Silly Season 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Nypovich
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nypovich »

EspenK skrev: 2024-06-01 10:50:40 Skulle gärna se lite öppen kommunikation.

Ska vi ha in fler? Vad letar vi efter?
Behövs det inte insamling för typ fansens spelare så är det ju nu det ska ske. Men med en namngiven spelare.

Tror inte det blir mer spets offensivt. Mer bredd där.
Tror däremot att vi MÅSTE ha in en ersättare för Axel och en kompis till Ragnarsson. Kan räcka med ett sjukt bra första backpar men då måste de ju kunna logga 27-30 min match typ.
Kan det vara så att mans väljer att starta säsongen som den är och hoppas junisarna presterar? För att fylla på under säsongen och i så fall köra ”fansens värvning”.
Osten östlund

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Nypovich skrev: 2024-06-01 11:13:31
EspenK skrev: 2024-06-01 10:50:40 Skulle gärna se lite öppen kommunikation.

Behövs det inte insamling för typ fansens spelare så är det ju nu det ska ske. Men med en namngiven spelare.

Tror däremot att vi MÅSTE ha in en ersättare för Axel och en kompis till Ragnarsson. Kan räcka med ett sjukt bra första backpar men då måste de ju kunna logga 27-30 min match typ.
Kan det vara så att mans väljer att starta säsongen som den är och hoppas junisarna presterar? För att fylla på under säsongen och i så fall köra ”fansens värvning”.
Är riskabelt..... med tanke på dom 2 senaste säsongerna. Hur vi har startat, samt kickat tränare!

Visat sig svårt att hitta bra spelare under säsongen med!

Hoppas Kimby o co får bästa möjliga förutsättningar nu. Inget "jävla trixande"!
EspenK

Silly Season 2024/25

Inlägg av EspenK »

Osten östlund skrev: 2024-06-01 12:27:10 [quote=Nypovich post_id=570949 time=<a href="tel:1717236811">1717236811</a> user_id=35200]
[quote=EspenK post_id=570946 time=<a href="tel:1717235440">1717235440</a> user_id=9108]
Skulle gärna se lite öppen kommunikation.

[/quote]

Är riskabelt..... med tanke på dom 2 senaste säsongerna. Hur vi har startat, samt kickat tränare!

Visat sig svårt att hitta bra spelare under säsongen med!

Hoppas Kimby o co får bästa möjliga förutsättningar nu. Inget "jävla trixande"!
[/quote]

En back till?
Jag ger upp snart. När ska vi lära oss att lag byggs bakifrån. Hur många säsonger har vi haft för dåliga backar nu?
Difsky

Silly Season 2024/25

Inlägg av Difsky »

Så vi går in med endast en högerfattad back? Bara jag som reagerar på det? Om wiken vill ha det på så vis så fine men jag tycker det är underligt
Användarvisningsbild
Doyle 1

Silly Season 2024/25

Inlägg av Doyle 1 »

Är det bara jag som tycker det vore värdefullt nu att vi drar igång en swishkampanj i närtid. Enda problemet är om vi samlar för en viss spelare så lär priset stiga och andra klubbar få upp ögonen för samma spelare. Behöver finnas en muntlig överenskommelse innan DIF ”Familia” runt om spänner musklerna o bidrar. Såklart sitter Wiken med en pokerhand o funderar vad som verkligen funkar bäst i lagbygget. Vi kan såklart sockra den handen till ett fyrtal om det behövs. Vår chans att gå upp ligger att satsa denna säsong..
Nattuggla_

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

Difsky skrev: 2024-06-01 13:51:06 Så vi går in med endast en högerfattad back? Bara jag som reagerar på det? Om wiken vill ha det på så vis så fine men jag tycker det är underligt
Vi har just nu ingen högerfattad back, eftersom Ytterell är out.
Så det är ju möjligt att det blir 0, om sista backen in är leftare.
Osten östlund

Silly Season 2024/25

Doyle 1 skrev: 2024-06-01 14:18:45 Är det bara jag som tycker det vore värdefullt nu att vi drar igång en swishkampanj i närtid. Enda problemet är om vi samlar för en viss spelare så lär priset stiga och andra klubbar få upp ögonen för samma spelare. Behöver finnas en muntlig överenskommelse innan DIF ”Familia” runt om spänner musklerna o bidrar. Såklart sitter Wiken med en pokerhand o funderar vad som verkligen funkar bäst i lagbygget. Vi kan såklart sockra den handen till ett fyrtal om det behövs. Vår chans att gå upp ligger att satsa denna säsong..
Får lita på djurgårdsfamiljen.

Gör klart med en topp spelare. Om han ska ha runt 1,5miljoner eller så.

Wikegård lägger upp ett "motiverande klipp", säger att det är fansens spelare. Vi behöver få in 1,5 nu!
Difsky

Silly Season 2024/25

Inlägg av Difsky »

Nattuggla_ skrev: 2024-06-01 14:29:27
Difsky skrev: 2024-06-01 13:51:06 Så vi går in med endast en högerfattad back? Bara jag som reagerar på det? Om wiken vill ha det på så vis så fine men jag tycker det är underligt
Vi har just nu ingen högerfattad back, eftersom Ytterell är out.
Så det är ju möjligt att det blir 0, om sista backen in är leftare.
Ja alltså jag antog lite att nästa som kommer in är en spelskicklig rightare i top 2 rank. Det till trots är jag lite negativt ställd till att spela leftare på högersidan. Minns att när vi var som bäst hade vi bra balans och inga problem med uppspel.
Användarvisningsbild
Philly Flu
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av Philly Flu »

Doyle 1 skrev: 2024-06-01 14:18:45 Är det bara jag som tycker det vore värdefullt nu att vi drar igång en swishkampanj i närtid. Enda problemet är om vi samlar för en viss spelare så lär priset stiga och andra klubbar få upp ögonen för samma spelare. Behöver finnas en muntlig överenskommelse innan DIF ”Familia” runt om spänner musklerna o bidrar. Såklart sitter Wiken med en pokerhand o funderar vad som verkligen funkar bäst i lagbygget. Vi kan såklart sockra den handen till ett fyrtal om det behövs. Vår chans att gå upp ligger att satsa denna säsong..
Gick inte Djurgården ut med att vi måste säkra intäkter långsiktigt på en nivå så vi kan vara slagkraftiga utan att behöva ”tigga” av supportrar. Eller har jag drömt det?
Osten östlund

Silly Season 2024/25

Philly Flu skrev: 2024-06-01 16:22:33
Gick inte Djurgården ut med att vi måste säkra intäkter långsiktigt på en nivå så vi kan vara slagkraftiga utan att behöva ”tigga” av supportrar. Eller har jag drömt det?
Förmodligen, men då pratar man väll om hela DIF hockey sektionen.

Men senaste åren har det varit mycket snack. Mindre verkstad. Att vi ska köra närproducerat, ej swish kampanj, ej importer etc etc.

Måste tänka nytt, hänga med utvecklingen. Positiv till Wikegård!

Tror majoriteten , som har möjlighet att skjuta till lite extra pengar. Gör det gärna, om det gäller att förbättra A- laget.

Om man inte då som "ledare i DIF hockey, har örat till marken". Samt nyttjar den kraften. Så är det idiotiskt!

Med respekt för övrig verksamhet!

#Wikenvärvanardellanu#
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Silly Season 2024/25

Inlägg av SirDIFalot »

EspenK skrev: 2024-06-01 13:17:24

En back till?
Jag ger upp snart. När ska vi lära oss att lag byggs bakifrån. Hur många säsonger har vi haft för dåliga backar nu?
Om vi tar in en back till så har vi åtta under kontrakt.

Sissons - (Axel A)
Ragnarsson - Blixt
Hammarlund - Degnell
Carnebo - Bergström

Kan väl känna att den som ersätter Axel måste vara rightare och måste vara värdig för ett förstapar, men annars tycker jag att det är ser rätt bra ut breddmässigt i alla fall. Förväntar mig att både Bergström och Degnell tar rätt stora steg också.
Expert.
Osten östlund

Silly Season 2024/25

SirDIFalot skrev: 2024-06-01 17:06:38

En back till?

Sissons - (Axel A)
Ragnarsson - Blixt
Hammarlund - Degnell
Carnebo - Bergström

Kan väl känna att den som ersätter Axel måste vara rightare och måste vara värdig för ett förstapar, men annars tycker jag att det är ser rätt bra ut breddmässigt i alla fall. Förväntar mig att både Bergström och Degnell tar rätt stora steg också.
Tror Kimby bl a spelade Blixt o Ragge i olika backpar.

Typ Ragge- Karlström

Blixt - Asplund

Frågan är om Blixt går före Hammarlund.

Tror Ragge, Blixt och Hammarlund ej spelar ihop!

Förövrigt så är Almtuna "vårat nya Huddinge ", ni som vet ni vet.
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2024/25

Inlägg av fryppe »

Osten östlund skrev: 2024-06-01 17:28:35

En back till?

Sissons - (Axel A)
Ragnarsson - Blixt
Hammarlund - Degnell
Carnebo - Bergström

Tror Kimby bl a spelade Blixt o Ragge i olika backpar.

Typ Ragge- Karlström

Blixt - Asplund

Frågan är om Blixt går före Hammarlund.

Tror Ragge, Blixt och Hammarlund ej spelar ihop!

Förövrigt så är Almtuna "vårat nya Huddinge ", ni som vet ni vet.
nej vi är nya Almtuna !
Nattuggla_

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

En back till?

Sissons - (Axel A)
Ragnarsson - Blixt
Hammarlund - Degnell
Carnebo - Bergström

Men så många leftare i backbesättningen kan inte vara en fördel iallafall?
Det måste ju bli svårare att sätta ett flyt i spelet när bara ett backpar har en rightare?

Om J20 uppställningen på EP stämmer så har vi ingen rightare där heller, så det är verkligen tomt.
LG08

Silly Season 2024/25

Inlägg av LG08 »

Wishes skrev: 2024-05-31 18:44:21
thelinho skrev: 2024-05-31 16:02:07 KG out. Vilken sommar!
Man må tycka vad man vill och ha åsikter om KG’s insats som sportchef senaste tiden där allt nog inte riktigt blev så bra, men 32 års tjänst åt DIF Hockey fnyser man inte bort. Vilken trotjänare. Hyll och respekt!
Exakt. Ingen man skojar bort. Stort tack för dina insater.
En av vår förenings genom tidernas mest lojala medarbetare, men tyvärr också den sämsta sportchefen genom samma tider.
Låst