Ja, DIF är ju som bekant utslaget ur slutspelet och bör vara i fullgång med planeringen inför kommande säsong då det är dags för DIF att ta ytterligare ett steg framåt. Nu behöver man inte plocka coacher från andra elitserie/allsvenska-lag. Det är bara att titta på Frölunda, som för övrigt fortfarande är kvar i slutspelet._Skogis skrev:Då det är slutspel/kvalserie tider går ingen klubb ut med vad som händer till nästa år, såvida inte båda parterna är ute ur spelet...Caveman skrev:Från DIFs sida har man hört att de inte känner någon press/brådska att presentera hur Djurgårdens coaching staff ska se ut kommande säsong. Jag skulle helst vilja se att DIF presenterar detta så fort som möjligt, eftersom det kan påverka vilka spelare vi kan värva/tappa, det vore bäst för alla inblandade parter, det är en klar fördel om man vet vem eller vilka coacher som står i DIFs bås och vilken hockey de står för.
Har DIF en ny tränare klar, så är det helt klart att eventuella nyförvärv får reda på det....
Med tanke på att det är så tyst runt DIF, tycker jag det luktar Melin lång väg....
Melin som du spekulerar kring skulle bli ett steg bakåt enligt MIG.
Är det så att det blir Johansson/Monten som kör så tycker JAG att DIF bör gå ut med det så fort som möjligt, sedan kan de lägga det åt sidan.