Håller med om detta.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2024-11-18 17:31:53Jag saknar verkligen inte att vara ett bottenlag i SHL. Mådde fysiskt illa båda åren vi åkte ur. Tycker faktiskt det är rätt trevligt att vara ett topplag i Allsvenskan.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2024-11-18 09:27:42Ja, man kan glädjas över det, eller irritera sig på att vi tappat ledning och 3p i sjukt många matcher.
Väl i ett slut spel blir det sudden = lotteri
Jag får gräva väldigt djupt för att känna någon sort stolthet över denna "Streak".
Vi lirar trots allt i en B-liga, där Hockey-sense och spelförståelsen är oerhört begränsat i många lag
När man åker ut är det sådan stress att komma tillbaka snabbt osv.
Men man myser lite av att vara ett topplag, även om det är en serie ner.
Tänk er som HV-supporter nu. Måste vara hur jobbigt som helst. Man gick upp ganska snabbt och direkt så började man missköta den där föreningen på nytt. Sen har man harvat i botten sedan dess och riskerar nu nytt kval. Har staden tålamodet att göra samma resa en gång till på så kort tid?
Eller Malmösupporter. Säsong efter säsong i botten med risken att åka ur, i en stad som sedan en tid tillbaka inte bryr sig så mycket om hockeyn. Aldrig andrum.
Sen har vi Modo. Längtan efter SHL i flera år, äntligen tillbaka, direkt ångest. Ska jag vara helt ärlig så tror jag några av de supportrarna saknade att vara laget som dominerade i Hockeyallsvenskan.
Men, at the end of the day, så självklart vill jag också upp. Men som Bombom säger, jag saknar inte ångesten och att må piss i 52 omgångar. Kan fortfarande känna av pungsparken, den kommer som en deja vu när man ser HV eller Modo spela i år. Nyförvärv som inte levererar, negativa rubriker, resultat som inte går deras väg, förlust på förlust. Usch.