Ytterell är inte kvar. Även om det inte är officielltdr111DIF skrev: ↑2024-05-30 22:07:30 En defensiv back till billig peng som Kimby litar på är inte dåligt i sig. Men måste nästan in två stycken bra tvåvägsbackar till och då blir det lite trångt för våra juniorer. Degnell lär väl kunna utmana Blixt om speltid ändå iofs.
Detta kanske slutar med att Ytterell blir kvar hehe, utköpet inte meddelat i officiella kanaler än va?![]()
Silly Season 2024/25
Silly Season 2024/25
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2024/25
Rykten på stan är att Madhawk är snett ute på summan 150.000 dollar. Så mycket har vi inte lastat helt enkelt.
Men nu börjar laget ta form. Hoppas ändå det finns kapital kvar för en riktigt bra högerfattad back in. (Förutsätter att Hugo Blixt är klar då)
Klasen - Krüger - Kelleher
Blomgren - Weigel - Costmar
Grewe - Eriksson - Eklund
Frondell - Rensfeldt - Brodin
Wersäll
Ändå hygglig forwardsbesättning att leka runt med.
Men nu börjar laget ta form. Hoppas ändå det finns kapital kvar för en riktigt bra högerfattad back in. (Förutsätter att Hugo Blixt är klar då)
Wersäll
Expert.
Silly Season 2024/25
Kelleher är ju väldigt bra målskytt också. Han är stort sett komplett forward med hockeyallsvenska mått mätt. 7 mål 8 assist i slutspelet på 13 matcher och 11 mål, 14 assist på 25 matcher i grundserien. Plus att han är en av de snabbaste spelarna i hockeyallsvenskan.Tellqvist32 skrev: ↑2024-05-30 21:44:06 Det börjar ta sig. Men... vilka ska skjuta?
Krüger, Klasen, Weigel, Kelleher är ju alla framspelare först och främst. Krüger och Weigel skjuter ju knappt överhuvudtaget.
Eller passar vi pucken i mål?
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Silly Season 2024/25
Klasen och Kelleher i samma kedja? Kelleher kan göra mål men behöver äga en del puck också. Tror mer på Blomgren eller costmar med Kelleher. Vi får se. Det blir spännande!SirDIFalot skrev: ↑2024-05-31 01:00:56 Rykten på stan är att Madhawk är snett ute på summan 150.000 dollar. Så mycket har vi inte lastat helt enkelt.
Wersäll
-
Silly Season 2024/25
Scott- Vessel - Kelleher spelade ihop senast.
Costmar- Weigel- Kelleher kan det bli ngt liknande?
Tycker Klasen- Kruger tillsammans blev "lite trögt".
Så Klasen bredvid Eriksson?
Sen det knepiga, ifall dom inte börjar prestera efter lönekuvertet . Brodin/ Rensfeldt.
Tänk vad vi hade kunnat få för dom pengarna, till top 6!
Costmar- Weigel- Kelleher kan det bli ngt liknande?
Tycker Klasen- Kruger tillsammans blev "lite trögt".
Så Klasen bredvid Eriksson?
Sen det knepiga, ifall dom inte börjar prestera efter lönekuvertet . Brodin/ Rensfeldt.
Tänk vad vi hade kunnat få för dom pengarna, till top 6!
-
Silly Season 2024/25
Otroligt trubbig trots Kelleher.SirDIFalot skrev: ↑2024-05-31 01:00:56 Rykten på stan är att Madhawk är snett ute på summan 150.000 dollar. Så mycket har vi inte lastat helt enkelt.
Wersäll
Det måste in en till spetsforward för att vi ska kunna vara med och leka. Om inte Eklund får en monstersäsong då.
Men jag tror väl att vi är klara där, om vi ska spetsa backsidan också.
Sen tycker jag att Wikegård gjort en bra Silly sett till förutsättningarna, och jag tror fortsatt på honom på lång sikt.
Men det här är inte tillräckligt bra för att gå upp till SHL. Det ser vi väl alla.
Silly Season 2024/25
Varför? Alltså Rensfeldt är ju för dyr, men inte fasiken är han ett spelmässigt problem. Enormt trygg och jämn. Idiotiskt att peta honom när vi så uppenbart har större problem på wingarna. Nyttja våran styrka med starka centrar. Costmar har ju gått mer ytter än center i Lhc.Knickedick skrev: ↑2024-05-30 21:35:32 De kommer va i femtelinan innan detta är över!
Så som jag hade formerar laget nu så är Rensfeldt 5te Center.
Costmar
Weigel
Eriksson
Krüger
Rensfeldt
Känns otroligt dumt att bänka en center. Men Brodin ser jag gärna utanför om det är möjligt. Där har vi ett sportsligt problem.
- Jim Morrison
Silly Season 2024/25
Allt krut borde läggas på en riktig toppback nu och OM det finns pengar kvar så kanske en LW - även om jag egentligen skulle vilja ha en riktigt bra center till.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Silly Season 2024/25
Nu hoppas vi på ett billigt fynd med, typ Dickinson, Kopacka eller liknande.... för en Andreas Falk lön ( som Kopacka fick). Så har man råd att chansa!
Silly Season 2024/25
Skulle behöva en till forward så varför inte chansa på lite oupptäckt spets från echl?Osten östlund skrev: ↑2024-05-31 07:09:15 Nu hoppas vi på ett billigt fynd med, typ Dickinson, Kopacka eller liknande.... för en Andreas Falk lön ( som Kopacka fick). Så har man råd att chansa!
Så finns bra pengar sen till rightsidan i backuppsättningen
Silly Season 2024/25
2 backar 1 forward till söker vi enligt Kimby eller aa om Blixt är klar som är de 1 back och 1 fw.
- Jim Morrison
Silly Season 2024/25
In med Simon Johansson och Linus Skager så är jag grymt nöjd med fönstret.
(Ja, jag tjatar haha)
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly Season 2024/25
Myles Powell kan jag tänka migJim Morrison skrev: ↑2024-05-31 08:15:00In med Simon Johansson och Linus Skager så är jag grymt nöjd med fönstret.
(Ja, jag tjatar haha)
- Jim Morrison
Silly Season 2024/25
Absolut men han känns rätt dyr? Tänker att man kör en dyr back och en fw med uppsida.fryppe skrev: ↑2024-05-31 08:17:54Myles Powell kan jag tänka migJim Morrison skrev: ↑2024-05-31 08:15:00In med Simon Johansson och Linus Skager så är jag grymt nöjd med fönstret.
(Ja, jag tjatar haha)
Silly Season 2024/25
gissar på att vi ska värva en spets till så kommer nog kostaJim Morrison skrev: ↑2024-05-31 08:19:25Absolut men han känns rätt dyr? Tänker att man kör en dyr back och en fw med uppsida.fryppe skrev: ↑2024-05-31 08:17:54Myles Powell kan jag tänka migJim Morrison skrev: ↑2024-05-31 08:15:00In med Simon Johansson och Linus Skager så är jag grymt nöjd med fönstret.
(Ja, jag tjatar haha)