Jim Morrison skrev: ↑2024-06-12 10:33:13
Grejen är att jag typ är nöjd med FW-sidan som den är så en Thoresen och/eller Dicken blir ju bara en bonus.
Jo men om du får välja fritt så .. Thore väl? Alla dagar för mig iallafall.
Absolut. För mig är Thoresen fortfarande bra spets på den här nivån. Jag tror att han är en Jagr som kommer kunna tuffa på i samma takt som han gör nu i flera år till. Jagr förresten som i åldern Thoresen är nu drog tillbaka till NHL och lirade 6-7 år.
Med Dick är väl känslan att han erbjudit sina tjänster till DIF snarare än tvärtom? Då kan jag tänka mig ett kontrakt på säg 30k per samt eventuella bonusar för att ta in honom. Då har vi bra bredd/kanske topp om allt slår väl ut men det kostar oss inte så mycket om det blir en flopp.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jim Morrison skrev: ↑2024-06-12 10:33:13
Grejen är att jag typ är nöjd med FW-sidan som den är så en Thoresen och/eller Dicken blir ju bara en bonus.
Jo men om du får välja fritt så .. Thore väl? Alla dagar för mig iallafall.
Absolut. För mig är Thoresen fortfarande bra spets på den här nivån. Jag tror att han är en Jagr som kommer kunna tuffa på i samma takt som han gör nu i flera år till. Jagr förresten som i åldern Thoresen är nu drog tillbaka till NHL och lirade 6-7 år.
Med Dick är väl känslan att han erbjudit sina tjänster till DIF snarare än tvärtom? Då kan jag tänka mig ett kontrakt på säg 30k per samt eventuella bonusar för att ta in honom. Då har vi bra bredd/kanske topp om allt slår väl ut men det kostar oss inte så mycket om det blir en flopp.
30k i månaden för Dick??
Är du galen??
Han spelar för Juniorminimum med möjlig bonus per var tionde poäng Samt avdrag vid utvisningar. annars får det vara
Senast redigerad av Knickedick den 2024-06-12 11:25:00, redigerad totalt 1 gånger.
Lät ju knappast som att det är speciellt nära. Hade det varit "inga kommentarer" hade man dragit öronen åt sig men det här? Njaa skeptisk. Kan ju svänga fort dock!
Nu när tanken fått marinera lite, så är jag jäkligt positiv till Thoresen! Han är gjord av ett annat virke och hade gjort det bra på den här nivån, är raka motsatsen till att "varva ner" och spela på ryktet. Dicken måste jag säga pass på dock!
Hmm, låter som att Dick är uteslutet, medan det finns en chans på Thoresen om pengarna hittas.
Ja, där tog Wikegård ned förväntningarna rejält iaf.
Kan ju också förstås vara ett spel utåt.
Hur många sponsorer skulle inte bli sugna om Thoresen vill hit? Öka på den där kassan som kanske börjar ta slut?
Som när man ville ha pengar av mamma och pappa men man frågade aldrig rakt ut, typ, haha.
Hmm, låter som att Dick är uteslutet, medan det finns en chans på Thoresen om pengarna hittas.
Ja, där tog Wikegård ned förväntningarna rejält iaf.
Kan ju också förstås vara ett spel utåt.
Hur många sponsorer skulle inte bli sugna om Thoresen vill hit? Öka på den där kassan som kanske börjar ta slut?
Som när man ville ha pengar av mamma och pappa men man frågade aldrig rakt ut, typ, haha.
Ja, så kan det absolut vara. Men luktar ju inte att både Dick och Thoresen spelar i laget från försäsongen direkt.
Dock måste man ju undra gällande Thoresen. Det är början på juni, han är lagkapten, son till tränaren och har inte förlängt sitt kontrakt än? Något måste ju vara i görningen då.