Säsongen 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
DjurgårdareiNorrland

Säsongen 2024/25

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Någon med plus?
https://hockeynews.se/nyheter/forvandli ... difs-start
"Målvakternas inledning"

Är det fortfarande massa blaha blaha om deras inledning, "Process", "Gnuggar på", "jobbar hårt varje dag", "Fullt förtroende" osv?
Användarvisningsbild
fryppe

Säsongen 2024/25

Inlägg av fryppe »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2024-11-13 08:23:04 Någon med plus?
"Målvakternas inledning"

Är det fortfarande massa blaha blaha om deras inledning, "Process", "Gnuggar på", "jobbar hårt varje dag", "Fullt förtroende" osv?
"hävelid kommit igång, andren en bit ifrån sin nivå"
DIFLuWi
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av DIFLuWi »

fryppe skrev: 2024-11-13 08:38:00
"Målvakternas inledning"

Haha ”en bit ifrån sin nivå” är ganska trött.
Det är han väl inte? No offense, men han är väl inte riktigt bättre än såhär över tid?
Att han dansade en finalserie för typ 6 år sedan och hade en hyfsad säsong med Almis.
Skulle snarare säga att de tillfällena var en bit ifrån hans nivå, fast åt andra hållet.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
EspenK

Säsongen 2024/25

Inlägg av EspenK »

DIFLuWi skrev: 2024-11-13 10:38:32
"Målvakternas inledning"

Det är han väl inte? No offense, men han är väl inte riktigt bättre än såhär över tid?
Att han dansade en finalserie för typ 6 år sedan och hade en hyfsad säsong med Almis.
Skulle snarare säga att de tillfällena var en bit ifrån hans nivå, fast åt andra hållet.
Andreen har varit långt ifrån bra. Släpper returer och ibland ganska enkla skott.
Skulle dock säga att han senaste matchen inte kan göra så mycket på de mål vi släpper in. Det är försvarsmissar som skapar två mål och det tredje är ett grymt skott i pp.
Ändå skriver folk att han är kass trots att han räddar flera 100% lägen. Då blir det drev och mobbing. Kritik som är saklig är ok men inte att gå efter en målis för att försvaret inte gör sitt jobb. Blir som att skälla på kocken när servitrisen tappar tallriken.
DIFLuWi

Säsongen 2024/25

Inlägg av DIFLuWi »

EspenK skrev: 2024-11-15 06:42:15
DIFLuWi skrev: 2024-11-13 10:38:32
"Målvakternas inledning"

Andreen har varit långt ifrån bra. Släpper returer och ibland ganska enkla skott.
Skulle dock säga att han senaste matchen inte kan göra så mycket på de mål vi släpper in. Det är försvarsmissar som skapar två mål och det tredje är ett grymt skott i pp.
Ändå skriver folk att han är kass trots att han räddar flera 100% lägen. Då blir det drev och mobbing. Kritik som är saklig är ok men inte att gå efter en målis för att försvaret inte gör sitt jobb. Blir som att skälla på kocken när servitrisen tappar tallriken.
Klart att han varit långt ifrån bra och bitvis spelat under sin förmåga. Men min poäng är ju ändå att han är inte så mycket bättre än vad han visat över tid hos oss. Han är ojämn, match till match, helt enkelt för att det är hans nivå*. Och det tänker jag är vad man ska förvänta sig, inte ett insläppt på fyra matcher mot Skellefteå.

(*OBS min ytterst amatörmässiga analys!)
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
mb81
Säsongskort: Ja

Säsongen 2024/25

Inlägg av mb81 »

Jag tror Andrén har några nivåer till mot vas han har visat hos oss i år. Ifjol började han väl också rätt dåligt men spelade upp sig och hamnade på godkända eller till och med rätt bra 91,1% i räddningsprocent. Säsongen innan 92% i Almtuna.
I Växjö var det inte bara finalserien. Han hade bra siffror varje säsong där och spelade relativt mycket. Om det beror på honom eller att det var lätt att vara målvakt i Växjö är svårt att säga. Han hade det mycket svårare i Brynäs och klart sämre siffror. Bra siffror i allsvenskan med Panthern också.

Slutsatsen är tycker jag iaf att hans potential är åtminstone toppmålvakt i allsvenskan. Dock verkar han lida av uselt självförtroende och vinner knapptnån match åt oss. Bra ändå att rotera på båda och hoppas Andrén kan spela upp sig. Men hoppas och tror man letar alternativ.
Flawless

Säsongen 2024/25

Inlägg av Flawless »

mb81 skrev: 2024-11-15 09:54:08 Jag tror Andrén har några nivåer till mot vas han har visat hos oss i år. Ifjol började han väl också rätt dåligt men spelade upp sig och hamnade på godkända eller till och med rätt bra 91,1% i räddningsprocent. Säsongen innan 92% i Almtuna.
I Växjö var det inte bara finalserien. Han hade bra siffror varje säsong där och spelade relativt mycket. Om det beror på honom eller att det var lätt att vara målvakt i Växjö är svårt att säga. Han hade det mycket svårare i Brynäs och klart sämre siffror. Bra siffror i allsvenskan med Panthern också.

Slutsatsen är tycker jag iaf att hans potential är åtminstone toppmålvakt i allsvenskan. Dock verkar han lida av uselt självförtroende och vinner knapptnån match åt oss. Bra ändå att rotera på båda och hoppas Andrén kan spela upp sig. Men hoppas och tror man letar alternativ.
Jag ser det inte. Han dräller returer, inte några matchavgörande räddningar, lutar sig framåt o viker ner axlarna varje gång det kommer skott. Med tanke på hur lågt han spelar borde inget gå in på sidorna men det gör det ändå hela tiden. Grymt besviken! :(
Vi måste spela Hävelid tills vi får in något vettigt. Kalla hem Munther som backup.
Manijock

Säsongen 2024/25

Inlägg av Manijock »

Stark finalaura mellan Löven och Ssk ändå. Även om jag hoppas att vi kan stånga oss in där med vårat försvarsspel och en förhoppningsvis bra målvakt framåt våren.
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av #10 »

Manijock skrev: 2024-11-17 14:16:30 Stark finalaura mellan Löven och Ssk ändå. Även om jag hoppas att vi kan stånga oss in där med vårat försvarsspel och en förhoppningsvis bra målvakt framåt våren.
Mycket tuta å kör i dom där lagen….
benganfs

Säsongen 2024/25

Inlägg av benganfs »

Manijock skrev: 2024-11-17 14:16:30 Stark finalaura mellan Löven och Ssk ändå. Även om jag hoppas att vi kan stånga oss in där med vårat försvarsspel och en förhoppningsvis bra målvakt framåt våren.
Vet inte om ja är jätte imponerad över spelet faktiskt?
Användarvisningsbild
fryppe

Säsongen 2024/25

Inlägg av fryppe »

benganfs skrev: 2024-11-17 14:27:11
samma här mycket slarv och inget defensivt tänk överhuvudtaget, chansar med svåra passningar hela tiden.
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av #10 »

fryppe skrev: 2024-11-17 14:29:04
samma här mycket slarv och inget defensivt tänk överhuvudtaget, chansar med svåra passningar hela tiden.
Manijock får ju stånd så fort björklöven nämns :lol:
benganfs

Säsongen 2024/25

Inlägg av benganfs »

Vi hade klagat extremt mycket på vårat lag om det hade sett ut sådär efter första :lol:
Manijock

Säsongen 2024/25

Inlägg av Manijock »

#10 skrev: 2024-11-17 14:30:32
Manijock får ju stånd så fort björklöven nämns :lol:
Ska jag vara helt ärlig så håller jag ssk högre hittils. Lövens försvarsspel är långt ifrån bra. Ssk däremot känns kompletta och har svävat upp till favoriter.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 2024/25

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Tycker vi var det bättre laget mot SSK senast.
Men de fick några billiga mål, sedan sjönk vi tyvärr ihop lite också.

Gäller att sluta etta i år och slippa gå exempelvis via AIK, Ssk och sedan Löven i final.

Har inte ettan i serien gått upp senaste åren förresten?
Visst, de har varit bra lag, men de har fått en bekvämare resa också.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skriv svar