Vill tacka Djurgården Hockey Säsong 07/08!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
blyrr3
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Inlägg av blyrr3 »

Tack Djurgårdens Ishockey Förening för en strålande säsong!:D
Hoppas att vi nu hittar en bra ersättare till "Säcken" som ska ha en eloge till sitt stora jobb i DIF.
Hoppas bara att laget kan jobba lite mera i slutspelet nästa säsong, bedrövligt spel i Slutspelet detta år!
Alltid oavsett - Förevigt Djurgården !

Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959 - 1960 - 1961
1962 - 1963 - 1983 - 1989 - 1990 - 1991 - 2000 - 2001
Wedd
Säsongskort: Ja

Inlägg av Wedd »

Bittert, men vi är på väg tillbaks.
DJUU!
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jag vill passa på att rikta ett stort tack till alla ledare, spelare och inte minst till alla våra supportrar.
Vi har alla tillsammans visat att Djurgårdens hockeysektion är på rätt väg. Kan vi ta ett lika stort steg framåt nästa säsong kommer denna tidpunkt nästa år att bestå i firandet av en semifinalplats.

Det som känns mest tungt just nu är inte förlusten i sig, Linköping var helt klart det bättre laget. Det var klasskillnad.

Nej, det som känns allra värst är att det är så länge innan man får se sina hjältar spela igen. Jag längtar redan till nästa säsong.
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Tack som fan Djurgårdens IF! Mycket stolt är jag ändå, och jag kommer bära min Djurgårdshalsduk och vara stoltare än jag brukar vara (om det nu går). Längtar skitmycket till nästa säsong!
Highwind

Inlägg av Highwind »

Ottoson är en enorm spelare.. Visst saknar han linkans teknik och Hörnqvists skytte men Ottoson är en puckvinnare av extrem rang.. Han dominerar fruktansvärt mycket i anfallszon där han är extremt svår att ta pucken av. I försvarszon reder han ut pressade situationer genom att vinna puck.

Sedan har han också trotsallt relativt bra offensiva kvalitér.

Ottoson, Larsson och Ossi har varit 3 av elitseriens allra bästa spelare denna säsong.

Ser fram emot nästa säsong.. Vi kommer då tillbaka med ett starkare lag och ett ännu bättre publiktryck.. Sen slipper vi globen också :)

Nu börjar vägen mot SM-guld i fotboll istället. Ses på stadion.
nutarvidom

Inlägg av nutarvidom »

Jag sitter här, DIF precis utskickade ur slutspelet, men jag lyckats ändå behålla humöret när jag tänker tillbaka på alla fina minnen från säsongen. Det känns på nåt sätt som en revansch, DIF har precis rest sig ur askan och på horisonten ser vi äntligen möjligheter.

Vi har mosat allt motstånd på läktaren, det känns så härligt att vi visat alla bondlag vilka som har den bästa publiken. När hela Hovet skanderar "en jävla massa bönder..." ja det är helt underbart.

DIF är tillbaka på banan igen, och om några år ska vi fanimej vara överst på pallen igen. Nästa år ska ännu mer publik lockas till den underbara stämningen på Hovet.

En spelare som jag fullkomlingen älskar, och även lyft fram tidigt på säsongen, är Ottosson. En sån jävla fulländad hockeyspelare får man leta efter. Killen är ju helt outstanding. Tänk om han kan fortsätta såhär, och dessutom börjar spruta in baljor som i början på 2000-talet.

Spelare som jag särskilt vill lyfta fram i år.
Bremberg, alltid
Ottosson, kommentarer överflödiga!
Danielsson, målskurk!
Dick, underbar teknik! En kommande storlirare
Ossi, PANG
Fimpen, HJÄRTA
Hörnkvist, Krigar alltid, även om allt är blytungt
Printz: Tycker att han utvecklats till en stabil defensiv back, började mkt osäkert, men har sakta växt in i liret. Inte helt oäven med klubba och puck heller.

Spelare som vi tackar för trogen tjänst är
Thomas J
Bäcker
Frylen(som vi måste låna ut)
Ronnie P, det skär i hjärtat, men nu orkar inte ens resningarna ur zon.

Edit: Pinsamt att jag glömmer nämna Larsson, men det var så självklart ;) Hoppas på att Larsson vaktar buren i DIF många år till
Användarvisningsbild
dif rules

Inlägg av dif rules »

Tack allihoppa!! Utsropstecknet i år är den standardklack som alltid infunnit sig, och som många gånger vart i världsklass!

NÄSTA ÅR - DÅ JÄÄÄVLAR!!
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
Användarvisningsbild
ludde-

Inlägg av ludde- »

nutarvidom skrev:Text som fan
Du har även glömt Järnkaminen Ölvestad. :D
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

Jag vill speciellt tacka JK för den enorma uppslutningen varje match. Utan er hade DIF troligtvis spelat mot Leksand och Malmö nu. Jag tycker även att DIF Hockeys hela organisation är värd en eloge för hur man tagit sig ur den ekonomiska krisen och trots det prekära läget varit närmare slutspel än kvalspel de senaste säsongerna.

Hatten av även för Wille Bäckström som bara var för skön när intervjuade Andreas Salmonsson. Han skulle få ett pris för någonting och Wille var inte otydlig i sitt budskap när han hämtade priset i en DIF kasse (Med andra ord, kom tillbaks till DIF)

Haha
Rix

Inlägg av Rix »

Tack så mycket! Ni är hjältar i mina ögon! :oops: :cry: :o :D
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Känns som att vi är på rätt väg med Engqvist och Danielsson m.fl. på långtidskontrakt. Årets upplaga DIF var en klar förbättring från tidigare år, och visst hade man önskat mer i ett slutspel.

Men jag hoppas och tror att tröttheten tog ut sin rätt de två sista matcherna; någonstans i bakhuvudet fanns nog tyvärr "Vi är nöjda ändå..."

Tycker hela laget förtjärnar Väl Godkänt i betyg. Sämst spelarbetyg får dock Jiri som inte alls gjorde rätt för sin lön.

Om generationsväxlingen i backbeståndet blir lyckad och vi, trots kontrakt, sparkar Edvin kan vi bli ett stabilt mittenlag nästa säsong. Han gör sitt bästa men han är för kass, så enkelt är det.

Allt som allt, tack Djurgården och tack Säcken, denna säsong har varit grymt kul! Jag menar, vilken säsong såg vi två st 6-0-segrar senast?

Nästa säsong borde vi mäkta med mer anfallshockey än vi tilläts göra under Säckens regi. In med kvicka backar så är saken biff.

Silly season, here we come!
TACK DJURGÅRDEN
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
made0714
Kontakt:

Inlägg av made0714 »

Jag tycker att denna säsong har bevisat att man inte behöver 20 stjärnor i ett lag för att lyckas så länge man spelar och står upp som ett lag. Djurgården trotsade alla förhands tips om kvalserien och drog till med slutspel som tyvärr slutade förtidigt.

Matcherna den 11/3 och 15/3 är minnen som kommer att sitta kvar sjukt länge i hjärtat. Att 7000 Djurgårdare stöttade laget i kvartsfinal 2 var häftigt och stämningen nästan sjuk trodde jag skulle vara svårt att slå. Men så kommer det 8092 fina Djurgårdare och bär fram laget och bland det sjukaste och finaste jag varit med om än.

Årets stora överraskning för mig personligen är att jag tagit med min 13-åriga lillebrorsa på vissa matcher trots att han (ber om ursäkt för dessa fula ord) varit aik:are när han ställer sig upp i kvartsfinal 3 och börjar sjunga med i sångerna och heja så blir jag näsan tårögd. Känns som ett fint bevis på hur fin Djurgårdsfamiljen är.

Nästa år tror jag att vi kommer att ha det ännu roligare, vid denna tidpunkt nästa år har vi självklart slagit ut lhc i fyra raka matcher eftersom att vi kommer att välja dem i nästa års slutspelsrunda och spöa skiten ur bönderna. Jag tror stenhårt på att DIF är på väg tillbaka till hockeyns finrum där vi hör hemma och jag längtar redan till nedsläpp i första matchen säsong 08/09.

TACK FÖR ETT GRYMT ÅR DIF!
//M
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Emil svelander skrev:Tack för säsongen. Tyvärr tog den slut alldeles för tidigt på grund av klantig coaching och katastrofal form. Vill nog säga att Edvin Frylén och David Printz skickade oss ur slutspelet, då jag aldrig sett 2 spelare vara så otroligt underlägsna någonsin tror jag.

Aja, tack så mycket. Nästa säsong är vi tillbaka, starkare än någonsin!
Låter intressant att dessa två är osakern till att DIF åkte ut. Danielsson, Hörnqvist, Falk då, inga dåliga utvisningar där?

Det har gått dig förbi vem som slitet bäst i spelet 4/5 i år.

Tror inte det handlar om dålig coaching, det handslar om orutin det märks att DIF har missat 2 slutspel + att coachen har noll rutin i dessa sammanhang.
'
TACK FÖR DENNA SÄSONG DIF!
MB

Inlägg av MB »

Jag är stolt över att vara medlem i Djurgårdens IF Ishockeyförening. Tack för denna säsongs underhållning.
Våga vägra länka till YouTube!
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Örebroarn skrev:Jag vill speciellt tacka JK för den enorma uppslutningen varje match. Utan er hade DIF troligtvis spelat mot Leksand och Malmö nu. Jag tycker även att DIF Hockeys hela organisation är värd en eloge för hur man tagit sig ur den ekonomiska krisen och trots det prekära läget varit närmare slutspel än kvalspel de senaste säsongerna.

Hatten av även för Wille Bäckström som bara var för skön när intervjuade Andreas Salmonsson. Han skulle få ett pris för någonting och Wille var inte otydlig i sitt budskap när han hämtade priset i en DIF kasse (Med andra ord, kom tillbaks till DIF)

Haha

Vad menar du med det där?
Skriv svar