Är bara tvungen att lägga mig i diskussionen. Kanske blir lite offtopic nu, men vattafakk.
Kollade förbi på ticnet för några dagar sedan och såg en liten grön ikon på beställningssidan till 50 cents konsert. Nu är det så att dessa gröna små gubbar visar att det finns gott om biljetter kvar. Grön gubbe = Ledigt.
Hur länge sedan var det biljetterna släpptes? Hmm, länge sen var det i alla fall... Lite skillnad när t.ex. Metallica eller Iron Maiden spelar. Då säljer biljetterna slut på under en timme!
Så populärt är Hip Hop just nu.
Ps. 50 cent har konserten TILLSAMMANS med Eminem. Två av världens största rap/hiphop artister, och dem har fortfarande inte sålt ut ullevi... Pinsamt!!
Kanske lite orattvist att jamfora 50 cent och Eminem med Maiden och Metallica som funnits i branschen kanske 2-3 ggr sa lange som sina rap/hip hop motsvarigheter.
Annars kan jag bara halla med Ritterwands senaste inlagg
Enligt dom argumenten som förs mellan Hip Hop/Hårdrock låter det som att hårdrock försvinner och Hip-Hopen bara blir bättre!
Hip Hop är så utdött det kan bli. Hur bra är all den musiken som görs idag, som bara går ut på att "jag-är-rikast-och-har-en-massa-lösaktiga-brudar-som-kryper-över-min-blänkande-cheva-som-innehåller-alla-mina-"homeboys". Med detta säger jag inte att hårdrocken är bättre idag än den varit. Metallica är fortfarande riviga och sköna, och hur fan kan man börja argumentera om deras "pudelhår" och dylikt. Det viktiga är att dom gör och har gjort grymt skön, revolutionerande musik. 50 Cent är bara en produkt som vill visa hur många kulhål som pryder hans ärrade kropp, och han låter precis som alla andra dunka-dunka snubbar.
Förresten tror jag inte att riktiga gårdare kommer sluta gå på hockey för att man spelar en viss sorts musik (inom rimliga gränser).
Jag själv, som aktiv hockeyspelare, har den erfarenheten att man taggar till jävligt mycket mer av hårdrock alt.metal än dunka dunka. Med erfarenhet av att sitta i publiken i NBA så har jag märkt att hip-hop inte ger något vidare tryck på läktarna. Folk kan ju inte sjunga med när det låter som någon läser högt ur en bok med för många fula ord, ackompanjerat till sk "tunga beats". Jag tror iallafall att fler hänger med i Queens slagdänga "We Will Rock You" än något som Dr Dre sägs ha satt ihop (hört talas om ghost-writing by the way)?
Diskussionen om hurvida hårdrockare är smutsiga, dräggiga, osv är intressant. Hur rena är isånnafall de ghetton som alla hip-hopare säger sig komma ifrån?
Zkar skrev:Jag tror iallafall att fler hänger med i Queens slagdänga "We Will Rock You" än något som Dr Dre sägs ha satt ihop (hört talas om ghost-writing by the way)?
Till det bör tilläggas att Hip Hopen plagierar allt annat pga. att de inte ens kan komma på egna texter. Nej just ja, det kallas "sampling" och inte plagiat inom den branchen...sorry, glömmer alltid det.
Åhfyfan vad den här tråden har spårat ur, den var från början till för att djurgårdarna skulle få tycka till om och vara med och bestämma hur vi vill att matcherna ska arrangeras, och nu sitter ni och häver ur er diverse fyndiga argument om spraydate och Gällivarehäng på sandlådenivå..
fy skäms
Därför har jag skapat en ny tråd till Jojje & C.O
Nu ska jag tycka till...
Slopa den laser-, eld- och rökfyllda entrén, släck bara ner och presentera förstalinen.
Angående musiken, spela inte AC/DC, Metallica, Eminem och annan liknande adrenalinpumpande musik vid varenda jävla icing, utan vid lite mer väl valda tillfällen.
Sedan hoppas jag förstås också att våran utomordentliga speaker Magnus sitter kvar i år igen..
...? Jag blir bara tom när jag läser allt argumentqerande fram och tillbaka, det måste väl gå att balansera musikvalet, det ska väl inte behöva vara allt eller inget.
Att hårdrocken skulle vara påväg att dö ut ser jag som löjligt, flera band som var stora under 80-talet (läs Twisted Sister, Helloween, Poison, Mötley Crüe, Return osv.) drar nu till sig fler fok än någonsin, många av banden jobbar även med nya skivor om de inte redan släppts.
Iron Maiden, som jag själv inte alls gillar, har alltid varit stora bland kidsen, varje sverigespelning är slutsåld efter några minuter. Så att säga att det inte finns ett brett intresse är att vara ute på hal is.
Jack & Jones säljer kläder med Motörhead motiv, JC säljer kläder med Mötley Crüe motiv, med andra ord, det är populärt med dessa band.
Felet som görs när det ska väljas musik till hockeymatcher överlag är att samma låtar pumpas ut varje gång, jag har full förståelse för att folk är less på låtar som "Run to the hills" artister som Ozzy Osbourne, AC/DC. De två nyss nämnda är även artister som sett sina ljusaste dagar, Ozzy som visserligen fick ett uppsving genom såpan "The Osbournes" är inte ens en fungerande männsika längre och jag har svårt att tro att han skulle orka rent fysiskt att slå igenom stort igen, AC/DC har inte släppt en ordentlig masshit på årtionden, band som Guns'n'Roses har grävt sin egen grav.
Ja, vad jag egentligen vill komma till är att man måste kunna acceptera varandras olikheter, att inte gräva ner sig i en sån meningslös diskussion, sitta och kasta samma kassa argument fram och tillbaka, vi går till arenan för samma sak allihop, för att se Djugården kämpa så att svetten sprutar ut från porerna.
Vi lever på 2000-talet som någon sa, onekligen så gör vi det, men för att komma till saken med detta så är väl glöden som ligger i 2000-talet acceptans, månkulturella samhällen har blitt en del av vår vardag, alternativa kulturer sprids snabbare än vi kan ana. Så att gå på krogen/hockey/fotboll eller vafan som helst måste innebära att man klarar av att lyssna på annan musik än den man själv gillar.
För de som inte fattat detta så rekomenderar jag att ni söker er till arrangemag som är riktade till er målgrupp. Ni som inte pallar att höra hårdrock utan bara vill höra massiv hip-hop kan söka er till en "50 Cent" spelning t.ex. och de som verkligen inte klarar av hip-hopen kan söka er till "Helloween" spelningen som kommer i Stockholm till hösten/vintern.
Jojje skrev:Hip Hop på väg att försvinna?! Ha ha ha ha ja visst du!
Det är en Industri som bara växer och växer. Jay-Z´s egna sko är en av de bäst säljande i Amerikansk historia för att nämna en sak.
Japp, vi ser det...de lyckades inte på månader med vad Maiden, Metallica m fl gjorde när de fulltecknade Ullevi på minuter och timmar och nu så skyller Eminen på utbrändhet och även 50 öre hoppar också av....muha-ha-ha-ha!!
I rest my case...
Ps. Vad som händer i världen är väl irrelevant då vi pratar DIF och Sverige. DS.
Det är en Industri som bara växer och växer. Jay-Z´s egna sko är en av de bäst säljande i Amerikansk historia för att nämna en sak.
Mmmm... Bra nivå. Du diskuterar musik och tar upp en j:a dojja som argument!
Men visst, fortsätt lira Euro-disco släng in lite Gangsta-rap och varför inte Kent och Gyllene Tider i Globen också så slipper man ens fundera över att ta er på allvar!
Jag lutar mig tillbaka i skrivbordsstolen och ler när jag ser hur bra jojjes grabbar sålde i Sverige. Oj, förlåt, jag menar hur bra dom inte sålde!
Men, tur att Jay-Z kan sälja skor iallafall. Kan dom inte tjäna på musiken får dom väl göra käder istället.
SKulle vara kul att se om Metallica skulle ställa in pga "utbrändhet".
Läste att 50 cent (han som är jättestor Jojje) ev. skulle komma att spela själv men han är inte stor nog att fylla även den misnat hall så de fick spola den idén.
50 cent spelade annars inför 5,000 fans i Tyskland, Jesus
Tomas skrev:Ja fan, det är sant, inte är det hip-hop på de samlings-hockey-plattor som kommut ut!
Jojje, du får nog lägga din subjektiva smak åt sidan nu. Eller som nån annan förslog i nån annan tråd då....kanske vi kan vara lite schyssta och fundera på t ex Beastie Boys?
Show Must Go On är ju, trots att Queen är mina största hjältar någonsin, lite för soft och "snäll". De har dock en mängd andra låtar som skulle funka men jag vill nog ha något ännu hårdare tror jag....i alla fall som intro och sedan så kan man ju bredda spelet lite under resten av matchen så att Jojje får sina 50 cent och Eminem.
Även jag är stor Queen-fan så jag håller med dig.. "I want it all" och "Hammer to fall" låter som bra alternativ. Introt på "Innuendo" tror jag inte varit fel heller
Annars finns det ju massor med klassiska stycken som passar. Carmina Burana (Ozzys gamla intro om jag inte minns fel), varför itne lite självironi och köra Skridskoåkarna..
Man kan ju säga så här oxå, hur många minns de kända hårdrockslåtarna från 70-80-talet? Alla känner vi ju igen tex Maidens samt AC/DC:s slagdängor. De håller än idag, och säljer fortfarande! Hur många minns de hip-hop samt RnB-låtar som var kända på 90-talet eller i början av 2000-talet??? Inte många... Hårdrocken är knappast på väg att dö ut, inte en chans. Nuförtiden springer ju var o varannan 10-åring runt med en Hammerfall-tröja på stan.
Nog snackat om det. Jag vill höra hårdrock eller orgel i de längre pauserna, dock ingen musik i de korta pauserna.