Silly Season 2024/25
Silly Season 2024/25
"Anaheim Ducks to bring Mark Pysyk, Boris Katchouk, and Gustav Lindstrom to camp on PTO"
får vi se om Lindström fixar en plats eller inte.
får vi se om Lindström fixar en plats eller inte.
-
-
-
Silly Season 2024/25
Så är det garanterat. Nu kommer dom båda få chansen.Andspe skrev: ↑2024-09-12 07:26:27Om vi skulle plocka in en målvakt så lär det vara tyst hela vägen in i mål. En Andren med dåligt självförtroende lär inte må bättre utav att vi går ut med att vi letar en tydlig etta. Tror man observerar marknaden och agerar om något intressant skulle komma upp.kevinha skrev: ↑2024-09-12 07:05:30Man kan säga vad man vill om deras stjärnor framåt, men dom ska vara stabila bakåt också vilket dom inte är. tar man en titt på deras backsida så består den av offensiva backar som ofta är inne på baklängesmål, det är där deras stora brist ligger och det kommer fälla deras framfart tror jag. Sen är det såklart ett galet bra lag framåt som kommer göra mycket mål. Skillnaden på löven innan och nu är att dom blir lite långsammare.fryppe skrev: ↑2024-09-12 06:45:11Dom har problem med att få ihop pengar till camper och ska ha in en back också. Så att dom skulle kunna få ihop pengar till 3st ser jag foga troligt.Pelle1 skrev: ↑2024-09-12 06:38:44Han har tydligen träffat en Umeå tjej och suget på hockeyn var för stor.Nattuggla_ skrev: ↑2024-09-11 21:09:25 Vart finns infon om Schilkey?
Han la ju av och hade fått ett civilt jobb i USA i Juni som han själv kommenterade också. Svårt och tro att det bara tvärvänder.
Men bara ett rykte.
För vår del så pratas det inte alls om en målvakt, en back ska in från övre hyllan är det sagt. Inga Forwards jobbas med för tillfället, Men kan ses över om behovet skulle uppstå men som sagt inget man jobbar aktivt med nu. Våra målvakter hade jag gärna sett att vi bytte ut, men man ska samtidigt inte underskatta vår nya MT som gjort underverk med Victor innan. Ge det lite tid.
För egen del är jag inte så nervös för löven, dom kommer spruta in mål men kommer också släppa in massor. Sen är frågan om Jona i mål har sett sina bästa dagar.
Funkar det inte om ngr veckor. Så kommer det ske förändringar.
-
Silly Season 2024/25
När fattar ni beslut om var Hampus Larsson (som har kontrakt med Tyresö/Hanviken) spelar under hösten?Nattuggla_ skrev: ↑2024-09-12 08:16:19Nu är det ju som sagt bara försäsong också men tycker det redan ser stabilare ut. Speciellt för Hävelid. Utstrålar ett annat typ av lugn.Andspe skrev: ↑2024-09-12 07:26:27Om vi skulle plocka in en målvakt så lär det vara tyst hela vägen in i mål. En Andren med dåligt självförtroende lär inte må bättre utav att vi går ut med att vi letar en tydlig etta. Tror man observerar marknaden och agerar om något intressant skulle komma upp.kevinha skrev: ↑2024-09-12 07:05:30Man kan säga vad man vill om deras stjärnor framåt, men dom ska vara stabila bakåt också vilket dom inte är. tar man en titt på deras backsida så består den av offensiva backar som ofta är inne på baklängesmål, det är där deras stora brist ligger och det kommer fälla deras framfart tror jag. Sen är det såklart ett galet bra lag framåt som kommer göra mycket mål. Skillnaden på löven innan och nu är att dom blir lite långsammare.
För vår del så pratas det inte alls om en målvakt, en back ska in från övre hyllan är det sagt. Inga Forwards jobbas med för tillfället, Men kan ses över om behovet skulle uppstå men som sagt inget man jobbar aktivt med nu. Våra målvakter hade jag gärna sett att vi bytte ut, men man ska samtidigt inte underskatta vår nya MT som gjort underverk med Victor innan. Ge det lite tid.
För egen del är jag inte så nervös för löven, dom kommer spruta in mål men kommer också släppa in massor. Sen är frågan om Jona i mål har sett sina bästa dagar.
Så vi bör ge detta ett par matcher innan vi isåfall gör en förändring. Jag tror detta blir bra.
Angående forwards så vill Kimby behålla Larsson:
https://hockeynews.se/nyheter/dif-trnar ... a-succlnet
Har inte Plus kvar så kan inte läsa exakt vad som står, men jag är inte förvånad. Har varit en av de bättre spelarna på försäsongen.
Synd att det är så fullt där, men om jag får gissa så blir Larsson kvar och Wersäll startar som utlåning efter skadan.
– Det blir det närmaste här. Vi spelar sista träningsmatchen imorgon. Men samtidigt har jag också svårt att se… Han gör det bra. Just nu bidrar han till laget, säger Kimby till Hockeynews.
Hur skulle det gå till tekniskt med kontrakt att få in Hampus Larsson?
– Det där är Wikegårds bord. Jag förhåller mig till spelarna som är här och gnuggar så du får fråga honom hur det går till. Han ska vara nöjd med sig själv.
Du vill gärna ha honom kvar här?
– Ja, fortsätter han så här så bidrar han ju. Men vi tar ett steg i taget, säger Robert Kimby.
De senaste säsongerna har Djurgårdens samarbete med Tyresö/Hanviken varit nära. Backen Edvin Hammarlund tog klivet från Hockeyettan och har etablerat sig i Djurgården.
Hampus Larsson kan bli näste man att lyckas.
-
Silly Season 2024/25
Tackar!Osten östlund skrev: ↑2024-09-12 08:46:13När fattar ni beslut om var Hampus Larsson (som har kontrakt med Tyresö/Hanviken) spelar under hösten?Nattuggla_ skrev: ↑2024-09-12 08:16:19Nu är det ju som sagt bara försäsong också men tycker det redan ser stabilare ut. Speciellt för Hävelid. Utstrålar ett annat typ av lugn.Andspe skrev: ↑2024-09-12 07:26:27Om vi skulle plocka in en målvakt så lär det vara tyst hela vägen in i mål. En Andren med dåligt självförtroende lär inte må bättre utav att vi går ut med att vi letar en tydlig etta. Tror man observerar marknaden och agerar om något intressant skulle komma upp.kevinha skrev: ↑2024-09-12 07:05:30Man kan säga vad man vill om deras stjärnor framåt, men dom ska vara stabila bakåt också vilket dom inte är. tar man en titt på deras backsida så består den av offensiva backar som ofta är inne på baklängesmål, det är där deras stora brist ligger och det kommer fälla deras framfart tror jag. Sen är det såklart ett galet bra lag framåt som kommer göra mycket mål. Skillnaden på löven innan och nu är att dom blir lite långsammare.
Så vi bör ge detta ett par matcher innan vi isåfall gör en förändring. Jag tror detta blir bra.
Angående forwards så vill Kimby behålla Larsson:
https://hockeynews.se/nyheter/dif-trnar ... a-succlnet
Har inte Plus kvar så kan inte läsa exakt vad som står, men jag är inte förvånad. Har varit en av de bättre spelarna på försäsongen.
Synd att det är så fullt där, men om jag får gissa så blir Larsson kvar och Wersäll startar som utlåning efter skadan.
– Det blir det närmaste här. Vi spelar sista träningsmatchen imorgon. Men samtidigt har jag också svårt att se… Han gör det bra. Just nu bidrar han till laget, säger Kimby till Hockeynews.
Hur skulle det gå till tekniskt med kontrakt att få in Hampus Larsson?
– Det där är Wikegårds bord. Jag förhåller mig till spelarna som är här och gnuggar så du får fråga honom hur det går till. Han ska vara nöjd med sig själv.
Du vill gärna ha honom kvar här?
– Ja, fortsätter han så här så bidrar han ju. Men vi tar ett steg i taget, säger Robert Kimby.
De senaste säsongerna har Djurgårdens samarbete med Tyresö/Hanviken varit nära. Backen Edvin Hammarlund tog klivet från Hockeyettan och har etablerat sig i Djurgården.
Hampus Larsson kan bli näste man att lyckas.
Låter på Kimby som att han är kvar om han fick bestämma.
Men han håller sig till samma linje som innan, att Wikegård får svara på frågor om nyförvärv/förlängningar.
Silly Season 2024/25
Brukar vara gallringar löpande. Så man går från exempelvis 40 till 30 till 25 osv.Nattuggla_ skrev: ↑2024-09-12 08:28:45Ok, kan lagen när som helst skriva PTOs med spelare fram tills dess? Tänker Simon Johansson. Eller finns ett definitivt datum där Simon kan känna att "Ok, jag blickar mot Europa"?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
-
Silly Season 2024/25
Okej, tackar.Andspe skrev: ↑2024-09-12 10:44:49Brukar vara gallringar löpande. Så man går från exempelvis 40 till 30 till 25 osv.Nattuggla_ skrev: ↑2024-09-12 08:28:45Ok, kan lagen när som helst skriva PTOs med spelare fram tills dess? Tänker Simon Johansson. Eller finns ett definitivt datum där Simon kan känna att "Ok, jag blickar mot Europa"?
Så i Simons fall kanske inte han ska hoppas på en chans om NHL lagen från början haft 40 och skalat ner med 15 spelare. Då borde han fått den chansen tidigare så att säga?
Silly Season 2024/25
Det som jag hakar upp mig på i de matcher som spelats under försäsongen är hur vi spelar Kelleher med Blomman och Kryckan, Jag tycker inte kryckan ska vad i en leading line. hur mycket bra han än gör så tycker jag inte den typen av spelare han är ska vara där. Jag hade hellre sett kelleher med en till spelfördelare som har mer teknik och mer speed. Sen blir jag galen på hur vi ställer upp i PP. Förstår inte hur vi sorterar dom uppställningarna.
Det må vara ett steg upp från förra säsongen men det är ändå bedrövligt hur dåligt vårat PP är. Vill se en snabbare uppställning med smartare och snabbare ingångar och mer rörelse. det är otroligt långsamt och genomskinligt. Hoppas man ser detta från båset och gör något åt det.
Det må vara ett steg upp från förra säsongen men det är ändå bedrövligt hur dåligt vårat PP är. Vill se en snabbare uppställning med smartare och snabbare ingångar och mer rörelse. det är otroligt långsamt och genomskinligt. Hoppas man ser detta från båset och gör något åt det.
-
Silly Season 2024/25
Kelleher spelade med Vessel/Scott förra säsongen.kevinha skrev: ↑2024-09-12 11:10:47 Det som jag hakar upp mig på i de matcher som spelats under försäsongen är hur vi spelar Kelleher med Blomman och Kryckan, Jag tycker inte kryckan ska vad i en leading line. hur mycket bra han än gör så tycker jag inte den typen av spelare han är ska vara där. Jag hade hellre sett kelleher med en till spelfördelare som har mer teknik och mer speed. Sen blir jag galen på hur vi ställer upp i PP. Förstår inte hur vi sorterar dom uppställningarna.
Vilka har vi som är "likvärdiga" ? Weigel och Blomgren/ Costmar?
Men varför inte göra ett försök med Kelleher - Weigel - Brodin ( ge Brodda en sista chans )!
Silly Season 2024/25
Är bara att slänga in ett kontrakt på Hampus över säsongen om nu Kimby dessutom är såpass nöjd. Speltid kommer han få! Kommer bli bortåt eventuellt slutspel som det kommer bli trångt, men då är det bara sunt med konkurrens.
Ska kalkylera med som bäst bara fem skador, sen ett par sjukdomar på det.
Carter Camper ska förövrigt begära strax över hundringen per säsong i Löven. Känns jävligt billigt ändå! Kommer vara en av seriens överlägset bästa spelare. Ihop med Forsberg och Nilsson så blir det direkt löjligt. Bättre än Brynäs topplina!
Carter Camper ska förövrigt begära strax över hundringen per säsong i Löven. Känns jävligt billigt ändå! Kommer vara en av seriens överlägset bästa spelare. Ihop med Forsberg och Nilsson så blir det direkt löjligt. Bättre än Brynäs topplina!
Silly Season 2024/25
Sätta Kelleher med brodin ? Stackars Kelleher det är ju verkligen att slänga vår top 3 forward i papperskorgen. Han ska spela typ med Thoresen eller någon av våra lirare.Osten östlund skrev: ↑2024-09-12 13:19:50Kelleher spelade med Vessel/Scott förra säsongen.kevinha skrev: ↑2024-09-12 11:10:47 Det som jag hakar upp mig på i de matcher som spelats under försäsongen är hur vi spelar Kelleher med Blomman och Kryckan, Jag tycker inte kryckan ska vad i en leading line. hur mycket bra han än gör så tycker jag inte den typen av spelare han är ska vara där. Jag hade hellre sett kelleher med en till spelfördelare som har mer teknik och mer speed. Sen blir jag galen på hur vi ställer upp i PP. Förstår inte hur vi sorterar dom uppställningarna.
Vilka har vi som är "likvärdiga" ? Weigel och Blomgren/ Costmar?
Men varför inte göra ett försök med Kelleher - Weigel - Brodin ( ge Brodda en sista chans )!
Silly Season 2024/25
Nardellas löneanspråk är på mellan 200 000- och 250 000 dollar netto per säsong. lite saftigt för oss skulle jag troManijock skrev: ↑2024-09-12 14:50:03 Är bara att slänga in ett kontrakt på Hampus över säsongen om nu Kimby dessutom är såpass nöjd. Speltid kommer han få! Kommer bli bortåt eventuellt slutspel som det kommer bli trångt, men då är det bara sunt med konkurrens.
Silly Season 2024/25
Behöver inte stämma, men enligt https://www.expressen.se/sport/hockey/h ... vning-ske/ handlade det om halverad lön jämfört med det han hade senast i Leksand (250 000 USD per säsong). Om det är ett kontrakt som sträcker sig säsongen skulle det ändå landa på cirka 200 000 i månaden nu.Manijock skrev: ↑2024-09-12 14:50:03 Är bara att slänga in ett kontrakt på Hampus över säsongen om nu Kimby dessutom är såpass nöjd. Speltid kommer han få! Kommer bli bortåt eventuellt slutspel som det kommer bli trångt, men då är det bara sunt med konkurrens.
Sen ska de ha in en back för 1:a eller 2:a backparet också...