Exile skrev: ↑2024-05-30 13:03:16
Folk som tjatade om att saknas pengar hade tydligen 100% fel... Snacka om klasskillnad mellan Wikegård och KG när det gäller att få in pengar från sponsrorer.
Verkligen.
Sedan har det ju sett ut såhär i snart årtionden. Vi är och har varit beroende av externt kapital.
Och innan säsongerna är över har det i nästan lika många år tjatats om att pengarna är slut och att sektionen är dödsdömd.
Sedan kommer nog olyckskorparna få rätt så småningom. Men jag hoppas uppleva minst en guldera till innan dess.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Det är väl precis på en sådan man ska lägga mycket pengar. Känns helt klart som en rimlig summa.
Ja, men som jag tolkar det så är det efter skatt, så lite mer än 125!
1,6 mille är 133k/månad. Gör man utbetalningen enligt normal skattetabell så är det 260k brutto (49% i skatt) Antar att det inte finns några artistskattemöjligheter längre. Sociala och pension (31,42% + cirka 8% i pensioner löneskatt på pension) är cirka 40% till så det ger 364k/månad. Knappa 4,4 miljoner om kontraktet är på 12 månader. Halleluja!
BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2024-05-30 11:59:47
Ska vi börja gnälla över Kelleher och pengar nu också?
Först säkerställs det att vi "inte har några pengar, KG har ruinerat oss".
Kommer det nu gnällas över att vi HAR pengar?
En bra värvning baseras ju inte bara på spelaren utan även villkoren för kontraktet. Jag är taggad på Kelleher men det måste alltid vägas mot vad pengarna kunde ha använts som bäst till. Skulle gärna se en totalsumma (brutto inkl soc. avgifter) mig, men det lär väl dyka upp snart!
Vi alla tyckte väl Brodin, Rensfeldt, Schilling m fl var bra värvningar till HA, utan vetskap vad KG lastat på.
Fortsätter Kelleher i samma spår och dominerar i Allsvenskan OCH är som bäst i slutspelet är han värd varenda krona.
Problemet med de du nämner är ju att de inte alls levererat som toppspelare, men haft lön som det.
Brodin var ju en av våra sämsta forwards senaste säsongen och säsongen före blixtrade han endast till lite under slutspelet.
Alltså riktigt misslyckade.
Så jag väger pengarna mot prestation. Med det sagt, alltid lätt vara efterklok.
Jag var upp över öronen glad när Brodin och Norman kom tillbaka.
Jag hade också lastat rejält på Kelleher (och var förvånad att vi inte gick för dem (dvs Vesel också) redan när vi föll ned. Men om det blir på bekostnad av att vi ej kan ersätta Axel med något vettigt måste det värderas annorlunda.
Men det känns onekligen som NW har fått medel att röra sig med.
Med de jag nämnde menade jag såklart i tiden för värvning/förlängning.
Jag tycker vi saknar spelare i mittenspannet med potential att utvecklas (dvs utöver våra juniorer). Det känns som ”vi vet vad vi får” i bästa fall eller sämre på många spelare.
Det är väl precis på en sådan man ska lägga mycket pengar. Känns helt klart som en rimlig summa.
Ja, men som jag tolkar det så är det efter skatt, så lite mer än 125!
1,6 mille är 133k/månad. Gör man utbetalningen enligt normal skattetabell så är det 260k brutto (49% i skatt) Antar att det inte finns några artistskattemöjligheter längre. Sociala och pension (31,42% + cirka 8% i pensioner löneskatt på pension) är cirka 40% till så det ger 364k/månad. Knappa 4,4 miljoner om kontraktet är på 12 månader. Halleluja!
Med det sagt säger jag inte att det inte är fel Sen är det säkert något bättre sätt att ta ut pengarna på skattemässigt än "normalt" men under 3 mille är det ju inte i alla fall. Men kul, äntligen lite fart och någon som vet var målet står!