Däremot unnar jag en så fin kille som gett så mycket av sig själv att tjäna ihop en bra slant för framtiuda behov, helst i Djugårn, självklart
19 Jimmie Ölvestad
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Kan aldrig tänka mig att ett så stort laghjärta som Ölve har, verkligen ens funderar på att lämna sitt kära Djurgårn.
Däremot unnar jag en så fin kille som gett så mycket av sig själv att tjäna ihop en bra slant för framtiuda behov, helst i Djugårn, självklart
Senast redigerad av Doyle den 2008-03-16 18:58:01, redigerad totalt 1 gånger.
-
erik_gson89
Jag håller med, det låter som att han vill vara kvar. Men vad jag tror så har han ganska höglön. DIF kanske inte klarar av att matcha Ölvestads villkor. Visst har han haft en jobbig säsong. Men när det väl tänder till i Slutspelet så visar Ölvestad verkligen varför han bär det åtrovärda "C" på bröstet. Ser man i slutspelet är han en riktigt bra lagkapten och förtjänar det verkligen. Jag hoppas till 110% att han blir kvar i Djurgården. Hans slutspel har vart grymt hittils.blocco skrev:- Hjärtat är hos Djurgården, säger Jimmie Ölvestad.
- Fast man ska aldrig säga aldrig. Det kan vara kul att pröva nåt nytt. Men jag vet inte.
Låter inte som att han precis har tänkt flytta.
"Men jag vet inte" tycker jag klingar "Jag vill ju helst vara kvar".
-
nutarvidom
- Säsongskort: Ja
-
Lädersliparen
Hur menar du med köppack?nutarvidom skrev:Helt otroligt, det var Jimmie som skulle mosa Weinhandl, å så får den jäveln in en halvmesyr när Jimmie står lite knepigt. Nu har det här jävla packet snart förstört två säsonger i rad för oss. Ett själalöst köppack utan tradition och som kör vågen som var poppis -85.
Linköping har fler egna "produkter" (spelare) än Djurgården...
Men tro inte att jag gillar LHC nu bara för jag påpekade det:-)
Och att bara en enda snubbe snackar östgötska är för att dialekten är pinsam ...Lädersliparen skrev:Hur menar du med köppack?nutarvidom skrev:Helt otroligt, det var Jimmie som skulle mosa Weinhandl, å så får den jäveln in en halvmesyr när Jimmie står lite knepigt. Nu har det här jävla packet snart förstört två säsonger i rad för oss. Ett själalöst köppack utan tradition och som kör vågen som var poppis -85.
Eller?
Hoppas att du är sarkastisk nu, därför att jag anser inte att 2 egna produkter (Emvall kan räknas som 3:e om tvunget) mot DIF's otroliga antal egna produkter som finns över hela världen.Lädersliparen skrev:Hur menar du med köppack?nutarvidom skrev:Helt otroligt, det var Jimmie som skulle mosa Weinhandl, å så får den jäveln in en halvmesyr när Jimmie står lite knepigt. Nu har det här jävla packet snart förstört två säsonger i rad för oss. Ett själalöst köppack utan tradition och som kör vågen som var poppis -85.
Gå in på Eliteprospects och kolla bara säsongens lag för att jämföra. Minst halva DIF är egna produkter, plus att LHC har ett antal Stockholmare i laget.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det är faktiskt så att de du refererar till, "DIF-produkterna", är i de flesta fall Huddinge-produkter.JoeG skrev:Hoppas att du är sarkastisk nu, därför att jag anser inte att 2 egna produkter (Emvall kan räknas som 3:e om tvunget) mot DIF's otroliga antal egna produkter som finns över hela världen.Lädersliparen skrev:Hur menar du med köppack?nutarvidom skrev:Helt otroligt, det var Jimmie som skulle mosa Weinhandl, å så får den jäveln in en halvmesyr när Jimmie står lite knepigt. Nu har det här jävla packet snart förstört två säsonger i rad för oss. Ett själalöst köppack utan tradition och som kör vågen som var poppis -85.
Gå in på Eliteprospects och kolla bara säsongens lag för att jämföra. Minst halva DIF är egna produkter, plus att LHC har ett antal Stockholmare i laget.
Säg den glädje som varar
Läs denna krönika:Lädersliparen skrev:Hur menar du med köppack?nutarvidom skrev:Helt otroligt, det var Jimmie som skulle mosa Weinhandl, å så får den jäveln in en halvmesyr när Jimmie står lite knepigt. Nu har det här jävla packet snart förstört två säsonger i rad för oss. Ett själalöst köppack utan tradition och som kör vågen som var poppis -85.
LHC har köpt sig till framgång
http://www.svd.se/sportspel/nyheter/artikel_987467.svd
"Att backen Jonas Junland och tredjemålvakten Christian Engstrand är de enda i dagens LHC med rötterna i Östergötland - medan DIF har 14 stycken 08-födda spelare"
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.