Säsongen 2024/25
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2024/25
Jag tycker man inte överhuvudtaget ska dra några som helst växlar av en försäsong. Att man har "gamla gubbar" i laget borgar inte heller för en lekfullhet där man skåpar ut motståndarna på försäsongen. Många i vårt lag kommer vara rätt trögstartade.
Tänker framförallt på Thoresen här till en början. Någon som kommer ihåg hans senaste sejour här? Han var kanske lagets sämsta spelare under stora delar av hösten, för att fullständigt dominera kring jul och framåt. Det kommer ju inte direkt vara så att han kommer vara bättre den här sejouren i början på serien, men den mannen vet vad som gäller och när det gäller.
Jag är dock rädd att vi kommer öppna rätt knackigt och få till ett alltför dåligt självförtroende som sätter spår för resten av säsongen. Lite läskigt i ett sånt läge med en (i sådana här sammanhang) orutinerad tränare.
Som vanligt hänger i praktiken allt på att laget går ihop, alla köper sina positioner och sin plats i hierarkin och att man respekterar tränaren och köper hans vision och idéer. Jag tror på det här på riktigt, men det kommer bli en tuff resa där vi kommer växa in i det ju mer säsongen går.
Tänker framförallt på Thoresen här till en början. Någon som kommer ihåg hans senaste sejour här? Han var kanske lagets sämsta spelare under stora delar av hösten, för att fullständigt dominera kring jul och framåt. Det kommer ju inte direkt vara så att han kommer vara bättre den här sejouren i början på serien, men den mannen vet vad som gäller och när det gäller.
Jag är dock rädd att vi kommer öppna rätt knackigt och få till ett alltför dåligt självförtroende som sätter spår för resten av säsongen. Lite läskigt i ett sånt läge med en (i sådana här sammanhang) orutinerad tränare.
Som vanligt hänger i praktiken allt på att laget går ihop, alla köper sina positioner och sin plats i hierarkin och att man respekterar tränaren och köper hans vision och idéer. Jag tror på det här på riktigt, men det kommer bli en tuff resa där vi kommer växa in i det ju mer säsongen går.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongen 2024/25
Helt enig med Daniel. Vi har många gubbar och gubbar är segstartade och även omotiverade på försäsong. Men ja risken är att vi får en dålig stark och vi får känna att vi jagar redan från start som vi gjort i flera säsonger irad nu. Men väl i slutspelet så är jag övertygad om att vi har rätt spelarmaterial för att gå långt. Precis som vi varit mediokra i grundserien senaste två säsongerna men i slutspel har många varit viktiga, allra viktigast våra äldre spelare.
Jag tror på det här laget, även fast starten riskerar att bli tuff.
Jag tror på det här laget, även fast starten riskerar att bli tuff.
Avskaffa tre mot tre.
Säsongen 2024/25
Är ju det…. Samma sak två säsonger… Brynäs och Modo gick som tåget i grundserien och gick in med det i ryggen i slutspelet. Vi gick knackigt och var tvungna att växla upp.
Gick som det gick
Gick som det gick
- Jim Morrison
Säsongen 2024/25
Ser fram emot alla kommentarer om att Thoresen är slut efter 1+1 första sju matcherna!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Säsongen 2024/25
Haha
Känner att det kommer bli livat här närmaste månaderna
Känner att det kommer bli livat här närmaste månaderna
-
Säsongen 2024/25
Ja. Man är lite trött på det nu.
Du kan lägga till HV71 där också. Tre år i rad har laget som var bäst redan på hösten, också varit det mest framgångsrika i April.
Vi har fått försöka hitta ett grundspel långt in i Januari innan det sitter någorlunda sen är det för sent.
Båda de du nämner och HV71 hade en svacka under säsongen men när man började vinna igen efter den så var man ostoppbara.
Det här med att gubbarna ska köra fullt ”när det väl gäller” köper jag inte. Beviserligen så gäller det att bygga en bra grupp med ett stabilt grundspel redan i Oktober om man ska lyckas, så att man har något ordentligt att luta sig tillbaka mot.
Säsongen 2024/25
Så länge vi inte torskar alla 10-12 första matcherna så kommer det nog gå bättre och bättre gäller att vara med lite i början och inte komma allt för långt bakom
Säsongen 2024/25
Jag kör samma som vanligt… ger det en månad eller två innan jag sågarNattuggla_ skrev: ↑2024-09-13 16:45:06Ja. Man är lite trött på det nu.
Du kan lägga till HV71 där också. Tre år i rad har laget som var bäst redan på hösten, också varit det mest framgångsrika i April.
Vi har fått försöka hitta ett grundspel långt in i Januari innan det sitter någorlunda sen är det för sent.
Båda de du nämner och HV71 hade en svacka under säsongen men när man började vinna igen efter den så var man ostoppbara.
Det här med att gubbarna ska köra fullt ”när det väl gäller” köper jag inte. Beviserligen så gäller det att bygga en bra grupp med ett stabilt grundspel redan i Oktober om man ska lyckas, så att man har något ordentligt att luta sig tillbaka mot.
- Jim Morrison
Säsongen 2024/25
Nu har vi ju valt att köra på många åldersstigna spelare och då får man nog förvänta sig att vi inte går som på räls från start. Vi kommer vara som bäst under jul och framåt - förhoppningsvis.
Väldiga många bra slutspelslirare.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Säsongen 2024/25
HV innan dess och före det Timrå som likt MoDo hade 16 raka vinster en period.
Säsongen 2024/25
"Vi ska vara bäst i April"-ursäkten har inte varit rotad i verklighet sen Leksand gick upp. Hur många år sen var det?
Sen dess har laget som gått upp varit i stort sett dominant under hela säsongen.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 2024/25
En generell känsla jag hade förra säsongen var att det kändes som att vi inte hade en enda övertygande prestation som i "Nu jävlar tvålade vi till dem och ikväll stämde allt!".
Torskade vi så gjorde vi det orimligt ofta efter en tappad ledning i slutet och vann vi så var det också på håret att motståndarna hämtade igen vår ledning. Vi kom jämt undan med blotta förskräckelsen.
Det kan och ska svänga fort i hockey men det vore rätt trevligt om man slapp äta antidepressiva och blodtrycksmedicin åtminstone en handfull matcher.
Försäsongsspelet ser ju ta mig fan ut som en förlängning av förra säsongen. Och jag hoppas att detta åtgärdas inför seriestarten.
Torskade vi så gjorde vi det orimligt ofta efter en tappad ledning i slutet och vann vi så var det också på håret att motståndarna hämtade igen vår ledning. Vi kom jämt undan med blotta förskräckelsen.
Det kan och ska svänga fort i hockey men det vore rätt trevligt om man slapp äta antidepressiva och blodtrycksmedicin åtminstone en handfull matcher.
Försäsongsspelet ser ju ta mig fan ut som en förlängning av förra säsongen. Och jag hoppas att detta åtgärdas inför seriestarten.
Säsongen 2024/25
"Det är i vår det gäller"... Fy fan vad jag blir spyfärdig när jag läser kommentarer som dessa på sociala medier. Har sagt det så många gånger, vi måste vara med från start om vi ska gå upp. Titta bara på statistiken, de lag som gått upp har legat i toppen från start. Att börja spela hockey efter jul och jaga tabellplaceringar för att nå slutspel håller inte, spelarna är slutkörda och skadade när det väl ska avgöras sen. Att ha god moral, bra självförtroende och arbetsro hela resan är viktigt också, så att vi står där och gapar om psykologer och fan vet allt när det inte klaffar.Vikas skrev: ↑2024-09-13 18:11:03"Vi ska vara bäst i April"-ursäkten har inte varit rotad i verklighet sen Leksand gick upp. Hur många år sen var det?
Sen dess har laget som gått upp varit i stort sett dominant under hela säsongen.
-
Säsongen 2024/25
Åldern är ju bara en liten del.Jim Morrison skrev: ↑2024-09-13 17:00:50 Nu har vi ju valt att köra på många åldersstigna spelare och då får man nog förvänta sig att vi inte går som på räls från start. Vi kommer vara som bäst under jul och framåt - förhoppningsvis.
Största problemet är som sagt att vi inte haft ett ordnat spel/grundspel eller vad man nu vill kalla det förrän Januari.
Och ska vi vara HELT ärliga så var vi minst 2-3 positioner bättre placerade än våran verkliga nivå bara baserat på Lindbom 22/23.
Bra slutspelslirare hade vi de andra två åren också, åtminstone första året denna sejour.
- Nelson Muntz
Säsongen 2024/25
Nu har jag sansat mig något.
Tror verkligen vi har laget för att gå upp. Jag hoppas fortsatt på Simon j. Som ytterligare förstärkning på backplats. Sen hoppas jag att inställningen var påverkad av försäsong. Men viktigt att vinna serien. Vi har helt rätt lag för slutspel. Men vi borde skippa den tuffaste vägen dit. Kan ju låta löven möta Mora, ssk eller Oskarshamn innan ev. Final.
Tror verkligen vi har laget för att gå upp. Jag hoppas fortsatt på Simon j. Som ytterligare förstärkning på backplats. Sen hoppas jag att inställningen var påverkad av försäsong. Men viktigt att vinna serien. Vi har helt rätt lag för slutspel. Men vi borde skippa den tuffaste vägen dit. Kan ju låta löven möta Mora, ssk eller Oskarshamn innan ev. Final.
Antingen finner vi en väg, eller så gör vi en...