Montén och Johansson

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.

Hur tror ni det kommer gå för vårat nya tränarpar?

Succe
11
8%
Över förväntan
30
23%
Godkänt
39
30%
Under förväntan
19
14%
Katastrof
33
25%

Antal röster: 132

John älskar DIF!

Montén och Johansson

Inlägg av John älskar DIF! »

Tränare klara, Micke och Monten tar över efter Säcken.
För min del tycker jag det känns jättebra att få dessa två herrar som huvudtränare. Unga, fräscha tränare, med lite nytänk förhoppningsvis
Känns som dessa två, och speciellt Monten besitter ett bra mycket mer taktiskt tänk än Säcken hade, vilket jag tycker känns bra.

Får vi äntligen in lite nytt färskt blod i tränarmarknaden.

Klart det inte har den största erafarenheten, men tror de kommer klara sig bra ändå.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Tveksamt, men det tyder på mer att dom lyckas än att dem inte gör det. :)
Kagen

Inlägg av Kagen »

Vad är "förväntan"? :wink:
lilleman

Inlägg av lilleman »

Kagen skrev:Vad är "förväntan"? :wink:

Antagligen "din" egen åsikt. Det du tror, om det blir över det du tror blir det ju över förväntan!

Hoppas du förstår.

Jag tror på "Godkänt"
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Kagen

Inlägg av Kagen »

Jag förstår.
isolerad

Inlägg av isolerad »

Hur kan jag tro att det blir över min egen förväntan?

Då förväntar jag mig ju något som jag inte förväntar mig. Härlig paradox.

I övrigt hoppas jag att de gör ett bra jobb, men jag hör en varningsklocka ringa oroligt.
i
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Jag är tveksam. Vi skulle ha haft in en tränare som kan vara lite hårdare och ''skälla igång'' spelare när vi hamnar i de djupa svackor vi under de senare åren haft en otrevlig tendens att hamna i.

Detta bör ju dock spara en hel del pengar som kan läggas på spetsspelare.
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

jag är positiv till att montén och johannson tar över laget och att dom går ut med det såhär tidigt så dom har tid på sig att bygga laget. jag tror spelarna har välldigt bra förtroende för dom men det som kan fattas e att ingen av dom kanske riktigt ryter till när det ser riskigt ut(jag kanske har fel) fast i det hela tycker jag både montén och johansson är välldigt bra tränare och känns bra med lite nytänkande :wink:
DIF <3
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

lilleman skrev:
Kagen skrev:Vad är "förväntan"? :wink:

Antagligen "din" egen åsikt. Det du tror, om det blir över det du tror blir det ju över förväntan!
öhm.. ok..

Jag tror att det här är jäkligt riskabelt. Alla bottenlagen i år hade färska tränare.
Användarvisningsbild
Caveman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Svårt att säga, man vill gärna se vad det blir för material de ska jobba med.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Känns jävligt bra att det blev dom, kommer bli succe med rätt spelare! Hade inte M.Johansson fått huvudtränar kontrakt nu skulle vi säkert gå miste om honom precis som med Challe.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

När de hade ensamt ansvar denna säsong mot Mora(?) gick det inget vidare. Jag är själv väldigt tveksam till om rvå så pass gröna tränare klarar av detta tunga arbete. Jag hade gärna sett ett mer rutinerat namn som huvudtränare den saken är säker. Fast det klart betyder detta att vi har råd med en riktigt bra center så kanske det kan bli något positivt av det hela i alla fall.
spiik
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av spiik »

Kall-El skrev:När de hade ensamt ansvar denna säsong mot Mora(?) gick det inget vidare. Jag är själv väldigt tveksam till om rvå så pass gröna tränare klarar av detta tunga arbete. Jag hade gärna sett ett mer rutinerat namn som huvudtränare den saken är säker. Fast det klart betyder detta att vi har råd med en riktigt bra center så kanske det kan bli något positivt av det hela i alla fall.
Fånigt att grunda sin bedömning dem på deras resultat i den enskilda matchen. Det var ju inte så att de fick pröva sina idéer bara för att Säcken inte var närvarande... Det var ju hans bakomliggande arbete över hela säsongen som givetvis präglade den matchen också.

Nej tvärtom tror jag detta är en mycket bra lösning. Visst kommer de att sättas på hårda prov men det får inte vara ett självändamål att plocka in en tränare bara för att det har lämnat en och för att det förväntas det.

Om detta beslut är baserat på enskilda samtal med alla inblandade så är det de facto så att dem ÄR rätt personer att leda laget.
Blue Brigade Sthlm
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Kall-El skrev:När de hade ensamt ansvar denna säsong mot Mora(?) gick det inget vidare. Jag är själv väldigt tveksam till om rvå så pass gröna tränare klarar av detta tunga arbete. Jag hade gärna sett ett mer rutinerat namn som huvudtränare den saken är säker. Fast det klart betyder detta att vi har råd med en riktigt bra center så kanske det kan bli något positivt av det hela i alla fall.
Minns också matchen mot Mora, när vi tog ut målvakten typ 3 ggr och Mora målade varje gång. Men då fick dom huvudansvaret på ganska kort varsel och hann nog inte förbereda sig särskilt mycket.

Nu har båda skaffat lite mer erfarenhet från den gågna säsongen. Samtidigt som det hade känts bra med en tränare med mycket erfarenhet så känns det tryggt att överlåta hela ansvaret till Montén och Johansson. Som den evige optimist jag är så tror jag det här kommer bli hur bra som helst.

Kommer bara dom rätta värvningarna så tror jag att Micke och Tomas kan leda laget till semi, minst!
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Micke hade hand om PP senaste säsongen, Monten hade hand om PK.
Skriv svar