Champions League i Hockey

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Förra året blev DIF rankad #45 i Europa. Vi får spela upp oss rejält om vi ska vara med.

Ak Bars Kazan är rankad etta. Färjestad bästa svenska lag på sjätteplats.
Säg den glädje som varar
Mirdad
Kontakt:

Inlägg av Mirdad »

Dif kommer att bli bästa
Djurgården äger!!!
Jag kör hockey i Spånga Hockey
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Bästa ...?
Mirdad
Kontakt:

Inlägg av Mirdad »

ALLTSÅ BÄST I EUROPA :)
Djurgården äger!!!
Jag kör hockey i Spånga Hockey
Joel_DIF_ÄGER

Inlägg av Joel_DIF_ÄGER »

ska ch gå varje år eller bara varandat år?
Rött för blodet genom hjärta ven och Gult för solens värmande sken och Blått för himmel,regn och hav Stockholms stolthet och vårat lag!

Joel=DIF
J-Kaminen67

Inlägg av J-Kaminen67 »

Jag tycker att det skulle vara väldigt intressant att se topplagen i Europa mäta sina krafter med varandra. Det är stora summor pengar lagen tävlar om och detta är ett bra sätt att marknadsföra hockeyn i Europa och förhoppningsvis blir denna turnering lika populär och prestigefylld som i fotbollens Champions League.

Jag är dock lite fundersam över i hur de ska lägga upp spelschemat. Vi har idag 55 matcher i grundserien+maximalt 21 matcher i slutspelet, vi har 4 landslagturneringar och vi har vart fjärde år OS och varje år VM.

När hade de egentligen tänkt lägga matcherna?
Lägger de alla matcherna mitt i säsongen betyder detta förmodligen att ligan försenas med någon/några månad dvs kanske ända i i maj och då krockar det ju med VM! :?:

Jag har tidigare hört B-Å säga att som spelschemat ser ut idag i dag är detta omöjligt att genomföra.

Är det verkligen möjligt?

Själv är jag skeptiskt, i så fall skulle jag gärna slopa de ointressanta landslagsturneringarna(Ceska Pojistovna Cup, Karjala Cup, LG Hockey Games, Channel One Cup) och ersätta det med spännande matcher i CL istället! :D
[/i]
15/11 2001, Globen.
ara

Inlägg av ara »

CL i hockey skulle vara skoj, frågar är bara NÄR det ska spelas.
Användarvisningsbild
ludde-
Säsongskort: Ja

Inlägg av ludde- »

J-Kaminen67 skrev:Jag tycker att det skulle vara väldigt intressant att se topplagen i Europa mäta sina krafter med varandra. Det är stora summor pengar lagen tävlar om och detta är ett bra sätt att marknadsföra hockeyn i Europa och förhoppningsvis blir denna turnering lika populär och prestigefylld som i fotbollens Champions League.

Jag är dock lite fundersam över i hur de ska lägga upp spelschemat. Vi har idag 55 matcher i grundserien+maximalt 21 matcher i slutspelet, vi har 4 landslagturneringar och vi har vart fjärde år OS och varje år VM.

När hade de egentligen tänkt lägga matcherna?
Lägger de alla matcherna mitt i säsongen betyder detta förmodligen att ligan försenas med någon/några månad dvs kanske ända i i maj och då krockar det ju med VM! :?:

Jag har tidigare hört B-Å säga att som spelschemat ser ut idag i dag är detta omöjligt att genomföra.

Är det verkligen möjligt?

Själv är jag skeptiskt, i så fall skulle jag gärna slopa de ointressanta landslagsturneringarna(Ceska Pojistovna Cup, Karjala Cup, LG Hockey Games, Channel One Cup) och ersätta det med spännande matcher i CL istället! :D
[/i]
Håller med dig, alla landslagsturneringar är tråkiga och värdelösa.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Goordon

Inlägg av Goordon »

Håller med dig helt, landslagsturneringarna är helt ointressanta och värdelösa. Har väldigt svårt o se att man hinner med champion leauge om alla landslagsturneringar finns kvar, den enda lösningen igentligen är spel på sommaren.
MrMoDo

Inlägg av MrMoDo »

Therocket1 skrev:Ryssland har de ekonomiska förutsättningarna att utklassa NHL rent ekonomiskt. Inom en 15 års period så kommer den ryska ligan utan tvekan vara världens bästa ishockeyliga. Ryska ligan är inte i närheten av NHL idag, men inom en 15 års period så kommer de ha gott om. Världens störst växande marknad ligger just nu i Ryssland, och det gäller tom. sporten.
Om detta ska inträffa måste man till att börja med få folk att gå på matcherna. Flera lag i högsta ligan snittar ju bara 2-3000 nu, allsvensk klass med andra ord trots att de kommer från stora städer. Det kan väl knappast räcka att det finns några få extremt rika personer som äger vissa lag, när den stora massan inte har råd att gå på matcherna, trots att biljetterna med svenska mått är mycket billiga. Så att de ekonomiskt sett skulle kunna utmana NHL i framtiden låter knappast troligt, även om enstaka lag har stenrika ägare.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Nåja, någon som har en susning om vi kan knipa en plats ibland dessa i ES?
Bodda

Inlägg av Bodda »

Låter intresant med Cl i hockey. vi har mycket större chans att gå långt i hockeyn än fotbollen, så det hela känns bra.

Men angående Ryssland så om vi inte redan är slagna så kommer det snart när ryska ligan går om, det är bara kolla på hur mycket pengar dom har.

Fyfan vad tråkigt att allt ska styras med pengar! kolla på Rögle tex. ett "skitgäng" som tar den sista elitserieplatsen före storlag som Leksand och malmö för att nämna några.

Måste faktiskt säga att Rögle är lite charmigt, höll på dom i kvalserien, tråkigt tyvär att Leksand inte klara sig, med tanke på att dom är ett publik lag hade det bara gynnat elitserien. nu får vi hoppas att AIK går upp i Elitserien med MR. Melin. fatta hur det skulle gynna oss i x antal derby matcher mot våra värsta rivaler!! fina pengar där.

Känns skönt att många lämnar färjestad för att ta upp det här. all motgång för dom är lycka för mig och antar att jag inte är ensam om att tycka så! Något som också är skönt är att Ragge har flyttat hem, ett riktigt fint nyförvärv och det ser ut som vi kan kanske kan utmana seriöst nästa säsong om vi kan fylla truppen med vassa forwards, behåller ossi, Danne larsson och även fyller med någon till back!

SM-Guld 2008/2009?

Stort grattis till Rögle. Brynäs säger man inte grattis till, allt annat än knipa första platsen i kvalserien hade varit PINSAMT!

God helg
DJURGÅRDENS IF STOCKHOLM
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

jag kommer iaf inte heja på att råttorna går upp!!!för mig får dom gärna åka ner :wink: 8)
DIF <3
Honken
Säsongskort: Ja

Re: Champions League i Hockey

Inlägg av Honken »

Var det någon mer än jag som såg CHL finalen?
Har noll koll på Schweiz och ligan där. Men inte trodde jag att dom kunde spöa ett av dom bättre ryska lagen. Och vilket drag på läktaren, svårt att avgöra framför TV´n men helt klart svårslaget.
Vann dom skulle dessutom restauranger och pubbar få ha öppet hela natten.
Skulle vilja ha sett det löftet från vår polischef om det hade varit DIF i final.
Bara att gratulera Zurich till vinsten och ca 17 miljoner i prispengar.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Skriv svar