Säsongen 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Nelson Muntz
Inlägg: 23
Blev medlem: 2011-04-12

Säsongen 2024/25

Inlägg av Nelson Muntz »

Håller verkligen med om att jag INTE vill höra något jävla snack om att vinna sista matchen i år igen. Vi har inte klarat det på tre säsonger nu. Vill heller inte så någon kaxighet när vi inte vinner. Dicken står i tv och säger att Mora är dåliga. Att det är vi som gör dom bra. Ändå klarar vi inte av att spela om vi får hög forechecking på oss. Vi är omständiga och långsamma. Så fimpa attityden när vi ändå inte backar upp den.
Antingen finner vi en väg, eller så gör vi en...
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2736
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av klintan85 »

Nattuggla_ skrev: 2024-09-13 16:45:06
Döden skrev: 2024-09-13 15:39:46 Är ju det…. Samma sak två säsonger… Brynäs och Modo gick som tåget i grundserien och gick in med det i ryggen i slutspelet. Vi gick knackigt och var tvungna att växla upp.
Gick som det gick
Ja. Man är lite trött på det nu.
Du kan lägga till HV71 där också. Tre år i rad har laget som var bäst redan på hösten, också varit det mest framgångsrika i April.

Vi har fått försöka hitta ett grundspel långt in i Januari innan det sitter någorlunda sen är det för sent.
Båda de du nämner och HV71 hade en svacka under säsongen men när man började vinna igen efter den så var man ostoppbara.
Det här med att gubbarna ska köra fullt ”när det väl gäller” köper jag inte. Beviserligen så gäller det att bygga en bra grupp med ett stabilt grundspel redan i Oktober om man ska lyckas, så att man har något ordentligt att luta sig tillbaka mot.
Det som har skadat DIF mest under dessa två säsonger är skadorna. Alla dessa skador är det som har satt käppar i ljulen för att kunde bygga upp ett stabilt spel och stabila kedjor i slutet. Det var skadorna som stoppade DIF från att vinna mot Modo första säsongen man hade inte riktigt krämen i sista matchen p.g.a. att många spelare hade fått spela mycket. Förra säsongen tror jag nog inte att man kunde ha gjort så mycket bättre för Brynäs var helt klart för bra. Det man får hoppas mest på denna säsongen är att man skonas från skador så man får en kontinitet både i spelet och i kedjorna.

Sen ska man ju också säga att DIF kom ju ner i Hockeyallsvenskan när den blev som bäst. Den har ju blivit otroligt mycket bättre på senare tid än det var när HV var här nere. Hv hade inte alls såhär svårt motstånd under sin sejour. Men som sagt nykeln blir att hålla sig friska så man får kontinitet och en bra placering inför slutspelet.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
daaviid
Inlägg: 4275
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av daaviid »



Jag väljer att ge det några månader innan jag eventuellt sågar säsongen.
Användarvisningsbild
fryppe
Inlägg: 123
Blev medlem: 2023-05-11

Säsongen 2024/25

Inlägg av fryppe »

Har vi inte börjat spela bättre i mitten/slutet av november så kommer det nog inte bli bättre längre fram heller.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9669
Blev medlem: 2009-12-01

Säsongen 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

https://hockeynews.se/nyheter/hr-r-has- ... -frssongen

Vimmerby går upp i år! Björklöven hamnar på kvalplats. Nu har vi ju facit.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Nelson Muntz
Inlägg: 23
Blev medlem: 2011-04-12

Säsongen 2024/25

Inlägg av Nelson Muntz »

Håller med om att vinna serien är oerhört viktigt i allsvenskan. Välja motstånd är en solklar fördel. Man får en möjlighet att påverka saker som resavstånd och vidare. Detta borde våra ”trögstartade” gubbar vara väl medvetna.
Snacket om att allsvenskan blivit mycket bättre sedan djurgårn åkte ner köper jag inte alls. Hv tog sig upp. Dom gjorde det som krävdes. Sen blev kvaliteten såååå mycket bättre. Näää. Enda laget som misslyckats sen nya systemet är vi. Brynäs är i SHL. Vårt lag första säsongen borde gått upp. Jag vill se hårt arbete och beslutsamhet i ALLA matcher. För det är det som krävs.
Antingen finner vi en väg, eller så gör vi en...
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2390
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Säsongen 2024/25

Inlägg av Buford »

Nelson Muntz skrev: 2024-09-15 09:23:05 Håller med om att vinna serien är oerhört viktigt i allsvenskan. Välja motstånd är en solklar fördel. Man får en möjlighet att påverka saker som resavstånd och vidare. Detta borde våra ”trögstartade” gubbar vara väl medvetna.
Snacket om att allsvenskan blivit mycket bättre sedan djurgårn åkte ner köper jag inte alls. Hv tog sig upp. Dom gjorde det som krävdes. Sen blev kvaliteten såååå mycket bättre. Näää. Enda laget som misslyckats sen nya systemet är vi. Brynäs är i SHL. Vårt lag första säsongen borde gått upp. Jag vill se hårt arbete och beslutsamhet i ALLA matcher. För det är det som krävs.
Jag tycker nog att bredden på lagen (i toppen) har blivit bättre med åren. Ja, jag tror de flesta håller med att vi borde gått upp första året. Men skadorna satte stopp för det.
coden
Inlägg: 159
Blev medlem: 2010-03-18

Säsongen 2024/25

Inlägg av coden »

Börjar känna mig djävligt taggad på hockey nu!
Faan vad skönt det skulle vara att tvåla till Oskarshamn på Fredag.

Brodda på läktaren och Hampus får hänga en balja....man kan ju drömma.....
Döden
Inlägg: 2035
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av Döden »

Thoresen med i hemmapremiären alltså, Kul!
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9669
Blev medlem: 2009-12-01

Säsongen 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Döden skrev: 2024-09-18 15:47:29 Thoresen med i hemmapremiären alltså, Kul!
Que?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Döden
Inlägg: 2035
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av Döden »

stod i nyhetsbrevet
Döden
Inlägg: 2035
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av Döden »

"Patrick Thoresen är som bekant tillbaka hemma i Djurgår'n, men det har varit oklart när comebacken skulle ske. Nu kommer glada nyheter då det mesta pekar på att norrmannen finns med i laguppställningen redan i hemmapremiären!"
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9669
Blev medlem: 2009-12-01

Säsongen 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Döden skrev: 2024-09-18 15:59:41 "Patrick Thoresen är som bekant tillbaka hemma i Djurgår'n, men det har varit oklart när comebacken skulle ske. Nu kommer glada nyheter då det mesta pekar på att norrmannen finns med i laguppställningen redan i hemmapremiären!"
Nu jävlar!

Blomgren - Krüger - Kelleher
Thoresen - Weigel - Eklund
Klasen - Costmar - Axelsson
? - ? - ?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Osten östlund
Inlägg: 2031
Blev medlem: 2022-08-10

Säsongen 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Jim Morrison skrev: 2024-09-18 15:57:40
Döden skrev: 2024-09-18 15:47:29 Thoresen med i hemmapremiären alltså, Kul!
Que?
Det Wiken sa första gången gällande Thore, var:

Han kommer på måndag, mitt på dagen. Sen vill han ha en vecka att träna!

Wiken har väll fått den frågan ett antal 100ggr. Så nu säger han att Kimby/ Thore bestämmer tillsammans.

Så om inte "Thore har mjuknat"? Så är det 30sep mot Östersund som gäller!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17647
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Säsongen 2024/25

Inlägg av SirDIFalot »

Ja han är väl ”här” till premiären. Sen om kimby och Thore tycker att han ska slängas in efter en träning får vi väl se…
Expert.
Skriv svar