Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

_Skogis skrev:
Caveman skrev:Från DIFs sida har man hört att de inte känner någon press/brådska att presentera hur Djurgårdens coaching staff ska se ut kommande säsong. Jag skulle helst vilja se att DIF presenterar detta så fort som möjligt, eftersom det kan påverka vilka spelare vi kan värva/tappa, det vore bäst för alla inblandade parter, det är en klar fördel om man vet vem eller vilka coacher som står i DIFs bås och vilken hockey de står för.
Då det är slutspel/kvalserie tider går ingen klubb ut med vad som händer till nästa år, såvida inte båda parterna är ute ur spelet...

Har DIF en ny tränare klar, så är det helt klart att eventuella nyförvärv får reda på det....

Med tanke på att det är så tyst runt DIF, tycker jag det luktar Melin lång väg....
Ja, DIF är ju som bekant utslaget ur slutspelet och bör vara i fullgång med planeringen inför kommande säsong då det är dags för DIF att ta ytterligare ett steg framåt. Nu behöver man inte plocka coacher från andra elitserie/allsvenska-lag. Det är bara att titta på Frölunda, som för övrigt fortfarande är kvar i slutspelet.
Melin som du spekulerar kring skulle bli ett steg bakåt enligt MIG.

Är det så att det blir Johansson/Monten som kör så tycker JAG att DIF bör gå ut med det så fort som möjligt, sedan kan de lägga det åt sidan.
Senast redigerad av Caveman den 2008-03-22 23:24:22, redigerad totalt 1 gånger.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

ja, Rudslätt skulle inte vara dumt.
Josefsson

Inlägg av Josefsson »

jensa öhling skrev:ja, Rudslätt skulle inte vara dumt.
Talar emot Rudslätt:
1) Är under kontrakt med Kölner Haie även kommande säsong 2008-09.
2) Har haft en medelmåttig säsong i Tyskland, 28 poäng på 52 matcher (0.54 poäng/match) mot 35 poäng på 36 matcher (0.97) säsongen innan. Rätt häftigt dropp i produktionen alltså och inte särskilt uppmuntrande då man betänker:
3) Han är 34 år.

Spekulationer är kul och hör till silly season, men jag tycker man innan man postar i den här tråden bör kolla upp kontraktsstatusen på de spelare som man vill föreslå - det är ytterst sällsynt att kontraktsbundna spelare byter klubb. Marcus Nilson som fortsätter nämnas exempelvis, som jag tidigare skrivit (men ingen läst) i denna tråd sitter ju han på 7,6 miljoner säkra kronor kommande säsong även om han får sitta på pressläktaren hos Calgarys farmarlag. Jag har svårt att tro att han nobbar de pengarna för att flytta hem till Djurgården.
corrado_boy

Inlägg av corrado_boy »

Tidninge city skrev en bra fråga här för någon dag sedan.
det var om vi skulle fixa till backsidan före anfallet eller tvärttom??

själv tycker jag
anfallet då i form av någn 1 center och ersättare för bengan.
Hellst skulle jag villjja få in någn klasscenter från finland 1 center asså.
Om vi ska försöka få hem någon ersättare för bengan så tycker jag Macke Nilson eller Kung Thoresen 8) :wink:

På backsidan skulle jag villja behålla Väänänen
samt förlänger med Ronnie ... jag känner en stabillitet i honnom

men men förrst och främmst forwards enligt mig.
Kapanen vore jju en dröm för mig som många vet
men santala vore inte så fel han heller.
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

De flesta spelare ryktas vara på väg till Frölunda nu. Mattias Månsson är klar enligt Gävle Nyhetsbyrå för Frölunda.

Andreas Salmonsson är också aktuell för dem. Men har inte dom redan massor av forwards under 2-3 åriga kontrakt? Jag tycker iaf att DIF ska hugga på Andreas Salmonsson eftersom han e utan kontrakt. Hugg på Prestberg också så har vi en säker målskytt bredvid Linkan.
nutarvidom

Inlägg av nutarvidom »

Örebroarn skrev:De flesta spelare ryktas vara på väg till Frölunda nu. Mattias Månsson är klar enligt Gävle Nyhetsbyrå för Frölunda.

Andreas Salmonsson är också aktuell för dem. Men har inte dom redan massor av forwards under 2-3 åriga kontrakt? Jag tycker iaf att DIF ska hugga på Andreas Salmonsson eftersom han e utan kontrakt. Hugg på Prestberg också så har vi en säker målskytt bredvid Linkan.
  • Salomonsson...jag vet inte, visst det är en bra spelare ingen tvekan, men han fyller 35 i år och är ju inget att bygga vidare på direkt. Å andra sidan måste vi plocka in spetskompetens utifrån som inte ska ingå i det långsiktiga. Bremberg klasscenter Salomonsson är ju allt annat än en dålig kedja...
    Salomonsson har ju också lite anknytning till DIF sedan tidigare.
    Lägger Modo fram ett kontraktsförslag till Salomonsson lär han definitivt ta det, varför skulle han byta bort MoDo mot en annan ES-klubb vid 34 års ålder? ja vi får se, man kan ju alltid offerera...
    Men hur som helst, det som känns sådär är ju att det inte finns någon potential i ett långsiktigt samarbete med honom, eftersom hans ålder är rel.hög.
    Prestberg,hm rent spontant känns det sådär, skulle ju vara konstigt att se honom i DIF. Vi vet dock hans kvalitéer. Men....
nutarvidom

Inlägg av nutarvidom »

stolpskott skrev:Oscar Steen om någon är underskattad, vi bör höra av oss till honom. Ingen kanon center, men nog faktiskt den bästa vi kan få... Om inte vi lyckas få hit Andreas Karlsson. (Och jag räknar då inte med någon tjeck, slovak eller något dylikt.)

Sen tycker jag absolut att vi borde ta hit Daniel Rudslätt! Likaså han, underskattad!
En helt OK center, men som framförallt kanske har sina styrkor i defensiven. Den typen av center har vi gott av....
corrado_boy

Inlägg av corrado_boy »

Även om prestberg e bra så ser jag hällre att vi lyckas få hit
andreas salmonsson

sen var det mycket snack kring santala förut??
vad hännde med det :?
Jag har också funderingar till en annan finne oskar osala??
fasst han lär väll gå till NHL. :roll:
Bodda

Inlägg av Bodda »

får jag fråga om dicken är såld eller är det bara spekulationer?

Nilsson,ekman samt daniel tjärnqvist vore guld värt, bokstavligen!
DJURGÅRDENS IF STOCKHOLM
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Om Mora åker ur så kan det vara en bra idé att slå en pling till Tomas Skogs. En tuffare variant av Timmy, landslagsspelare dessutom.
Bild
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Bodda skrev:får jag fråga om dicken är såld eller är det bara spekulationer?

Nilsson,ekman samt daniel tjärnqvist vore guld värt, bokstavligen!
Som det skrevs tidigare kan det ju vara smart att kolla upp kontraktslängd innan man kommer med spekulationer. Nilsson (om det är Marcus du menar) har kontrakt över nästa säsong.
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Therocket1 skrev:Om Mora åker ur så kan det vara en bra idé att slå en pling till Tomas Skogs. En tuffare variant av Timmy, landslagsspelare dessutom.
Kollade just på Malmö-Mora och Skogs var väldigt duktig.
Skulle också vilja säga att han är ganska lik Timmy i spelstilen.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Kommer i dagarna att skriva en lista på spelare utanför Norden som kan vara potentiella nyförvärv. En hel del godbitar utlovas. :)
Bild
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Therocket1 skrev:Om Mora åker ur så kan det vara en bra idé att slå en pling till Tomas Skogs. En tuffare variant av Timmy, landslagsspelare dessutom.
Ska inte Skogs till Timrå?
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Ritterwand skrev:
Ska inte Skogs till Timrå?
Ingenting är klart.
Bild
Låst