Säsongen 2024/25
Säsongen 2024/25
Tre år i rad är det så ja. Tycker media svänger sig med detta hela tiden utan att direkt ta i beaktning hur varje säsong såg ut.
Kollar man år för år så får man med facit i hand räkna bort förra året, Brynäs var ju helt överlägsna.
Året innan med Modo får man väl säga att förstaplatsen absolut var bidragande då man fick ett tröttkört lag i semi som motståndare och vi fick en holmgång mot löven. (Sen att vår viktigaste spelare skadade sig oturligt i semin hjälpte ju inte heller).
Året innan det följde man ju inte AS lika noga men visst var väl HV ,lite som Brynäs 23/24, för bra helt enkelt även om finalen gick till sex.
Sticker väl ut hakan lite och säger att det hela bryts i år och ettan ej går upp. Med det sagt ser jag gärna att vi klättrar någon placering men blir nog tufft om Andren ska stå hälften av resterande matcher.
Kollar man år för år så får man med facit i hand räkna bort förra året, Brynäs var ju helt överlägsna.
Året innan med Modo får man väl säga att förstaplatsen absolut var bidragande då man fick ett tröttkört lag i semi som motståndare och vi fick en holmgång mot löven. (Sen att vår viktigaste spelare skadade sig oturligt i semin hjälpte ju inte heller).
Året innan det följde man ju inte AS lika noga men visst var väl HV ,lite som Brynäs 23/24, för bra helt enkelt även om finalen gick till sex.
Sticker väl ut hakan lite och säger att det hela bryts i år och ettan ej går upp. Med det sagt ser jag gärna att vi klättrar någon placering men blir nog tufft om Andren ska stå hälften av resterande matcher.
Säsongen 2024/25
Alla lag släpper till en del bedrövliga chanser per match. Alla målvakter gör grymma räddningar. Det är deras jobb som de sysslar med dag ut och dag in.EspenK skrev: ↑2024-11-15 06:42:15Andreen har varit långt ifrån bra. Släpper returer och ibland ganska enkla skott.DIFLuWi skrev: ↑2024-11-13 10:38:32Haha ”en bit ifrån sin nivå” är ganska trött.fryppe skrev: ↑2024-11-13 08:38:00"hävelid kommit igång, andren en bit ifrån sin nivå"DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2024-11-13 08:23:04 Någon med plus?
https://hockeynews.se/nyheter/forvandli ... difs-start
"Målvakternas inledning"
Är det fortfarande massa blaha blaha om deras inledning, "Process", "Gnuggar på", "jobbar hårt varje dag", "Fullt förtroende" osv?
Det är han väl inte? No offense, men han är väl inte riktigt bättre än såhär över tid?
Att han dansade en finalserie för typ 6 år sedan och hade en hyfsad säsong med Almis.
Skulle snarare säga att de tillfällena var en bit ifrån hans nivå, fast åt andra hållet.
Skulle dock säga att han senaste matchen inte kan göra så mycket på de mål vi släpper in. Det är försvarsmissar som skapar två mål och det tredje är ett grymt skott i pp.
Ändå skriver folk att han är kass trots att han räddar flera 100% lägen. Då blir det drev och mobbing. Kritik som är saklig är ok men inte att gå efter en målis för att försvaret inte gör sitt jobb. Blir som att skälla på kocken när servitrisen tappar tallriken.
Med Andrén i kassen är skillnaden att vi måste göra typ fyra mål framåt för att ha chans på tre pinnar.
Säsongen 2024/25
Njaa det vore en ofantlig skräll om både Löven och Ssk missar. Södertälje vågar jag nästan lova kommer stå i final. Vansinnigt tunga!
Säsongen 2024/25
24 matcher ska spelas från nu tom 1-februari. Lika många matcher ska Grewe klara sig utan avstängning för att komma ur sin 12-månaders karantän.
Jag hävdar fortfarande att förra säsongen var avvikande gällande hans avstängningshistorik men 24 känns ändå mastigt
En annan sak, 1 förlust efter full tid på 18 matcher. Vet inte vad rekordet är men låt oss gå för det.
Jag hävdar fortfarande att förra säsongen var avvikande gällande hans avstängningshistorik men 24 känns ändå mastigt

En annan sak, 1 förlust efter full tid på 18 matcher. Vet inte vad rekordet är men låt oss gå för det.
Säsongen 2024/25
12 månaders karantän?crike skrev: ↑2024-11-18 08:59:58 24 matcher ska spelas från nu tom 1-februari. Lika många matcher ska Grewe klara sig utan avstängning för att komma ur sin 12-månaders karantän.
Jag hävdar fortfarande att förra säsongen var avvikande gällande hans avstängningshistorik men 24 känns ändå mastigt![]()

- Lee Harvey Oswald
Säsongen 2024/25
Ja, man kan glädjas över det, eller irritera sig på att vi tappat ledning och 3p i sjukt många matcher.
Väl i ett slut spel blir det sudden = lotteri
Jag får gräva väldigt djupt för att känna någon sort stolthet över denna "Streak".
Vi lirar trots allt i en B-liga, där Hockey-sense och spelförståelsen är oerhört begränsat i många lag
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Säsongen 2024/25
Jag, jag vill iaf påstå att det förhöjda straffet han riskerar för att han anses vara "återfallsförbrytare" försvinner 12 månader efter senaste avstängningen. Då anses man helt enkelt inte längre vara en återfallsförbrytare och det adderas därmed inte extra matcher på en kommande avstäning.HCCL skrev: ↑2024-11-18 09:16:0712 månaders karantän?crike skrev: ↑2024-11-18 08:59:58 24 matcher ska spelas från nu tom 1-februari. Lika många matcher ska Grewe klara sig utan avstängning för att komma ur sin 12-månaders karantän.
Jag hävdar fortfarande att förra säsongen var avvikande gällande hans avstängningshistorik men 24 känns ändå mastigt![]()
En annan sak, 1 förlust efter full tid på 18 matcher. Vet inte vad rekordet är men låt oss gå för det.![]()
Säsongen 2024/25
Tror ändå vi är bättre i slutspelssudden (5v5) än i 3v3/straffar samtidigt som att jag tycker att det är en styrka att inte torska mot konkurrenterna annat än i "lotteriet".Lee Harvey Oswald skrev: ↑2024-11-18 09:27:42Ja, man kan glädjas över det, eller irritera sig på att vi tappat ledning och 3p i sjukt många matcher.
Jag får gräva väldigt djupt för att känna någon sort stolthet över denna "Streak".
Vi lirar trots allt i en B-liga, där Hockey-sense och spelförståelsen är oerhört begränsat i många lag
Visst, nu kommer det ett gäng matcher när man måste fortsätta att bevisa detta och gärna ta några 3:or mot konkurrenterna.
Men hellre det här spelet och tappade 3:or än som det sett ut vid den här tidpunkten de två föregående åren.
Säsongen 2024/25
Södertälje spelar riktigt bra nu. De har dock mycket sämre möjligheter att förstärka laget längre fram än vad vi och Löven har på grund av sin katastrofala ekonomi. Nuvarande laguppställning kostar nog allt (eller mer) som Tälje klarar av och de kommer få svårt att parera skador. Videll har lämnat, men en legoknekt som Pitkanen måste väl kosta mycket? Tror vi och Löven hamnar i final tillslut.
Säsongen 2024/25
Vi kör ju med blyvästar hela grundserien med våra målvaktsprestationer. En bättre slips innan deadline så flyger vi fram i slutspelet 
Jag tror Marcus Eriksson hamnar i SSK innan deadline (ren spekulation).
Tror det viktigaste är att komma topp 3 framförallt för att inte få en för jobbig kvartsfinal.
Om man fick välja mellan en hypotetisk 50/50 på plats 1/4 eller plats 2/3 hade jag valt det senare.

Jag tror Marcus Eriksson hamnar i SSK innan deadline (ren spekulation).
Tror det viktigaste är att komma topp 3 framförallt för att inte få en för jobbig kvartsfinal.
Om man fick välja mellan en hypotetisk 50/50 på plats 1/4 eller plats 2/3 hade jag valt det senare.
Säsongen 2024/25
Det är nog inte helt omöjligt att det är så, det skulle kunna förklara de två sista avstängningarna förra säsongen…crike skrev: ↑2024-11-18 09:29:33Jag, jag vill iaf påstå att det förhöjda straffet han riskerar för att han anses vara "återfallsförbrytare" försvinner 12 månader efter senaste avstängningen. Då anses man helt enkelt inte längre vara en återfallsförbrytare och det adderas därmed inte extra matcher på en kommande avstäning.HCCL skrev: ↑2024-11-18 09:16:0712 månaders karantän?crike skrev: ↑2024-11-18 08:59:58 24 matcher ska spelas från nu tom 1-februari. Lika många matcher ska Grewe klara sig utan avstängning för att komma ur sin 12-månaders karantän.
En annan sak, 1 förlust efter full tid på 18 matcher. Vet inte vad rekordet är men låt oss gå för det.![]()
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 2024/25
Jag saknar verkligen inte att vara ett bottenlag i SHL. Mådde fysiskt illa båda åren vi åkte ur. Tycker faktiskt det är rätt trevligt att vara ett topplag i Allsvenskan.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2024-11-18 09:27:42Ja, man kan glädjas över det, eller irritera sig på att vi tappat ledning och 3p i sjukt många matcher.
Såklart vill man kunna kämpa om guldet. Men jag tror inte det går vara ett guldlag och samtidigt verka i Stockholm. Den tiden är sedan länge förbi. SHL är bonnalagens arena. Frölunda är ju märkligt nog ensamma i Göteborg där supportrar byter lagtillhöighet utefter årstid, därför kan de som enda storstadslag utmana på riktigt .
Btw , om Frölunda.
Som om vi skulle bli bajare under sommarhalvåret.

Fyfan för att börja vinna derbyn…..

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Säsongen 2024/25
I media har nog redan löven gått upp till SHL, men som spelet ser ut känner jag att BiK varit bäst.
Sedan är det nog mest en förhoppning från mig att även vi får spela final. Jag tror vi kan slå både löven och ssk i en semifinal men det kan likväl gå åt andra hållet.
Säsongen 2024/25
Hahaha... Satt och tänkte på det där häromdagen. I Stockholm har vi Djurgården, packet och vraken där man är trogen sin klubb och hatar varandra. I Göteborg så har dom IFK, Häcken och Gais som är rivaler i fotbollen. Men när det gäller hockey så står de allihopa i samma klack, helt otänkbart för oss StockholmareBOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2024-11-18 17:31:53Jag saknar verkligen inte att vara ett bottenlag i SHL. Mådde fysiskt illa båda åren vi åkte ur. Tycker faktiskt det är rätt trevligt att vara ett topplag i Allsvenskan.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2024-11-18 09:27:42Ja, man kan glädjas över det, eller irritera sig på att vi tappat ledning och 3p i sjukt många matcher.
Såklart vill man kunna kämpa om guldet. Men jag tror inte det går vara ett guldlag och samtidigt verka i Stockholm. Den tiden är sedan länge förbi. SHL är bonnalagens arena. Frölunda är ju märkligt nog ensamma i Göteborg där supportrar byter lagtillhöighet utefter årstid, därför kan de som enda storstadslag utmana på riktigt .
Btw , om Frölunda.
Som om vi skulle bli bajare under sommarhalvåret.![]()
Fyfan för att börja vinna derbyn…..![]()