Hmm jag tror inte DIF blir ensam attraktion på nya hovet. Arenan lär fyllas med så många arrangemang som det bara går. Annat vore korkat av AEG eller vem de nu än är / blir som sköter det hela.Micke Nylander skrev:Jag kan inte förklara ekvationen eftersom jag inte vet hur avtalet ser ut. Jag vet, efter att ha hört på mötet igår och läst det citat jag nämnde i förra inlägget, att avtalet finns. Jag kan tänka mig dock att det är en långsiktig plan som menar på att om det går bra för DIF ekonomiskt så går det bra för AEG.Kall-El skrev:Hur skulle vi kunna få bättre vilkor då vi skall arbeta mot ytterligare en aktör som enbart är med för att tjäna pengar?
Det är en ekvation jag inte får till att gå ihop?
Det är ingen hemlighet att jag inte tycker att styrelsen sköter sina uppdrag på ett tillfredsställande sätt. Hur denna soppa har skötts är bara ytterligare ett bevis för detta. Det känns som att man tvingat medlemmarna in på detta spår då man effektivt dödat alla andra möjligheter som funnits.
Bara för att ta ytterligare ett exempel. DIF har saknat en PP-back under 3-4 säasonger. Nu lyckas t o m AIK skaffa fram en sådan av kavlité. Vore inte så dumt om våra utsedda klarade av att genomföra samma bedrift som en Allsvensk klubb nu lyckats med.
Detta för att DIF är det enda laget som kommer spela i "det nya Hovet", och då är det viktigt att det laget spelar i elitserien. Det vore som sagt att skjuta sig själv i foten för AEG om de sanerar DIF på alla pengar och tjänar kortsiktigt. Då kommer DIF inte vilja vara med längre, och det är ett scenario AEG inte vill se.
Detta är dock vad jag har förstått efter mötet igår. Detta kan dock vara lite luddigt, så om Jerker eller någon annan som förstår det här språket bättre får mer än gärna kommentera!
Vad jag inte begriper är dock varför inte IF valt att gå ut med aktier till alla för att sedan för dessa pengar ta över driften / ägandeskapet av Hovet.
Hade man gjort på detta sätt hade man slupp ett led i strukturen och därmed hade man tjänat betydligt mer pengar och dessutom sluppit haft minsta koppling med AEG att göra.
Avslutningsvis så får AEG gärna sanera DIFs ekonomi, något jag tvivlar på att de kommer att göra. Jag tror snarast att de kommer dränera den...