Silly Season 2024/25
Silly Season 2024/25
Bra intervju tar de hela som om någon vill hem så kommer dom lösa detta. Inga stängda dörrar så att säga.
Silly Season 2024/25
Jag vet faktiskt inte. Jag frågade väldigt snällt och erbjöd en lunch men fick bara ett skratt och nej.. Jag har ju lovat att inte dela någon info jag får av honom men ändå delar jag med mig till er....Flunk skrev: ↑2024-09-09 17:03:05Du behöver inte avslöja din källa, men kanske vilka backar det rör sig om?kevinha skrev: ↑2024-09-09 16:13:05Jag har hört samma, dock inte om sponsorerna. Men att det finns två spår som ska vara toppbackar i ligan. Man hoppas kunna få skriva med en av de två i oktober. Båda är positiva till att spela i DIF men väntar på bud från andra ligor först. Det är två spelare som inte spelat HA tidigare utan kommer från högre hyllor... Det här kommer direkt från insidan.. vem det kommer ifrån kommer aldrig skrivas här men källan är 100% informativ säkerhet.GULD skrev: ↑2024-09-09 12:44:23SirDIFalot skrev: ↑2024-09-07 18:30:34 Rent numerärt är vi väl absolut klara nu. Hade vi velat göra oss av med fler spelare hade det väl skett redan i somras när vi köpte ut spelare. Sen sker det ju ALLTID saker under säsong såklart.
Rycktet på stan säger endå att vi ökat trycket för att få in en topp back och något om två sponsorer
Mv DIF ONE
Man har juniorer som tar platsen tills signaturen är klar. om den inte blir klar så blir junioren kvar är tanken.
-
Silly Season 2024/25
Det tackar vi för. Hyll till dig, "Rönnqvists brorsa" samt alla ni andra som delar med sig, av info!kevinha skrev: ↑2024-09-10 13:08:09Jag vet faktiskt inte. Jag frågade väldigt snällt och erbjöd en lunch men fick bara ett skratt och nej.. Jag har ju lovat att inte dela någon info jag får av honom men ändå delar jag med mig till er....Flunk skrev: ↑2024-09-09 17:03:05Du behöver inte avslöja din källa, men kanske vilka backar det rör sig om?kevinha skrev: ↑2024-09-09 16:13:05Jag har hört samma, dock inte om sponsorerna. Men att det finns två spår som ska vara toppbackar i ligan. Man hoppas kunna få skriva med en av de två i oktober. Båda är positiva till att spela i DIF men väntar på bud från andra ligor först. Det är två spelare som inte spelat HA tidigare utan kommer från högre hyllor... Det här kommer direkt från insidan.. vem det kommer ifrån kommer aldrig skrivas här men källan är 100% informativ säkerhet.GULD skrev: ↑2024-09-09 12:44:23SirDIFalot skrev: ↑2024-09-07 18:30:34 Rent numerärt är vi väl absolut klara nu. Hade vi velat göra oss av med fler spelare hade det väl skett redan i somras när vi köpte ut spelare. Sen sker det ju ALLTID saker under säsong såklart.
Rycktet på stan säger endå att vi ökat trycket för att få in en topp back och något om två sponsorer
Mv DIF ONE
Man har juniorer som tar platsen tills signaturen är klar. om den inte blir klar så blir junioren kvar är tanken.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2024/25
Vi kommer såklart förstärka backsidan. Kanske även offensiven om tillfälle ges.
Simon Johansson vore spännande.
Men….
Elefanten i rummet. Målvakterna…..
Kommer vi kunna gå upp med de befintliga i truppen?
Tillåt mig tvivla.
Simon Johansson vore spännande.
Men….
Elefanten i rummet. Målvakterna…..
Kommer vi kunna gå upp med de befintliga i truppen?
Tillåt mig tvivla.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Silly Season 2024/25
Toppback
Målskytt
Målvakt
Önskelista till tomten
Målskytt
Målvakt
Önskelista till tomten
Silly Season 2024/25
Tror Wiken får jobba lite hårdare.
Löven rykten säger att Camper Carter är klar och även Nick Schilkey återvänder.
Även jobbas det på en back dit.
Dom blir nog svårtuggade,även Oskarshamn ser bra ut.
Löven rykten säger att Camper Carter är klar och även Nick Schilkey återvänder.
Även jobbas det på en back dit.
Dom blir nog svårtuggade,även Oskarshamn ser bra ut.
-
Silly Season 2024/25
Vart finns infon om Schilkey?
Han la ju av och hade fått ett civilt jobb i USA i Juni som han själv kommenterade också. Svårt och tro att det bara tvärvänder.
Silly Season 2024/25
Han har tydligen träffat en Umeå tjej och suget på hockeyn var för stor.Nattuggla_ skrev: ↑2024-09-11 21:09:25Vart finns infon om Schilkey?
Han la ju av och hade fått ett civilt jobb i USA i Juni som han själv kommenterade också. Svårt och tro att det bara tvärvänder.
Men bara ett rykte.
Silly Season 2024/25
Dom har problem med att få ihop pengar till camper och ska ha in en back också. Så att dom skulle kunna få ihop pengar till 3st ser jag foga troligt.Pelle1 skrev: ↑2024-09-12 06:38:44Han har tydligen träffat en Umeå tjej och suget på hockeyn var för stor.Nattuggla_ skrev: ↑2024-09-11 21:09:25Vart finns infon om Schilkey?
Men bara ett rykte.
-
Silly Season 2024/25
Körde ju redan en insamling för Ottosson också, ska man göra en till för Camper och Schilkey känns otroligt långsökt och fan förnedrande om man inte skulle gå upp sen.fryppe skrev: ↑2024-09-12 06:45:11Dom har problem med att få ihop pengar till camper och ska ha in en back också. Så att dom skulle kunna få ihop pengar till 3st ser jag foga troligt.Pelle1 skrev: ↑2024-09-12 06:38:44Han har tydligen träffat en Umeå tjej och suget på hockeyn var för stor.Nattuggla_ skrev: ↑2024-09-11 21:09:25Vart finns infon om Schilkey?
Men bara ett rykte.
Men som sagt, Kenttä går väl all in efter alla år av misslyckanden.
Silly Season 2024/25
Man kan säga vad man vill om deras stjärnor framåt, men dom ska vara stabila bakåt också vilket dom inte är. tar man en titt på deras backsida så består den av offensiva backar som ofta är inne på baklängesmål, det är där deras stora brist ligger och det kommer fälla deras framfart tror jag. Sen är det såklart ett galet bra lag framåt som kommer göra mycket mål. Skillnaden på löven innan och nu är att dom blir lite långsammare.fryppe skrev: ↑2024-09-12 06:45:11Dom har problem med att få ihop pengar till camper och ska ha in en back också. Så att dom skulle kunna få ihop pengar till 3st ser jag foga troligt.Pelle1 skrev: ↑2024-09-12 06:38:44Han har tydligen träffat en Umeå tjej och suget på hockeyn var för stor.Nattuggla_ skrev: ↑2024-09-11 21:09:25Vart finns infon om Schilkey?
Men bara ett rykte.
För vår del så pratas det inte alls om en målvakt, en back ska in från övre hyllan är det sagt. Inga Forwards jobbas med för tillfället, Men kan ses över om behovet skulle uppstå men som sagt inget man jobbar aktivt med nu. Våra målvakter hade jag gärna sett att vi bytte ut, men man ska samtidigt inte underskatta vår nya MT som gjort underverk med Victor innan. Ge det lite tid.
För egen del är jag inte så nervös för löven, dom kommer spruta in mål men kommer också släppa in massor. Sen är frågan om Jona i mål har sett sina bästa dagar.
-
Silly Season 2024/25
Att hockeyn är svår att släppa, kan man förstå ( Dick ).Pelle1 skrev: ↑2024-09-12 06:38:44Han har tydligen träffat en Umeå tjej och suget på hockeyn var för stor.Nattuggla_ skrev: ↑2024-09-11 21:09:25Vart finns infon om Schilkey?
Men bara ett rykte.
Umeå är som vi ( fans/sponsorer med pengar ). Står Kenttä där med hundögon. Påstår att det är hans sista chans. Så får han nog in pengarna!?
Silly Season 2024/25
Om vi skulle plocka in en målvakt så lär det vara tyst hela vägen in i mål. En Andren med dåligt självförtroende lär inte må bättre utav att vi går ut med att vi letar en tydlig etta. Tror man observerar marknaden och agerar om något intressant skulle komma upp.kevinha skrev: ↑2024-09-12 07:05:30Man kan säga vad man vill om deras stjärnor framåt, men dom ska vara stabila bakåt också vilket dom inte är. tar man en titt på deras backsida så består den av offensiva backar som ofta är inne på baklängesmål, det är där deras stora brist ligger och det kommer fälla deras framfart tror jag. Sen är det såklart ett galet bra lag framåt som kommer göra mycket mål. Skillnaden på löven innan och nu är att dom blir lite långsammare.fryppe skrev: ↑2024-09-12 06:45:11Dom har problem med att få ihop pengar till camper och ska ha in en back också. Så att dom skulle kunna få ihop pengar till 3st ser jag foga troligt.Pelle1 skrev: ↑2024-09-12 06:38:44Han har tydligen träffat en Umeå tjej och suget på hockeyn var för stor.Nattuggla_ skrev: ↑2024-09-11 21:09:25Vart finns infon om Schilkey?
Men bara ett rykte.
För vår del så pratas det inte alls om en målvakt, en back ska in från övre hyllan är det sagt. Inga Forwards jobbas med för tillfället, Men kan ses över om behovet skulle uppstå men som sagt inget man jobbar aktivt med nu. Våra målvakter hade jag gärna sett att vi bytte ut, men man ska samtidigt inte underskatta vår nya MT som gjort underverk med Victor innan. Ge det lite tid.
För egen del är jag inte så nervös för löven, dom kommer spruta in mål men kommer också släppa in massor. Sen är frågan om Jona i mål har sett sina bästa dagar.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Silly Season 2024/25
Andren är nog spikad som förste slips i laget. Tror faktiskt på honom, ny målvaktstränare gör nog stora förändringar för en kille med självförtroende problem. Han hade inte en "jättedålig" säsong förra året, förväntningarna från våra supportrar är nog de högsta i Sverige men om man kollar på andra målvakter var han i överste halvan av målvakter förra året, med bättre backsida nu kan han briljera.Andspe skrev: ↑2024-09-12 07:26:27Om vi skulle plocka in en målvakt så lär det vara tyst hela vägen in i mål. En Andren med dåligt självförtroende lär inte må bättre utav att vi går ut med att vi letar en tydlig etta. Tror man observerar marknaden och agerar om något intressant skulle komma upp.kevinha skrev: ↑2024-09-12 07:05:30Man kan säga vad man vill om deras stjärnor framåt, men dom ska vara stabila bakåt också vilket dom inte är. tar man en titt på deras backsida så består den av offensiva backar som ofta är inne på baklängesmål, det är där deras stora brist ligger och det kommer fälla deras framfart tror jag. Sen är det såklart ett galet bra lag framåt som kommer göra mycket mål. Skillnaden på löven innan och nu är att dom blir lite långsammare.fryppe skrev: ↑2024-09-12 06:45:11Dom har problem med att få ihop pengar till camper och ska ha in en back också. Så att dom skulle kunna få ihop pengar till 3st ser jag foga troligt.Pelle1 skrev: ↑2024-09-12 06:38:44Han har tydligen träffat en Umeå tjej och suget på hockeyn var för stor.Nattuggla_ skrev: ↑2024-09-11 21:09:25 Vart finns infon om Schilkey?
Men bara ett rykte.
-
Silly Season 2024/25
Nu är det ju som sagt bara försäsong också men tycker det redan ser stabilare ut. Speciellt för Hävelid. Utstrålar ett annat typ av lugn.Andspe skrev: ↑2024-09-12 07:26:27Om vi skulle plocka in en målvakt så lär det vara tyst hela vägen in i mål. En Andren med dåligt självförtroende lär inte må bättre utav att vi går ut med att vi letar en tydlig etta. Tror man observerar marknaden och agerar om något intressant skulle komma upp.kevinha skrev: ↑2024-09-12 07:05:30Man kan säga vad man vill om deras stjärnor framåt, men dom ska vara stabila bakåt också vilket dom inte är. tar man en titt på deras backsida så består den av offensiva backar som ofta är inne på baklängesmål, det är där deras stora brist ligger och det kommer fälla deras framfart tror jag. Sen är det såklart ett galet bra lag framåt som kommer göra mycket mål. Skillnaden på löven innan och nu är att dom blir lite långsammare.fryppe skrev: ↑2024-09-12 06:45:11Dom har problem med att få ihop pengar till camper och ska ha in en back också. Så att dom skulle kunna få ihop pengar till 3st ser jag foga troligt.Pelle1 skrev: ↑2024-09-12 06:38:44Han har tydligen träffat en Umeå tjej och suget på hockeyn var för stor.Nattuggla_ skrev: ↑2024-09-11 21:09:25 Vart finns infon om Schilkey?
Men bara ett rykte.
Så vi bör ge detta ett par matcher innan vi isåfall gör en förändring. Jag tror detta blir bra.
Angående forwards så vill Kimby behålla Larsson:
https://hockeynews.se/nyheter/dif-trnar ... a-succlnet
Har inte Plus kvar så kan inte läsa exakt vad som står, men jag är inte förvånad. Har varit en av de bättre spelarna på försäsongen.
Synd att det är så fullt där, men om jag får gissa så blir Larsson kvar och Wersäll startar som utlåning efter skadan.