66 skrev:
Emil svelander skrev:Hockey VM är i mitt tycke inte särskilt intressant förrän sista 10 minuterna i en final mellan Sverige och Finland.

Tur att det finns andra som är hockeyintresserade då...;-)
Jag är hockeyintresserad. Men när hela turneringen är som ett stort jippo och går varje år, har jag väldigt svårt att bli insatt i det.
Elitserien går ju också varje år? ;-)

För min del kan det aldrig spelas FÖR mycket hockey på elit/landslagsnivå!

jag tycker all hocky är roligt att kolla på. men det roligaste måste nog vara att kolla på typ björnligan, dem är så coola.

sverige komemr inte till kvartsfinal
Steef

Inlägg av Steef »

sportfåne skrev:men oj liv höll nollan :o mot frankrike :lol: tellan är betydligt bättre än liv sen om dom ska konkurera med henke är en annan sak
hade tellan stått mot frankrike hade han GJORT mål.
Steef

Inlägg av Steef »

blocco skrev:
jjonas skrev:
stolpskott skrev:
Hawk skrev:Någon mer än jag som blir så jävla förbannad varje gång dom bryter för reklam mitt i matchen?

Hur i helvete kan dom få göra så?

skit viasat :evil:
Samma här, fan det där med reklam har fan gått för långt! Och fyfan, vad jobbigt det måste vara på spelarna att dom måste vänta, osv pga reklam pauser...
Hellre kanal 6 än kanal 3. Men det bästa är ju kanal 1 och 2
Brukar också säga att SVT är bättre, men jag vettifan. Alla dessa kanalbyten mitt i matcherna börjar bli tröttsamma.

men det är det värt för att få se och/eller höra Kung Wikegård
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

blocco skrev:
jjonas skrev:
stolpskott skrev:
Hawk skrev:Någon mer än jag som blir så jävla förbannad varje gång dom bryter för reklam mitt i matchen?

Hur i helvete kan dom få göra så?

skit viasat :evil:
Samma här, fan det där med reklam har fan gått för långt! Och fyfan, vad jobbigt det måste vara på spelarna att dom måste vänta, osv pga reklam pauser...
Hellre kanal 6 än kanal 3. Men det bästa är ju kanal 1 och 2
Brukar också säga att SVT är bättre, men jag vettifan. Alla dessa kanalbyten mitt i matcherna börjar bli tröttsamma.
alla dessa reklamavbrott är bra mycket tröttsammare än nått enstaka kanalbyte under en match...iaf enl min mening;)
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

m0ng00se skrev:alla dessa reklamavbrott är bra mycket tröttsammare än nått enstaka kanalbyte under en match...iaf enl min mening;)
Yes du har rätt.. problemet är bara att jag aldrig lyckas hitta fjärrkontrollen när det är dags att byta kanal...

Hade dom varit smarta så hade dom bytt i ett spelavbrott och inte mitt i matchen.

Steef skrev:men det är det värt för att få se och/eller höra Kung Wikegård
Ja, där har du en poäng :)
Steef

Inlägg av Steef »

blocco skrev:
m0ng00se skrev:alla dessa reklamavbrott är bra mycket tröttsammare än nått enstaka kanalbyte under en match...iaf enl min mening;)
Yes du har rätt.. problemet är bara att jag aldrig lyckas hitta fjärrkontrollen när det är dags att byta kanal...

Hade dom varit smarta så hade dom bytt i ett spelavbrott och inte mitt i matchen.

Steef skrev:men det är det värt för att få se och/eller höra Kung Wikegård
Ja, där har du en poäng :)

yey 1-0 till mig

förlåt för det här medelandet lit onödigt kanske.

jag har träffat wikegårds mamma
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Steef skrev:jag har träffat wikegårds mamma
Fick du hennes nummer? :P
Säg den glädje som varar
Steef

Inlägg av Steef »

DIF_Soldier skrev:
nope men det kan lätt fixas

min mormor var kommpis me dhans pappa
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

Steef skrev:
DIF_Soldier skrev:
nope men det kan lätt fixas

min mormor var kommpis me dhans pappa
wow!!!
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Någon mer än jag som stör mig på den otroligt dåliga nivå domarna håller? Då ska tillägas att linjedomarna inkluderas i det, vet inte hur många offside dem har missat och då har jag enbart kollat Sveriges matcher.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
jjonas

Inlägg av jjonas »

pekka21 skrev:Någon mer än jag som stör mig på den otroligt dåliga nivå domarna håller? Då ska tillägas att linjedomarna inkluderas i det, vet inte hur många offside dem har missat och då har jag enbart kollat Sveriges matcher.
Då kan jag informera dig att domarna håller samma nivå på de andra matcherna också.
Användarvisningsbild
carl-bysen

Inlägg av carl-bysen »

Ajajaj Vitryssland snodde med sig en poäng mot storebror Ryssland.
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Kändes som om Ryssarna sparade sig lite..
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Tycker dock, att det är jävligt skoj att flera av de s.k "stryklagen börjar etablera sig på allvar i VM. Och gör faktiskt bra ifrån sig! Dvs, Danmark,Vitryssland,Norge har ju gjort det jävligt bra ifrån sig. Härligt att se.
Användarvisningsbild
carl-bysen

Inlägg av carl-bysen »

stolpskott skrev:Tycker dock, att det är jävligt skoj att flera av de s.k "stryklagen börjar etablera sig på allvar i VM. Och gör faktiskt bra ifrån sig! Dvs, Danmark,Vitryssland,Norge har ju gjort det jävligt bra ifrån sig. Härligt att se.
Vitryssland har väl alltid varit en bra utmanare om skrällplatsen bland "blåbärslagen"? Vem minns inte Salt Lake City?
Skriv svar