Kanske får ha lite förhoppning till att de kör en insamling innan transfer stänger och tar in det sista där och då. Med förhoppningen att det inte blir en Dahlström och LoponenNattuggla_ skrev: ↑2024-05-31 06:06:59Otroligt trubbig trots Kelleher.SirDIFalot skrev: ↑2024-05-31 01:00:56 Rykten på stan är att Madhawk är snett ute på summan 150.000 dollar. Så mycket har vi inte lastat helt enkelt.
Men nu börjar laget ta form. Hoppas ändå det finns kapital kvar för en riktigt bra högerfattad back in. (Förutsätter att Hugo Blixt är klar då)
Klasen - Krüger - Kelleher
Blomgren - Weigel - Costmar
Grewe - Eriksson - Eklund
Frondell - Rensfeldt - Brodin
Wersäll
Ändå hygglig forwardsbesättning att leka runt med.
Det måste in en till spetsforward för att vi ska kunna vara med och leka. Om inte Eklund får en monstersäsong då.
Men jag tror väl att vi är klara där, om vi ska spetsa backsidan också.
Sen tycker jag att Wikegård gjort en bra Silly sett till förutsättningarna, och jag tror fortsatt på honom på lång sikt.
Men det här är inte tillräckligt bra för att gå upp till SHL. Det ser vi väl alla.
Silly Season 2024/25
Silly Season 2024/25
In Wikegård we trust!
Silly Season 2024/25
De tror ja med Wiken har ju pratat om "nyckelspelare" men ändå bra att ta in 2 backar sen lämna plats åt junior.fryppe skrev: ↑2024-05-31 08:20:35gissar på att vi ska värva en spets till så kommer nog kostaJim Morrison skrev: ↑2024-05-31 08:19:25Absolut men han känns rätt dyr? Tänker att man kör en dyr back och en fw med uppsida.fryppe skrev: ↑2024-05-31 08:17:54Myles Powell kan jag tänka migJim Morrison skrev: ↑2024-05-31 08:15:00In med Simon Johansson och Linus Skager så är jag grymt nöjd med fönstret.
(Ja, jag tjatar haha)
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2024/25
För att vi behöver bli snabbare i spelvändningar och också in i forecheck. Rensfeldt är vår femte bästa center just nu.Manijock skrev: ↑2024-05-31 06:10:58Varför? Alltså Rensfeldt är ju för dyr, men inte fasiken är han ett spelmässigt problem. Enormt trygg och jämn. Idiotiskt att peta honom när vi så uppenbart har större problem på wingarna. Nyttja våran styrka med starka centrar. Costmar har ju gått mer ytter än center i Lhc.Knickedick skrev: ↑2024-05-30 21:35:32 De kommer va i femtelinan innan detta är över!
Så som jag hade formerar laget nu så är Rensfeldt 5te Center.
Costmar
Weigel
Eriksson
Krüger
Rensfeldt
Känns otroligt dumt att bänka en center. Men Brodin ser jag gärna utanför om det är möjligt. Där har vi ett sportsligt problem.
Möjligt att han kan vara fjärde om Costmar går på vingen. Han gjorde det dock riktigt bra som center när han var här sist.
Jag tror helt enkelt att Rensfeldt blir över för Weigel är ju inte värvad för att vara femte Center.
Om Costmar är Center, vem hade du själv petat?
-
Silly Season 2024/25
X -Weigel-Kelleher
Blomgren-Costmar-Klasen
Frondell- Eriksson- Eklund
Grewe- Kruger-Brodin
Blomgren-Costmar-Klasen
Grewe- Kruger-Brodin
Silly Season 2024/25
Alltså Rensfeldt var ju bästa center i hela slutspelet för oss så han kommer definitivt spela. Sen tycker jag inte han ska behöva dra runt på Brodin om inte den senare skärper sig ordentligt. Även om Brodin inte kommer bli snabbare på rören så kommer han behöva höja sitt närkampsspel och målskytte rejält om han vill vara med. Costmar eller Weigel börjar som vinge är mitt tips, fram tills första skadan på Kruger.Knickedick skrev: ↑2024-05-31 09:09:12För att vi behöver bli snabbare i spelvändningar och också in i forecheck. Rensfeldt är vår femte bästa center just nu.Manijock skrev: ↑2024-05-31 06:10:58Varför? Alltså Rensfeldt är ju för dyr, men inte fasiken är han ett spelmässigt problem. Enormt trygg och jämn. Idiotiskt att peta honom när vi så uppenbart har större problem på wingarna. Nyttja våran styrka med starka centrar. Costmar har ju gått mer ytter än center i Lhc.Knickedick skrev: ↑2024-05-30 21:35:32 De kommer va i femtelinan innan detta är över!
Costmar
Weigel
Eriksson
Krüger
Rensfeldt
Känns otroligt dumt att bänka en center. Men Brodin ser jag gärna utanför om det är möjligt. Där har vi ett sportsligt problem.
Möjligt att han kan vara fjärde om Costmar går på vingen. Han gjorde det dock riktigt bra som center när han var här sist.
Jag tror helt enkelt att Rensfeldt blir över för Weigel är ju inte värvad för att vara femte Center.
Silly Season 2024/25
Det ska in en FW till enligt Kimby på HN. Bara med en poängspruta som Kelleher in + toppspelare i Weigel och Costmar är FW-sidan en rejäl uppgradering mot vad vi avslutade förra säsongen med.Nattuggla_ skrev: ↑2024-05-31 06:06:59Otroligt trubbig trots Kelleher.SirDIFalot skrev: ↑2024-05-31 01:00:56 Rykten på stan är att Madhawk är snett ute på summan 150.000 dollar. Så mycket har vi inte lastat helt enkelt.
Men nu börjar laget ta form. Hoppas ändå det finns kapital kvar för en riktigt bra högerfattad back in. (Förutsätter att Hugo Blixt är klar då)
Klasen - Krüger - Kelleher
Blomgren - Weigel - Costmar
Grewe - Eriksson - Eklund
Frondell - Rensfeldt - Brodin
Wersäll
Ändå hygglig forwardsbesättning att leka runt med.
Det måste in en till spetsforward för att vi ska kunna vara med och leka. Om inte Eklund får en monstersäsong då.
Men jag tror väl att vi är klara där, om vi ska spetsa backsidan också.
Sen tycker jag att Wikegård gjort en bra Silly sett till förutsättningarna, och jag tror fortsatt på honom på lång sikt.
Men det här är inte tillräckligt bra för att gå upp till SHL. Det ser vi väl alla.
-
Silly Season 2024/25
SÅ allt baseras på att killen han underpresterade minst sett till förväntningarna i slutspelet. Baserar du det på att han gjorde 10p på 15 matcher?dr111DIF skrev: ↑2024-05-31 09:20:33Alltså Rensfeldt var ju bästa center i hela slutspelet för oss så han kommer definitivt spela. Sen tycker jag inte han ska behöva dra runt på Brodin om inte den senare skärper sig ordentligt. Även om Brodin inte kommer bli snabbare på rören så kommer han behöva höja sitt närkampsspel och målskytte rejält om han vill vara med. Costmar eller Weigel börjar som vinge är mitt tips, fram tills första skadan på Kruger.Knickedick skrev: ↑2024-05-31 09:09:12För att vi behöver bli snabbare i spelvändningar och också in i forecheck. Rensfeldt är vår femte bästa center just nu.Manijock skrev: ↑2024-05-31 06:10:58Varför? Alltså Rensfeldt är ju för dyr, men inte fasiken är han ett spelmässigt problem. Enormt trygg och jämn. Idiotiskt att peta honom när vi så uppenbart har större problem på wingarna. Nyttja våran styrka med starka centrar. Costmar har ju gått mer ytter än center i Lhc.Knickedick skrev: ↑2024-05-30 21:35:32 De kommer va i femtelinan innan detta är över!
Costmar
Weigel
Eriksson
Krüger
Rensfeldt
Problemet kvarstår. Han är långsam och trubbig. Wikegård vill ha mer fart. Det är uttalat.
Dock köper jag alternativen att Wagge och Costmar kan vara vingar. Det löser dock inte problemen. Rensfeldt håller inte om vi ska upp i SHL.
Han må ha överpresterat i ett slutspel jämfört med förväntningarna man hade på honom eftersom han gjort en dålig säsong. Men det är också i ljuset av att Kruger mfl underpresterade duktigt som det ser bättre ut än vad det är.
-
Silly Season 2024/25
Brynäs backuppsättning skojar man inte bort nu
-
Silly Season 2024/25
Problematiken är ju att dom är kvar i truppen, samt har kanon kontrakt. På "nått sätt" måste Wikegård/Kimby göra det bästa av den situationen!?
Silly Season 2024/25
Jag baserar det på att han spelade bra hela våren och allra mest i slutspelet. Mest pålitliga centern av alla. Trots att han släpade runt på oket Brodin som tappar pucken hela tiden. Hade ett skitår 2023 av någon anledning där han måste varit i botten mentalt men annars har han varit bra. Inte snabbast på rören nej men lite överdrivet också. Har, som han visade i slutspelet, en hel del att komma med i offensiv zon också.Knickedick skrev: ↑2024-05-31 09:33:11SÅ allt baseras på att killen han underpresterade minst sett till förväntningarna i slutspelet. Baserar du det på att han gjorde 10p på 15 matcher?dr111DIF skrev: ↑2024-05-31 09:20:33Alltså Rensfeldt var ju bästa center i hela slutspelet för oss så han kommer definitivt spela. Sen tycker jag inte han ska behöva dra runt på Brodin om inte den senare skärper sig ordentligt. Även om Brodin inte kommer bli snabbare på rören så kommer han behöva höja sitt närkampsspel och målskytte rejält om han vill vara med. Costmar eller Weigel börjar som vinge är mitt tips, fram tills första skadan på Kruger.Knickedick skrev: ↑2024-05-31 09:09:12För att vi behöver bli snabbare i spelvändningar och också in i forecheck. Rensfeldt är vår femte bästa center just nu.Manijock skrev: ↑2024-05-31 06:10:58Varför? Alltså Rensfeldt är ju för dyr, men inte fasiken är han ett spelmässigt problem. Enormt trygg och jämn. Idiotiskt att peta honom när vi så uppenbart har större problem på wingarna. Nyttja våran styrka med starka centrar. Costmar har ju gått mer ytter än center i Lhc.Knickedick skrev: ↑2024-05-30 21:35:32 De kommer va i femtelinan innan detta är över!
Costmar
Weigel
Eriksson
Krüger
Rensfeldt
Problemet kvarstår. Han är långsam och trubbig. Wikegård vill ha mer fart. Det är uttalat.
Dock köper jag alternativen att Wagge och Costmar kan vara vingar. Det löser dock inte problemen. Rensfeldt håller inte om vi ska upp i SHL.
Han må ha överpresterat i ett slutspel jämfört med förväntningarna man hade på honom eftersom han gjort en dålig säsong. Men det är också i ljuset av att Kruger mfl underpresterade duktigt som det ser bättre ut än vad det är.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Silly Season 2024/25
Krüger som fjärdecenter? Med Grewe och Brodin som vingar?Knickedick skrev: ↑2024-05-31 09:16:22 X -Weigel-Kelleher
Blomgren-Costmar-Klasen
Grewe- Kruger-Brodin
Stackars vår kapten

-
Silly Season 2024/25
Han behöver bevisa sig..... Kapten kommer han alltid vara men det kan han vara även som en fjärde center och han vill väl lira med Brodin så.Tellqvist32 skrev: ↑2024-05-31 09:49:29Krüger som fjärdecenter? Med Grewe och Brodin som vingar?Knickedick skrev: ↑2024-05-31 09:16:22 X -Weigel-Kelleher
Blomgren-Costmar-Klasen
Grewe- Kruger-Brodin
Stackars vår kapten![]()
Grewe är bra ju

-
Silly Season 2024/25
Känner att vi fått in Wagge och Costmar som är bättre. Sen tycker jag att Linus gjorde en bättre vår och kommer växa ännu mer tillsammans med lill-fimp som jag tycker var överlägset bästa forward i slutspelet. Fanns saker den killen gjorde i slutspelet som var på en helt annan nivådr111DIF skrev: ↑2024-05-31 09:48:12Jag baserar det på att han spelade bra hela våren och allra mest i slutspelet. Mest pålitliga centern av alla. Trots att han släpade runt på oket Brodin som tappar pucken hela tiden. Hade ett skitår 2023 av någon anledning där han måste varit i botten mentalt men annars har han varit bra. Inte snabbast på rören nej men lite överdrivet också. Har, som han visade i slutspelet, en hel del att komma med i offensiv zon också.Knickedick skrev: ↑2024-05-31 09:33:11SÅ allt baseras på att killen han underpresterade minst sett till förväntningarna i slutspelet. Baserar du det på att han gjorde 10p på 15 matcher?dr111DIF skrev: ↑2024-05-31 09:20:33Alltså Rensfeldt var ju bästa center i hela slutspelet för oss så han kommer definitivt spela. Sen tycker jag inte han ska behöva dra runt på Brodin om inte den senare skärper sig ordentligt. Även om Brodin inte kommer bli snabbare på rören så kommer han behöva höja sitt närkampsspel och målskytte rejält om han vill vara med. Costmar eller Weigel börjar som vinge är mitt tips, fram tills första skadan på Kruger.Knickedick skrev: ↑2024-05-31 09:09:12För att vi behöver bli snabbare i spelvändningar och också in i forecheck. Rensfeldt är vår femte bästa center just nu.Manijock skrev: ↑2024-05-31 06:10:58
Varför? Alltså Rensfeldt är ju för dyr, men inte fasiken är han ett spelmässigt problem. Enormt trygg och jämn. Idiotiskt att peta honom när vi så uppenbart har större problem på wingarna. Nyttja våran styrka med starka centrar. Costmar har ju gått mer ytter än center i Lhc.
Silly Season 2024/25
Shutdownkejdan!Tellqvist32 skrev: ↑2024-05-31 09:49:29Krüger som fjärdecenter? Med Grewe och Brodin som vingar?Knickedick skrev: ↑2024-05-31 09:16:22 X -Weigel-Kelleher
Blomgren-Costmar-Klasen
Grewe- Kruger-Brodin
Stackars vår kapten![]()
It's easier to be an asshole to words than to people
-
Silly Season 2024/25
Exakt!Rojk skrev: ↑2024-05-31 10:12:09Shutdownkejdan!Tellqvist32 skrev: ↑2024-05-31 09:49:29Krüger som fjärdecenter? Med Grewe och Brodin som vingar?Knickedick skrev: ↑2024-05-31 09:16:22 X -Weigel-Kelleher
Blomgren-Costmar-Klasen
Grewe- Kruger-Brodin
Stackars vår kapten![]()