Daniel Larsson

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Daniel Larsson

Inlägg av sthlm_dif »

Jag trodde att du skulle vakta vårat mål nästa säsong också, :? men så blev det ju inte, lite tråkigt tycker jag. :(
Men jag önskar dig lycka till i din framtid i Detroit och hoppas att du snart blir deras förstamålvakt! :)
Tack för dina underbara insatser i Djurgården :D

Hoppas verkligen att du någon dag vaktar djurgårdens mål igen. :)
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Stambert

Inlägg av Stambert »

Ehhhhh, är det ingen som läst nyheten på den här hemsidan?!?! Det står ju för fan rakt ut att Daniel Larsson är en smutsig liten judas: "Djurgården har under en tid haft en muntlig överenskommelse med Daniel Larsson om att han skulle spela i Djurgården kommande säsong även om han skriver på för Detroit Red Wings.

Under gårdagen fick dock Djurgården besked av Daniel att han kommer att fortsätta karriären i Detroit Red Wings organisation och därmed lämna Djurgården."

Han bryter en muntlig deal och sätter DIF i en jävligt svår sits i mitten av maj! Och den byfånen sitter folk på det här forumet och önskar lycka till?!?!?

Daniel Larsson är icke önskvärd i den här klubben för all framtid.

DANIEL LARSSON, JAG VILL ALDRIG MER SE DIG I EN DJURGÅRDSTRÖJA!

JUDAS!
Freddeman

Inlägg av Freddeman »

Alltså, tagga ner.

Klart DIF visste att chansen att Daniel skulle dra över till NHL och kanske stanna där var rätt så stor. Dock kanske beskedet från honom kom lite sent, men det gör honom fan inte till en Judas. Att ta klivet över till NHL och förmodligen farmarligan är ett stort steg, ett sådant beslut tar man inte direkt utan man måste tänka igenom det.

Daniel Larsson har gjort mycket för DIF och varit en viktig kugge i laget i flera år.

Tack Daniel för din tid i DIF! Lycka till!
Användarvisningsbild
mårten

Inlägg av mårten »

Larrson är fläckfri i mina ögon. Muntligt överens kanske, men om Detroit ändrar förutsättningarna för Larsson så är det väl inte så konstigt att han testar lyckan over there. Att DIF "hänger ut" Larsson på hemsidan är fruktansvärt begåvat för när Danne är klar i NHL kommer vi att vilja ha tillbaks honom. Chanserna att se honom i skölden igen är ju större om vi hade skött nyheten snyggare.
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Stambert skrev:Ehhhhh, är det ingen som läst nyheten på den här hemsidan?!?! Det står ju för fan rakt ut att Daniel Larsson är en smutsig liten judas: "Djurgården har under en tid haft en muntlig överenskommelse med Daniel Larsson om att han skulle spela i Djurgården kommande säsong även om han skriver på för Detroit Red Wings.

Under gårdagen fick dock Djurgården besked av Daniel att han kommer att fortsätta karriären i Detroit Red Wings organisation och därmed lämna Djurgården."

Han bryter en muntlig deal och sätter DIF i en jävligt svår sits i mitten av maj! Och den byfånen sitter folk på det här forumet och önskar lycka till?!?!?

JUDAS!
Enligt Daniel Larsson själv så har han inte lovat någonting muntligt.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Olon

Inlägg av Olon »

Stambert skrev:Ehhhhh, är det ingen som läst nyheten på den här hemsidan?!?! Det står ju för fan rakt ut att Daniel Larsson är en smutsig liten judas: "Djurgården har under en tid haft en muntlig överenskommelse med Daniel Larsson om att han skulle spela i Djurgården kommande säsong även om han skriver på för Detroit Red Wings.

JUDAS!
Det är inte Larssons fel att han har svängt i sitt beslut. Tidigare räknade Detroit med Hasek, men det gör de inte längre. Hade Hasek blivit kvar så hade målvaktsplatserna i Detroit varit fulla och därmed hade Larsson fått nöta bänk bakom Howard i farmarlaget, men nu när andraplatsen är öppen i Detroit kommer Larsson börja säsongen med mycket speltid i farmarlaget - och det lär inte dröja innan han får chansen i NHL. Detroit vill ju satsa på Howard/Larsson som målvaktspar i framtiden, så det vore riktigt dumt av honom att inte ta den här chansen.

Självklart måste DIF förstått att det här mycket väl kunnat hända, de har väl koll på Haseks ålder? Trodde de att Larsson skulle tacka nej till Detroits satsning med honom som förstemålvakt i farmarlaget och säga "Nej tack, jag har ju en muntlig överenskommelse med Djurgårn!" - knappast. Larsson har två år bakom sig i våran organisation, det är väl klart att killen sätter sin egen karriär framför DIF:s nästa säsong. Dessutom är det fan Larssons förtjänst att DIF gick till slutspel i år, så han är inte skyldig oss någonting.
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Är faktiskt benägen att hålla med Stambert, till viss del.
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

JUDAS!

Väx upp va...
Användarvisningsbild
Bjurling_39

Inlägg av Bjurling_39 »

Vem är tillgänglig som ersättare till Larsson då? Det stod att Dif letar ny? Eller har jag fel?
Kaptenen Ölvestad: Tackla är som att göra mål för mig!
Användarvisningsbild
carl-bysen

Inlägg av carl-bysen »

Tack för din tid i Djurgården Daniel. Önskar dig all lycka i Detroits "unga" nya satsning. Välkommen tillbaka om 10-15 år.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

JUDAS!
Muntliga avtal är inte vattentäta. Det krävs att det finns på papper. Sedan tror jag personligen fasiken så mycket mer på Larsson i detta fall än vad jag gör på ledningen som mer eller mindre konsekvent visar prov på inkompetens.

Min gissning är att Larsson sagt att han under vissa omständigheter väljer att stanna hos oss, om dessa ändras måste självfallet även han ha rätt att ompröva sitt beslut. I detta fall är det högst troligt att Detroit svängt lite i sin satsning och petar bort en av sina äldre målvakter vilket gör att Larsson petas upp ett pinnhål vilket gör en flytt över havet mer intressant.

Vill man lägga skulen på någon part här bör den självfallet läggas på ledningen som borde krävt ett defintivt besked av Larsson samt sjävfallet redan tidigare aktivt arbetat med att hitta ett annat alternativ. Känns tyvärr som att vår organisation återigen inte varit på tårna för 10e gången i ordningen på kort tid.

Avslutningsvis är det jävligt korkat att gå ut med kommentaren om Larsson som man väljer att göra. Hade det varit lite handlingskraft skulle man istället kunnat gå ut med och presenterat en ersättare. Om detta hade gjorts hade ledningen visa lite kompetens nu väljer man istället att försöka vinna lite billiga poänger och samtidigt försöka dölja det faktum att man återigen blivit påkommna med brallorna nere.

Jag önskar också Larsson lycka till, även om jag tror att han tar detta kliv något år för tidigt. Hoppas också få se honom tillbaka i DIF när de är dags att vända hemåt från USA...
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Kan bara hålla med Kall-El, vi vet inte vad Detroit och Larsson har kommit överens om nu på slutet. Troligen är det så att någon av dom äldre målvakterna i Detroit försvinner och vips, så öppnas nya dörrar för Larsson.
Användarvisningsbild
Bjurling_39

Inlägg av Bjurling_39 »

Buford skrev:Kan bara hålla med Kall-El, vi vet inte vad Detroit och Larsson har kommit överens om nu på slutet. Troligen är det så att någon av dom äldre målvakterna i Detroit försvinner och vips, så öppnas nya dörrar för Larsson.
Hasek slutar.
Kaptenen Ölvestad: Tackla är som att göra mål för mig!
Användarvisningsbild
Diffe89
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Bjurling_39 skrev:
Buford skrev:Kan bara hålla med Kall-El, vi vet inte vad Detroit och Larsson har kommit överens om nu på slutet. Troligen är det så att någon av dom äldre målvakterna i Detroit försvinner och vips, så öppnas nya dörrar för Larsson.
Hasek slutar.
Den har man ju hört förr :wink:
vazze

Inlägg av vazze »

Sen kan man ju välja vem man skall tro på.
Styrelsen eller Daniel Larsson.

Hur som haver så är någon utav dem Judas! Och det är den som ljuger oss supportrar rakt i ansiktet.

Hur som haver önskar jag dig lycka till Daniel, och jag hoppas och tror Riddarn kommer vakta påsen nästa säsong, och att han "vuxit"..
Skriv svar