Montén och Johansson
-
Montén och Johansson
Tränare klara, Micke och Monten tar över efter Säcken.
För min del tycker jag det känns jättebra att få dessa två herrar som huvudtränare. Unga, fräscha tränare, med lite nytänk förhoppningsvis
Känns som dessa två, och speciellt Monten besitter ett bra mycket mer taktiskt tänk än Säcken hade, vilket jag tycker känns bra.
Får vi äntligen in lite nytt färskt blod i tränarmarknaden.
Klart det inte har den största erafarenheten, men tror de kommer klara sig bra ändå.
För min del tycker jag det känns jättebra att få dessa två herrar som huvudtränare. Unga, fräscha tränare, med lite nytänk förhoppningsvis
Känns som dessa två, och speciellt Monten besitter ett bra mycket mer taktiskt tänk än Säcken hade, vilket jag tycker känns bra.
Får vi äntligen in lite nytt färskt blod i tränarmarknaden.
Klart det inte har den största erafarenheten, men tror de kommer klara sig bra ändå.
-
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
jag är positiv till att montén och johannson tar över laget och att dom går ut med det såhär tidigt så dom har tid på sig att bygga laget. jag tror spelarna har välldigt bra förtroende för dom men det som kan fattas e att ingen av dom kanske riktigt ryter till när det ser riskigt ut(jag kanske har fel) fast i det hela tycker jag både montén och johansson är välldigt bra tränare och känns bra med lite nytänkande
DIF <3
- Ritterwand
När de hade ensamt ansvar denna säsong mot Mora(?) gick det inget vidare. Jag är själv väldigt tveksam till om rvå så pass gröna tränare klarar av detta tunga arbete. Jag hade gärna sett ett mer rutinerat namn som huvudtränare den saken är säker. Fast det klart betyder detta att vi har råd med en riktigt bra center så kanske det kan bli något positivt av det hela i alla fall.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Fånigt att grunda sin bedömning dem på deras resultat i den enskilda matchen. Det var ju inte så att de fick pröva sina idéer bara för att Säcken inte var närvarande... Det var ju hans bakomliggande arbete över hela säsongen som givetvis präglade den matchen också.Kall-El skrev:När de hade ensamt ansvar denna säsong mot Mora(?) gick det inget vidare. Jag är själv väldigt tveksam till om rvå så pass gröna tränare klarar av detta tunga arbete. Jag hade gärna sett ett mer rutinerat namn som huvudtränare den saken är säker. Fast det klart betyder detta att vi har råd med en riktigt bra center så kanske det kan bli något positivt av det hela i alla fall.
Nej tvärtom tror jag detta är en mycket bra lösning. Visst kommer de att sättas på hårda prov men det får inte vara ett självändamål att plocka in en tränare bara för att det har lämnat en och för att det förväntas det.
Om detta beslut är baserat på enskilda samtal med alla inblandade så är det de facto så att dem ÄR rätt personer att leda laget.
Blue Brigade Sthlm
Minns också matchen mot Mora, när vi tog ut målvakten typ 3 ggr och Mora målade varje gång. Men då fick dom huvudansvaret på ganska kort varsel och hann nog inte förbereda sig särskilt mycket.Kall-El skrev:När de hade ensamt ansvar denna säsong mot Mora(?) gick det inget vidare. Jag är själv väldigt tveksam till om rvå så pass gröna tränare klarar av detta tunga arbete. Jag hade gärna sett ett mer rutinerat namn som huvudtränare den saken är säker. Fast det klart betyder detta att vi har råd med en riktigt bra center så kanske det kan bli något positivt av det hela i alla fall.
Nu har båda skaffat lite mer erfarenhet från den gågna säsongen. Samtidigt som det hade känts bra med en tränare med mycket erfarenhet så känns det tryggt att överlåta hela ansvaret till Montén och Johansson. Som den evige optimist jag är så tror jag det här kommer bli hur bra som helst.
Kommer bara dom rätta värvningarna så tror jag att Micke och Tomas kan leda laget till semi, minst!
Lycka är att vara djurgårdare
- Ritterwand