SirDIFalot skrev: ↑2024-06-12 00:26:32
En forwardsplats kvar. Dick eller Thore? För inte finns det plats för båda? Kanske om vi tvingar bort någon gubbe till?
På Thoresen skulle jag kunna lägga en ordentlig lön. Altså en normal topplön för Hockeyallsvenskan. Han är fortfarande spets på den här nivån.
Axelsson, som inte spelat en hel säsong på ett tag, med skadehistoriken och som harvat i olika divisioner, där ska det isåfall vara väldigt låg risk imo. Låg månadslön och en potentiell bonus, vid avancemang.
Båda är gamla gubbar men den äldsta dominerar fortfarande inhemska ligan och spelade VM för några veckor sedan.
Så för min del helt klart Thoresen, om det går.
SirDIFalot skrev: ↑2024-06-12 00:26:32
En forwardsplats kvar. Dick eller Thore? För inte finns det plats för båda? Kanske om vi tvingar bort någon gubbe till?
Thore på en fast plats och Dicken som en joker med prestationslön. Är det något vi lärt oss så är det att djupet i truppen aldrig kan bli för mycket. Lite som om man ska köpa bira till en fest. Ju mer du handlar, desto mer går det åt... Vi kommer ändå ställa upp med Frondell och andra juniorer i majoriteten av matcherna. Säkert till och med behöva akutlåna från ettan när Sthlm-förkylningarna börjar hägra där i mitten av oktober....
Difsky skrev: ↑2024-06-11 15:54:20
Vi har ju också weigel, kruger kelleher, Eriksson och eventuellt Blomgrensom ska ha tid i PP där varenda en är starkare playmaker än avslutare. Det vi behöver i leftsidan är en skytt, en avslutare med näsa för mål och gärna fart.
Blomstrand skulle jag hellre se än dicken, lär också vara billig om SSK vill bli av med han. Annars är jag fast vid Gersich. Finns ju såklart spelare utanför Sverige som skulle kunna göra det också, kanske dyker upp när
NHL och Ahl har handlat klart
Avslutaren du efterlyser finns närmare än du anar, han heter Anton.
Jag hör vad du säger men känns sådär att lägga det hoppet på en junistalang, om än en stor talang
Knickedick skrev: ↑2024-06-12 06:40:21
Jag tror faktiskt att utropstecknet för de flesta på det här forumet kommer heta Eric Nilson.
Men att vi med Cukste och Thore in hade fått en högre nivå i laget.
Thore in Rensfeldt out.
Hammarlund out Cukste in
Sen lånar vi ut Degnell och Carne å tar in en Rightskytt på det
Hammarlund förlängde ju Wikegård själv med(i KGs förklädnad) med så att han skulle försvinna känns extremt långsökt.
Den förlängningen förstod jag aldrig. Speciellt om Wiken var inblandad. Hammarlund är först out i min bok. Hoppas på en utlåning där också men det kanske räcker med att
Ytterell försvinner samt utlåning av Degnell och Carne för att få in två backar till.
Jag tror faktiskt att utropstecknet för de flesta på det här forumet kommer heta Eric Nilson.
Thore in Rensfeldt out.
Hammarlund out Cukste in
Hammarlund förlängde ju Wikegård själv med(i KGs förklädnad) med så att han skulle försvinna känns extremt långsökt.
Den förlängningen förstod jag aldrig. Speciellt om Wiken var inblandad. Hammarlund är först out i min bok. Hoppas på en utlåning där också men det kanske räcker med att
Ytterell försvinner samt utlåning av Degnell och Carne för att få in två backar till.
Jaa Stoppel hade ju hand om förlängningar hette det ju, men naturligtvis gjorde han väl ingenting utan Wikegårds godkännande. Allt annat vore ju vansinne!
Håller med i sak. Edvin-förlängningen va både oväntad och märklig.
Thore in Rensfeldt out.
Hammarlund out Cukste in
Jaa Stoppel hade ju hand om förlängningar hette det ju, men naturligtvis gjorde han väl ingenting utan Wikegårds godkännande. Allt annat vore ju vansinne!
Håller med i sak. Edvin-förlängningen va både oväntad och märklig.
Det enda jag kan förstå att den skedde med tankte på budget och att Hammarlund var svinbillig!
Thore före dick alla gånger i veckan. Vi behöver folk som lan växla tempo och göra det lilla extra.
Smartness är underskattat. Vi har en trupp där de flesta sitter på ettåriga avtal för att kunna bygga om nästa år vid avancemang. Vi kommer att ha problem under jvm. Stora problem. Därför är dessa(till rätt pris). En himla fördel plus bidrar med massor i omkl. rummet.