Säsongen 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev: 2024-09-18 16:50:32 Ja han är väl ”här” till premiären. Sen om kimby och Thore tycker att han ska slängas in efter en träning får vi väl se…
Idiotiskt om man i ett officiellt uttalande till medlemmarna uttrycker sig så där, om det inte är högaktuellt.

"Det mesta pekar på att norrmannen är med i laguppställningen i premiären".

Hoppas vid Gud att det är någorlunda väl förankrat med både Kimby och Thoresen. Det vill säga att det enda som står i vägen för att han står där på isen på tisdag, är att han är sjuk eller drar på sig en skada efter just nämnda första träningen.
Döden

Säsongen 2024/25

Inlägg av Döden »

Manijock skrev: 2024-09-18 20:19:52
SirDIFalot skrev: 2024-09-18 16:50:32 Ja han är väl ”här” till premiären. Sen om kimby och Thore tycker att han ska slängas in efter en träning får vi väl se…
Idiotiskt om man i ett officiellt uttalande till medlemmarna uttrycker sig så där, om det inte är högaktuellt.

"Det mesta pekar på att norrmannen är med i laguppställningen i premiären".

Hoppas vid Gud att det är någorlunda väl förankrat med både Kimby och Thoresen. Det vill säga att det enda som står i vägen för att han står där på isen på tisdag, är att han är sjuk eller drar på sig en skada efter just nämnda första träningen.
Ja… vore superkonstigt att ”hypa” det så om det inte kommer hända.
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 2024/25

Inlägg av klintan85 »

Hoppas att Eriksson och Frondell kommer tilbaka snabbt. Två väldigt viktiga spelare denna säsong. Eriksson som var en av de bästa spelarna i DIF förra säsongen. Frondell som är en av de största talangerna på länge. Sen har man Ju Marcus Nilssons son Eric som har gjort det bra både i DIF och i landslaget. Och kanske också Viggo Björck och äldre brodern Wilson. Och också Stockselius m.m. Juniorsidan är det inge fel på. Det är många juniorer som står och knackar på dörren, så de äldre får verkligen passa sig om de ska ha kvar sin plats i laget.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av Henkos »

En parantes men Eric Nilson kan du räkna bort. Han ska gå college och då får man ej ha spelat på pro level. Detta enligt Marcus i en Flames-podd, jag skrev om detta i en annan tråd.
Senast redigerad av Henkos den 2024-09-19 06:29:03, redigerad totalt 1 gånger.
Nattuggla_

Säsongen 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

Henkos skrev: 2024-09-19 01:26:06 En parantes men Eric Nilsson kan du räkna bort. Han ska gå College och då får man ej ha spelat på pro level. Detta enligt Marcus i en Flames-podd, jag skrev om detta i en annan tråd.
Kanske ensam om detta jag vet inte, men tycker det är tråkigt att vi låter spelare komma hit som inte har för avsikt att spela A-laget.
Det bör vara ett krav att iallafall försöka.

Det är ju både föreningen och spelaren i fråga som ska gynnas i det långa loppet, men detta hjälper inte oss överhuvudtaget.
Tycker helt enkelt att spelare som bara vill ha någonstans att lira innan man drar vidare inte ska prioriteras hit, alternativt helt väljas bort. Finns tillräckligt många ändå som verkligen vill vara här och ta sig upp hela vägen.
Manijock

Säsongen 2024/25

Inlägg av Manijock »

Även ordförande Josefsson har lagt ut att Thoresen är med i hemmapremiären nu. Frågan är ju om vi fått fler skavanker som gör att man "måste" stressa...
Användarvisningsbild
Andspe
Säsongskort: Ja

Säsongen 2024/25

Inlägg av Andspe »

Manijock skrev: 2024-09-19 07:12:17 Även ordförande Josefsson har lagt ut att Thoresen är med i hemmapremiären nu. Frågan är ju om vi fått fler skavanker som gör att man "måste" stressa...
Har nog snarare med att Norge åkte ur tidigt och han fått tid att varva ned och känner sig sugen? Vi har bredden i år att hantera det lite skador.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Zam Boni

Säsongen 2024/25

Inlägg av Zam Boni »

klintan85 skrev: 2024-09-13 22:54:53
Det som har skadat DIF mest under dessa två säsonger är skadorna. Alla dessa skador är det som har satt käppar i ljulen för att kunde bygga upp ett stabilt spel och stabila kedjor i slutet. Det var skadorna som stoppade DIF från att vinna mot Modo första säsongen man hade inte riktigt krämen i sista matchen p.g.a. att många spelare hade fått spela mycket.
100%
Hade vi haft Lindbom med mot Modo hade vi vunnit den serien.
Myrenberg gjorde det bra men jag tycker att man såg att hans sämre spel med klubban påverkade laget negativt.
Flawless

Säsongen 2024/25

Inlägg av Flawless »

I flera år har vi haft problem med hög press och kan inte ta oss ur egen zon. Vissa tendenser av detta på försäsongen gör mig orolig.
Upplever att detta är största problemet men jag hör inte sportsliga ledningen tala om det. Någon annan som har tankar kring detta eller är jag ensam?
Användarvisningsbild
supreme

Säsongen 2024/25

Inlägg av supreme »

Zam Boni skrev: 2024-09-19 10:49:49
Det som har skadat DIF mest under dessa två säsonger är skadorna. Alla dessa skador är det som har satt käppar i ljulen för att kunde bygga upp ett stabilt spel och stabila kedjor i slutet. Det var skadorna som stoppade DIF från att vinna mot Modo första säsongen man hade inte riktigt krämen i sista matchen p.g.a. att många spelare hade fått spela mycket.
100%
Myrenberg gjorde det bra men jag tycker att man såg att hans sämre spel med klubban påverkade laget negativt.
Kapten Krüger var ju också skadad i finalserien och kunde inte teka men skulle ändå bära en kedja. Det var mycket lappa och laga bland spelarna efter semifinalen mot Björklöven... Ett scenario vi inte såg hos BIF förra året. De var helt skadefria.
Nattuggla_

Säsongen 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

Flawless skrev: 2024-09-19 11:20:55 I flera år har vi haft problem med hög press och kan inte ta oss ur egen zon. Vissa tendenser av detta på försäsongen gör mig orolig.
Upplever att detta är största problemet men jag hör inte sportsliga ledningen tala om det. Någon annan som har tankar kring detta eller är jag ensam?
Ne, samma här.
Och jag vet att fler skrivit det.

Fattar inte heller hur det kan vara ett problem i så många år under flera ledare.
Vad är det nu, tre säsonger i rad? Varav 4 olika huvudtränare.
Barry Smith (Aaro, Falk)
Fagervall (Honken, Ragnarsson
Garpenlöv (Honken, Ragnarsson)
Honken (Andersson)
Senast redigerad av Nattuggla_ den 2024-09-19 11:34:45, redigerad totalt 1 gånger.
Osten östlund

Säsongen 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Är ytterst viktigt att vara med från början. Serievinst är/kan vara avgörande.... 2:an får stångas mot bättre motstånd , hela vägen till final.
benganfs

Säsongen 2024/25

Inlägg av benganfs »

Cyber

Säsongen 2024/25

Inlägg av Cyber »

supreme skrev: 2024-09-19 11:25:22
Zam Boni skrev: 2024-09-19 10:49:49
100%
Kapten Krüger var ju också skadad i finalserien och kunde inte teka men skulle ändå bära en kedja. Det var mycket lappa och laga bland spelarna efter semifinalen mot Björklöven... Ett scenario vi inte såg hos BIF förra året. De var helt skadefria.
Både MoDo och Löven hade en del skador också. MoDos två bästa forwards vad långt ifrån normal klass i form av Woods och Dickinson. Flera spelare kunde bara matcha och inte träna. Brickley hade en bruten fotled.

Brynäs hade sjukt flyt där då det alltid brukar vara skador väl framme i final . Löven hade endast tre backar mot HV säsongen innan så centrarna Fredric Andersson och Fitzgerald fick spela back medan HV hade själva flera skador, inklusive förstemålvakten. De fick låna in Växjös andremålvakt...
Döden

Säsongen 2024/25

Inlägg av Döden »

Tror jag skrev något liknande innan förra årets premiär… men fem dagar kvar, 2000 biljetter kvar och kurvan inte slutsåld. Pinsamt…
Skriv svar