Vilken musik är mest hockey?

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Användarvisningsbild
Gårdare
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Vad tycker ni om matcharrangemanget?

Inlägg av Gårdare »

Jenny Silfverstrand skrev:Jag jobbar med bl a Djurgårdens matcharrangemang och med tanke på tidigare inlägg om intro. blir jag nyfiken på att höra vad alla tycker. Vi vill naturligtvis hitta på något som de flesta tycker är bra, det är trots allt en väldigt bred målgrupp.

Har ni några idéer runt resten av matcharrangemanget? Vad är bra resp. dåligt? Vad vill ni ser mer eller mindre av på arenan? Aktiviteter på isen i periodpaus, aktiviteter i foajén, nationalsång, tävlingar, kamin, eld m.m m.m

Alla idéer och synpunkter tas gärna emot, låt kreativiteten flöda i den här tråden!
Kul att man får tycka till.

Nyckeln är bra musik, dvs rock alt. hårdrock. Dock skall det inte spelas musik i korta pauser när klacken är av den skala så att de hörs.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Gårdare skrev:Nyckeln är bra musik, dvs rock alt. hårdrock. Dock skall det inte spelas musik i korta pauser när klacken är av den skala så att de hörs.
Ja, men det du räknade upp är Dålig musik... Vill se tung Hip Hop. Bas som får det att dunka i bröstet, inte usel hårdrock.

Vi lever i 2000 talet nu. Du verkar vara kvar i samma mentala stadie som Ozzy...
Användarvisningsbild
Gårdare

Inlägg av Gårdare »

Jojje skrev:
Gårdare skrev:Nyckeln är bra musik, dvs rock alt. hårdrock. Dock skall det inte spelas musik i korta pauser när klacken är av den skala så att de hörs.
Ja, men det du räknade upp är Dålig musik... Vill se tung Hip Hop. Bas som får det att dunka i bröstet, inte usel hårdrock.

Vi lever i 2000 talet nu. Du verkar vara kvar i samma mentala stadie som Ozzy...
Du såg inte mitt "alt" innan hårdrock? Tung Hiphop känns inte främmade, dock passar det bättre på annan arena.

Gällande det mentala stadiet är det kanske bättre om du diskuterar detta på Spray Date. Där finns det utrymme för sådana diskussioner. Så, tillbaks till hönsgården :-)
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Gårdare skrev:Gällande det mentala stadiet är det kanske bättre om du diskuterar detta på Spray Date. Där finns det utrymme för sådana diskussioner. Så, tillbaks till hönsgården :-)
Ok, har ingen aning om hur det fungerar på dejtsidor då jag inte ser ut som jag fått en påse skridskor i ansiktet. Men säger du det så tror jag på dig, det är du som är experten.
Tomas

Inlägg av Tomas »

Jojje skrev:

Hehe, lever den debatten här också?

Hur hipp och inne är hiphopen menar du? Hur det är ute i världen är väl rätt så ointressant då ju Globen, sist jag tittade, låg i Stockholm, Sverige.

Kolla då t ex hur bra Sweden Rock går (en av v-ä-l-d-i-g-t få festivaler som gick plus 04) och se sedan vad Hultsfred gjorde i år för att rädda förra årets ekonomiska brakfiasko! De bokade ett par stora hårdrockakter och, vips, så var det STORT plus på kontot igen!!

Är du med?? :lol:
isolerad

Inlägg av isolerad »

Tomas skrev:
Jojje skrev:

Hehe, lever den debatten här också?

Hur hipp och inne är hiphopen menar du? Hur det är ute i världen är väl rätt så ointressant då ju Globen, sist jag tittade, låg i Stockholm, Sverige.

Kolla då t ex hur bra Sweden Rock går (en av v-ä-l-d-i-g-t få festivaler som gick plus 04) och se sedan vad Hultsfred gjorde i år för att rädda förra årets ekonomiska brakfiasko! De bokade ett par stora hårdrockakter och, vips, så var det STORT plus på kontot igen!!

Är du med?? :lol:
Man går ju inte på hockey för att lyssna på musiken ^^
Om hultsfred hade haft ett hockeyevenemang och inte någon hårdrock, tror du att hårdrockarna hade dykt upp då? Nej, antagligen inte och dom kommer nog inte på hockeyn i globen heller, vare sig det är med eller utan hårdrock.

Det ska vara tunga beats à la 50 cent blandat med techno. Sen om det är bra musik eller ej bestämmer ju varje individ. Som Jojje skrev, det ska kännas i bröstet!
Tomas

Inlägg av Tomas »

OK, eftersom retoriken gick din näsa tvärt förbi så får jag försöka förtydliga mig.

1. Musik och kringarrangemang är ämnet vi berör.

2. Jag menade inte att locka in Hultsfredspubliken (du är inte så korkad, du skämtar bara va?) utan ville påvisa att hårdrock är populärt bland den breda och, satt i relation till den tidigare typiska "Hultsfredaren", hyfsat penningstarka vanliga människan. Är det fel att försöka nå dem?

3. Jag tycker vidare, högst subjektivt, att h-å-r-d rock å det allra klaraste känns i bröst på samma sätt som Hip-hop. En hård baskagge är väl en hårdbaskagge oavsett om det är Eminen eller Manson (de båda brukar f ö uppträda tillsammans och är goda vänner) som står för den.

Visst, snabb och hård techno funkar det med men långsam (hur hård den än är) Hip-hop är inte direkt något jag kan tänka mig att ha som uppeggande musik när de snabbt skrinnar in på isen. Ser inte hur nån tillbakalutad slö låt om knark och horor skrämmer våra motståndare. :wink:

Hockey är HÅRT och hårdrock är HÅRT så i min smak är det den naturliga kombinationen. :twisted:
isolerad

Inlägg av isolerad »

Tomas skrev:OK, eftersom retoriken gick din näsa tvärt förbi så får jag försöka förtydliga mig.

1. Musik och kringarrangemang är ämnet vi berör.

2. Jag menade inte att locka in Hultsfredspubliken (du är inte så korkad, du skämtar bara va?) utan ville påvisa att hårdrock är populärt bland den breda och, satt i relation till den tidigare typiska "Hultsfredaren", hyfsat penningstarka vanliga människan. Är det fel att försöka nå dem?

3. Jag tycker vidare, högst subjektivt, att h-å-r-d rock å det allra klaraste känns i bröst på samma sätt som Hip-hop. En hård baskagge är väl en hårdbaskagge oavsett om det är Eminen eller Manson (de båda brukar f ö uppträda tillsammans och är goda vänner) som står för den.

Visst, snabb och hård techno funkar det med men långsam (hur hård den än är) Hip-hop är inte direkt något jag kan tänka mig att ha som uppeggande musik när de snabbt skrinnar in på isen. Ser inte hur nån tillbakalutad slö låt om knark och horor skrämmer våra motståndare. :wink:

Hockey är HÅRT och hårdrock är HÅRT så i min smak är det den naturliga kombinationen. :twisted:
1. Har jag sagt något annat?

2. Vad jag egentligen ville ha sagt är att hårdrocken har en smal publik i Sverige och många av hårdrockarna är inte intresserade av hockey. Många bor inte heller i Stockholm.

3. Javisst är det så, men bara hårdrock? Nej, tack. Hårdrock, enligt min mening, är skrik och inget dunka dunka alls, som kaos ungefär.
Och nej det ska inte vara någon långsam hip hop alt. rnb utan lite tyngre med mycket dunk dunk.

Det jag tycker är viktigast är att musiken ska innehålla nånting som gör att verkligen ALLA i klacken känner rytmen och kan låta efter det. Pampig musik.

Sist men inte minst, tror du på allvar att någon motståndare blir skrämd av musiken som spelas? ^^
Tomas

Inlägg av Tomas »

2. Vad jag egentligen ville ha sagt är att hårdrocken har en smal publik i Sverige och många av hårdrockarna är inte intresserade av hockey. Många bor inte heller i Stockholm.

3. Javisst är det så, men bara hårdrock? Nej, tack. Hårdrock, enligt min mening, är skrik och inget dunka dunka alls, som kaos ungefär.
Och nej det ska inte vara någon långsam hip hop alt. rnb utan lite tyngre med mycket dunk dunk.

Det jag tycker är viktigast är att musiken ska innehålla nånting som gör att verkligen ALLA i klacken känner rytmen och kan låta efter det. Pampig musik.

Sist men inte minst, tror du på allvar att någon motståndare blir skrämd av musiken som spelas?
1. Ja, du sa "Man går ju inte på hockey för att lyssna på musiken ^^"

2. OK, och jag ville med mina paralleller just påvisa att hårdrock just nu är stekhett och säljer ut festivaler och arenor men du kanske har annan fakta som påvisar att jag yrar????

3. OK, men i ärlighetens namn, hur mycket känner du till om hårdrockens breda spektrum?

Ja, vi kanske talar lite om varandra här....jag vill ha metal när de åker in (nej, jag tror inte det skrämmer men det var en metafor för elaka iskrigare) men visst, för att få fart på publiken så mer taktfast men då är det ju bättre med Queen och Gary Glitter som de frekventerar vildsint i t ex NHL.
Användarvisningsbild
Gårdare

Inlägg av Gårdare »

Jojje skrev:
Gårdare skrev:Gällande det mentala stadiet är det kanske bättre om du diskuterar detta på Spray Date. Där finns det utrymme för sådana diskussioner. Så, tillbaks till hönsgården :-)
Ok, har ingen aning om hur det fungerar på dejtsidor då jag inte ser ut som jag fått en påse skridskor i ansiktet. Men säger du det så tror jag på dig, det är du som är experten.

Expert? Jag relaterar bara till målgruppen som använder sådana sidor, och typ gått ut nian detta år. Det finns snart ett forum för de som vill skaka hand med Järnkaninen. Eller vänta, du vet kanske inte vem det är? :-)
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Gårdare skrev: Det finns snart ett forum för de som vill skaka hand med Järnkaninen. Eller vänta, du vet kanske inte vem det är? :-)
Nej, har inte så stor koll på barnleksaker, men du har det ser jag...
Ha så kul då när du träffar kaninen.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Eminems Turne som kommer till Ullevi sålde ju skitdåligt! :roll:
isolerad

Inlägg av isolerad »

Tomas skrev:

Sist men inte minst, tror du på allvar att någon motståndare blir skrämd av musiken som spelas?
1. Ja, du sa "Man går ju inte på hockey för att lyssna på musiken ^^"

2. OK, och jag ville med mina paralleller just påvisa att hårdrock just nu är stekhett och säljer ut festivaler och arenor men du kanske har annan fakta som påvisar att jag yrar????

3. OK, men i ärlighetens namn, hur mycket känner du till om hårdrockens breda spektrum?

Ja, vi kanske talar lite om varandra här....jag vill ha metal när de åker in (nej, jag tror inte det skrämmer men det var en metafor för elaka iskrigare) men visst, för att få fart på publiken så mer taktfast men då är det ju bättre med Queen och Gary Glitter som de frekventerar vildsint i t ex NHL.
1. Ett argument för varför alla de hårdrockare du pratar om INTE skulle dyka upp i globen.

2. Hårdrock har mycket färre spelningar i Sverige än genrer som pop, och därför blir inte alla popspelningar utsålda. När det gäller tehno så kan du gå till vilken klubb som helst och hip hopen, Eminem och 50 cent på ullevi, behövs det sägas mer?

3. Jag känner inte till så mycket om just hårdrock. Hårdrock och metal är iaf inte samma sak för mig.

Dessutom så tycker jag att band som Queen är jättebra under en hockeymatch.
Jag säger inte att hårdrocken ska stängas ute, men spela den frekvent som du verkar förespråka? Nej. Skulle dock kunna fungera, som du säger, när djurgården gör sin entré.
Tomas

Inlägg av Tomas »

1. Jag pratar inte om "hårdrockare" utan pekar på att många vanliga människor, speciellt just nu, faktiskt gillar hårdrock/hård rock.

2. OK, men Maiden sålde ut fortare och, märk väl, där har du ändå, i Eminen och 50 cent, TVÅ tillsammans. Metallica var väl ännu kvickare och är bara slagna av Gyllene Tider som jag nog tror ingen av oss vill ha.

Ja, det finns "fler" popband, säkerligen, men, återigen, det är hårdrocken som säljer och funkar på breda festivaler och, i nuläget, är större och populärare och antalet hårdrock-klubbar landet runt är avsevärt större än vad du verkar ha kunskap om.

3. OK, men jag buntar in allt från Zeppelin, Sabbath och Judas Priest till death-, trash- och speedmetal via mer poppiga som t ex Queen till dagens som t ex Manson med väldigt MÅNGA fler! :)

Jag menade inte frekvent utan pratade inledningsvis endast om intro och sedan så tror jag nog att vi är överens, d v s en blandad stil som, oavsett genre, är taktfast och lockar med folk.

Jag upptäckte faktiskt Manson på ett derby där AIK hade hemmamatch för en massa år sedan och råder dig att lyssna på riffet till Beautiful People och sedan säga om det är tungt eller inte?! :twisted:
Tomas

Inlägg av Tomas »

Jojje skrev:
Gårdare skrev: Det finns snart ett forum för de som vill skaka hand med Järnkaninen. Eller vänta, du vet kanske inte vem det är? :-)
Nej, har inte så stor koll på barnleksaker, men du har det ser jag...
Ha så kul då när du träffar kaninen.
Jojje, du som är vettigt kan väl sluta kasta pajjer nu och det var faktiskt du som körde på med:

Vi kan väl alla acceptera varandas olikheter (och er dåliga smak :wink: :wink: :roll: :wink: ) och försöka hålla en schysst nivå?

Vänligen,
Tomas
Skriv svar