Champions League i Hockey

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Champions League i Hockey

Inlägg av DIF_Soldier »

Läste i min lokala tidning att Champions League i hockey skall införas,
med start september 2008.

Detta projekt har varit på tapeten sedan april, men nu är det hela schemalagt.

Läs mer om det hela här.

93 miljoner fördelas mellan klubbarna om man når huvudturneringen.
5,5 miljoner tilldelas vinnaren.

Förstå vad bra det skulle vara om DIF kunde slå sig in i CL. Mer pengar betyder allt i nuläget.
Men, frågan är om vi är rankade som en av Europas 24 bästa lag...
De rankar väl antagligen efter kommande säsongs prestationer.
Nu är det inte bara slutspel vi siktar mot, utan även extra cash.

Heja DIF - Mot CL!
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Don_T
Säsongskort: Ja

Inlägg av Don_T »

Elitserien är en av de sex topprankade ligorna i Europa så Svenska mästarna är klara. Det gäller att vinna SM!!
DIF! ALLTID - OAVSETT!
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Det skulle verkeligen varit underbart och se DIF i CL! Då är det, Elitserien,SM-Liiga,DEL,Extraliga(Tror den heter så i Tjeckien),Ryska Första ligan, Vilken mer?
Användarvisningsbild
blocco

...

Inlägg av blocco »

stolpskott skrev:Det skulle verkeligen varit underbart och se DIF i CL! Då är det, Elitserien,SM-Liiga,DEL,Extraliga(Tror den heter så i Tjeckien),Ryska Första ligan, Vilken mer?

Förmodligen den Schwieziska ligan. (vet inte vad den heter)
lilleman

Inlägg av lilleman »

Riktigt kul att se Champions Leauge hockey! Det var ju två svenska lag som gick vidare. Sm vinnaren och tvåan då eller?
Elitserien är ju Europas bästa liga det stämmer va?
För jag kom ihåg att när NHL hade lockout så var vi världens bästa liga.

MOT CL DIF!
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

lilleman skrev:Riktigt kul att se Champions Leauge hockey! Det var ju två svenska lag som gick vidare. Sm vinnaren och tvåan då eller?

MOT CL DIF!
En av Europas bästa liga iallafall. Dock känner jag att Ryska ligan är på väg att gå om.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

blocco skrev:
lilleman skrev:Riktigt kul att se Champions Leauge hockey! Det var ju två svenska lag som gick vidare. Sm vinnaren och tvåan då eller?

MOT CL DIF!
En av Europas bästa liga iallafall. Dock känner jag att Ryska ligan är på väg att gå om.
Joo, PGA Ryska ligan har enormt med pengar, men jag tror inte dom drar om, Elitserien kommer alltid att vara nr1!
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Tyvärr, inom en 3 års period så kommer Ryssland vara den dominerande ligan i Europa..
Bild
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Therocket1 skrev:Tyvärr, inom en 3 års period så kommer Ryssland vara den dominerande ligan i Europa..
Kan bli så, men vem fan vill bo i det landet? Hur mycket man än får betalt?:S
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

De som är sportstjärnor i det landet lever tusen gånger bättre än sportstjärnor i t.ex. Sverige. Du behöver bara vifta med sedelbunten och du får allt vad du behöver. Dessutom, de flesta ryssar vill bo i Ryssland om de vill lira hockey.
Bild
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Therocket1 skrev:De som är sportstjärnor i det landet lever tusen gånger bättre än sportstjärnor i t.ex. Sverige. Du behöver bara vifta med sedelbunten och du får allt vad du behöver. Dessutom, de flesta ryssar vill bo i Ryssland om de vill lira hockey.
Jo, men sen vill ju knappt någon Svensk spela i Ryska ligan heller? Sportstjärnor har väll svårt och få sitt sociala liv att funka i Ryssland väll? Ang. Sve/Eng/Tjeckiska skolor att gå i? Det är vad jag har hört iaf :?
Användarvisningsbild
blocco

...

Inlägg av blocco »

Dom lockar inte så många Svenskar, Finnar, Tjecker osv. men däremot så väljer en hel del Ryssar att spela i Ryska ligan istället för NHL. Bara för att det finns mer penger i den Ryska ligan.

Jag tycker det är helt sjukt att man väljer pengarna före en bättre liga, du tjänar ju ändå en hel del i NHL.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Alla östeuropéer spelar hellre i Ryssland än i Sverige kan jag säga redan nu.. Varför skulle inte de sociala liven funka lika bra där som i här t.ex.? Finns engelska skolor i Ryssland också, det går att lära de flesta östeuropeiska språk i Ryssland, så jag förstår inte var problemet ligger? Ryssland kommer bli den mäktigaste ligan utanför NHL om 3 år, och inom en 15 års period så är risken stor att den även kommer gå förbi NHL.
Bild
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Therocket1 skrev:Alla östeuropéer spelar hellre i Ryssland än i Sverige kan jag säga redan nu.. Varför skulle inte de sociala liven funka lika bra där som i här t.ex.? Finns engelska skolor i Ryssland också, det går att lära de flesta östeuropeiska språk i Ryssland, så jag förstår inte var problemet ligger? Ryssland kommer bli den mäktigaste ligan utanför NHL om 3 år, och inom en 15 års period så är risken stor att den även kommer gå förbi NHL.
t.ex, deras klimat? Dom flesta städerna är inte så väl "skötta" eller vad man ska säga, Dom liknar rena Gettot, men dom jobbar mycket på det. Hur många östeuropéer spelar i Sverige och jämför med Ryssland? Du har ju bra koll på det ;) Att den ryska ligan blir bättre än Elitserien, det kanske kan hända. Men att den blir bättre än NHL????? Tror du överskattar Ryska ligan faktiskt. + Jag sa bara vad jag hört, och det är från själva Ryssar som sagt det. (Som lirat i Ryska ligan)
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Ryssland har de ekonomiska förutsättningarna att utklassa NHL rent ekonomiskt. Inom en 15 års period så kommer den ryska ligan utan tvekan vara världens bästa ishockeyliga. Ryska ligan är inte i närheten av NHL idag, men inom en 15 års period så kommer de ha gott om. Världens störst växande marknad ligger just nu i Ryssland, och det gäller tom. sporten.

Vad är det för fel på deras klimat? Det beror ju på var man bor, bor du i t.ex. St.Petersburg får du ju samma klimat som Finland och Sverige, så jag förstår inte din poäng.

Sen när det gäller städers utseende, kolla in New York och deras ghetton, ser likadant ut som i ryska ghettorna, och rikemans kvarteren ser likadant ut både i New York och i de större ryska städerna, lyxigt, städat och fungerande.

Det spelar fler östeuropéer i Ryssland än i Sverige och Finland tillsammans.
Bild
Skriv svar