Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Paerka
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Paerka »

rated_x skrev:Tyvärr ser det ut som superlöfter william wallen väljer spel i nordamerika nästa säsong :/
Ge mig källa varför det ser ut så
thoves

Inlägg av thoves »

Paerka skrev:
rated_x skrev:Tyvärr ser det ut som superlöfter william wallen väljer spel i nordamerika nästa säsong :/
står som "rumour" på elite prospects.. med "private source"
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

thoves skrev:
Paerka skrev:
står som "rumour" på elite prospects.. med "private source"
När det står "private source" tror jag inte ett skit på Eliteprospects. Då kan ryktet vara hur löst som helst.
vikt0r_DIF
Kontakt:

Inlägg av vikt0r_DIF »

n fråga bara , vart tog Alexander Ribbenstrand vägen ? Jag tyckte han var riktigt bra faktiskt !
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

vikt0r_DIF skrev:n fråga bara , vart tog Alexander Ribbenstrand vägen ? Jag tyckte han var riktigt bra faktiskt !
Han har spelat i Almtuna i Allsvenskan den här säsongen.

Tror dock att hans kontrakt där går ut nu, men det lilla jag har sett av honom så behöver han utvecklas mer innan vi ska kunna ta tillbaka honom.
vikt0r_DIF
Kontakt:

Inlägg av vikt0r_DIF »

blocco skrev:
vikt0r_DIF skrev:n fråga bara , vart tog Alexander Ribbenstrand vägen ? Jag tyckte han var riktigt bra faktiskt !

Tror dock att hans kontrakt där går ut nu, men det lilla jag har sett av honom så behöver han utvecklas mer innan vi ska kunna ta tillbaka honom.
Fast skulle ju hellre se honom i laget än Frylen exempelvis !
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

http://hockeysverige.se/news_show_hedma ... ?id=410494

Lär väl vara SAIK, eller något liknande han väljer. Men jag tycker att Oscar Hedman är jävligt intressant, vad tycker ni?
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

vikt0r_DIF skrev:
blocco skrev:

Fast skulle ju hellre se honom i laget än Frylen exempelvis !
Vill DIF uppleva ett slutspel igen redan nästa säsong & kanske då lite längre än 5 matcher långt, då ska man nog akta sig för både Ribbenstrands & Fryéns tjänster

Jag vill inte se så medokra backar i DIF-tröja ännu en säsong, har liksom fyllt kvoten med råge det senaste 3 åren
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

stolpskott skrev:http://hockeysverige.se/news_show_hedma ... ?id=410494

Lär väl vara SAIK, eller något liknande han väljer. Men jag tycker att Oscar Hedman är jävligt intressant, vad tycker ni?
99% klar för Frölunda vad jag har hört.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Andreas Ljungbeck från Oskarshamn är aktuell för DIF. Det skriver Östran i dag.
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

jensa öhling skrev:Andreas Ljungbeck från Oskarshamn är aktuell för DIF. Det skriver Östran i dag.
Har ingen koll på killen, men det låter som ytterligare en betongklump

http://eliteprospects.com/player.php?player=827
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Diffe89 skrev:
jensa öhling skrev:Andreas Ljungbeck från Oskarshamn är aktuell för DIF. Det skriver Östran i dag.

Alltså, hur fan tänker sportkommitén? Vi ska inte ens anmäla intresse för backar av den där kalibern då vi enbart har sådana i truppen.
Senast redigerad av Emil Svelander den 2008-03-26 13:23:35, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Emil svelander skrev:
Diffe89 skrev:

Alltså, hur fan tänker sportkommitén? Vi ska fan inte ens anmäla intresse för backar av den där kalibern då vi enbart har sådana i truppen.
De kanske jobbar på att få iväg Edvin? I så fall kan vi väl ha utrymme för en till, om inte Ronnie fortsätter.

EDIT: Sen tycker jag det är bra att man skannar av Allsvenskan, att någon "är aktuell" kan ju i princip betyda vad som helst, även att DIF varit och kollat in killen en gång typ. Som backbesättningen till nästa säsong ser ut nu är det värt att kolla in nästan varenda back :wink:
Fnatte79

Inlägg av Fnatte79 »

Han har gjort bra ifrån sig i Oskarshamn trots att laget inte direkt toppat, får han lite utrymme i ett bättre lag så tror jag han fixar detta, är positiv till en eventuell värvning av den killen.
DIF 4 Ever
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Diffe89 skrev:
Emil svelander skrev:
Diffe89 skrev:

Alltså, hur fan tänker sportkommitén? Vi ska fan inte ens anmäla intresse för backar av den där kalibern då vi enbart har sådana i truppen.
De kanske jobbar på att få iväg Edvin? I så fall kan vi väl ha utrymme för en till, om inte Ronnie fortsätter.

EDIT: Sen tycker jag det är bra att man skannar av Allsvenskan, att någon "är aktuell" kan ju i princip betyda vad som helst, även att DIF varit och kollat in killen en gång typ. Som backbesättningen till nästa säsong ser ut nu är det värt att kolla in nästan varenda back :wink:
Jo, men det känns som att vi hittils bara har letat efter fel typ av back. Vi MÅSTE ha backar med fina handleder, spelsinne och fart, en back som kan styra ett PP. Om man inte har råd med en sån back bör man i alla fall kunna leta spelare som är lagda åt det hållet. Låt dessa 100-kilosbackar utan skridskoåkning som släpper till friläge bakåt så fort de är inne i PP vara.
Låst