19 Jimmie Ölvestad

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Doyle
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Doyle »

Kan aldrig tänka mig att ett så stort laghjärta som Ölve har, verkligen ens funderar på att lämna sitt kära Djurgårn.

Däremot unnar jag en så fin kille som gett så mycket av sig själv att tjäna ihop en bra slant för framtiuda behov, helst i Djugårn, självklart :wink:
Senast redigerad av Doyle den 2008-03-16 18:58:01, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

ALDRIG ATT JIMMIE GÅR TILL ETT ANNAT SVENSKT LAG !
Djuuuuuuuuuuuuu
jjonas

Inlägg av jjonas »

Han har sagt att DIF är hans hjärta, men att det kan vara kul att prova något nytt.
Användarvisningsbild
DIForever

Inlägg av DIForever »

Om Jimmie skulle välja att gå till en annan Elitserieklubb skulle jag bli mycket besviken på honom, med tanke på allt han sagt om Djurgården. Men jag tror ärligt talat inte att byter klubb i Sverige.

En flytt till en klubb ute i Europa skulle jag däremot kunna acceptera... efter ett tag.
Lite finare, lite bättre

Bloggen
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

- Hjärtat är hos Djurgården, säger Jimmie Ölvestad.
- Fast man ska aldrig säga aldrig. Det kan vara kul att pröva nåt nytt. Men jag vet inte.

Låter inte som att han precis har tänkt flytta.

"Men jag vet inte" tycker jag klingar "Jag vill ju helst vara kvar".
erik_gson89

Inlägg av erik_gson89 »

blocco skrev:- Hjärtat är hos Djurgården, säger Jimmie Ölvestad.
- Fast man ska aldrig säga aldrig. Det kan vara kul att pröva nåt nytt. Men jag vet inte.

Låter inte som att han precis har tänkt flytta.

"Men jag vet inte" tycker jag klingar "Jag vill ju helst vara kvar".
Jag håller med, det låter som att han vill vara kvar. Men vad jag tror så har han ganska höglön. DIF kanske inte klarar av att matcha Ölvestads villkor. Visst har han haft en jobbig säsong. Men när det väl tänder till i Slutspelet så visar Ölvestad verkligen varför han bär det åtrovärda "C" på bröstet. Ser man i slutspelet är han en riktigt bra lagkapten och förtjänar det verkligen. Jag hoppas till 110% att han blir kvar i Djurgården. Hans slutspel har vart grymt hittils.
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

någon som vet hur det blev med skadan ?
Djuuuuuuuuuuuuu
nutarvidom

Inlägg av nutarvidom »

Helt otroligt, det var Jimmie som skulle mosa Weinhandl, å så får den jäveln in en halvmesyr när Jimmie står lite knepigt. Nu har det här jävla packet snart förstört två säsonger i rad för oss. Ett själalöst köppack utan tradition och som kör vågen som var poppis -85.
Lädersliparen

Inlägg av Lädersliparen »

nutarvidom skrev:Helt otroligt, det var Jimmie som skulle mosa Weinhandl, å så får den jäveln in en halvmesyr när Jimmie står lite knepigt. Nu har det här jävla packet snart förstört två säsonger i rad för oss. Ett själalöst köppack utan tradition och som kör vågen som var poppis -85.
Hur menar du med köppack?
Linköping har fler egna "produkter" (spelare) än Djurgården...
Men tro inte att jag gillar LHC nu bara för jag påpekade det:-)
Användarvisningsbild
lu

Inlägg av lu »

Lädersliparen skrev:
nutarvidom skrev:Helt otroligt, det var Jimmie som skulle mosa Weinhandl, å så får den jäveln in en halvmesyr när Jimmie står lite knepigt. Nu har det här jävla packet snart förstört två säsonger i rad för oss. Ett själalöst köppack utan tradition och som kör vågen som var poppis -85.
Och att bara en enda snubbe snackar östgötska är för att dialekten är pinsam ...
Eller?
Användarvisningsbild
JoeG

Inlägg av JoeG »

Lädersliparen skrev:
Hoppas att du är sarkastisk nu, därför att jag anser inte att 2 egna produkter (Emvall kan räknas som 3:e om tvunget) mot DIF's otroliga antal egna produkter som finns över hela världen.
Gå in på Eliteprospects och kolla bara säsongens lag för att jämföra. Minst halva DIF är egna produkter, plus att LHC har ett antal Stockholmare i laget.
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

Om Ölvestad Lämnar vet jag fan inte vad jag gör, Är ju redan totalt jävla nedbryten av den här kvartsfinal serien..
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

JoeG skrev:
Lädersliparen skrev:
Hoppas att du är sarkastisk nu, därför att jag anser inte att 2 egna produkter (Emvall kan räknas som 3:e om tvunget) mot DIF's otroliga antal egna produkter som finns över hela världen.
Gå in på Eliteprospects och kolla bara säsongens lag för att jämföra. Minst halva DIF är egna produkter, plus att LHC har ett antal Stockholmare i laget.
Det är faktiskt så att de du refererar till, "DIF-produkterna", är i de flesta fall Huddinge-produkter.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
ludde-

Inlägg av ludde- »

Lädersliparen skrev:
Läs denna krönika:

LHC har köpt sig till framgång
http://www.svd.se/sportspel/nyheter/artikel_987467.svd

"Att backen Jonas Junland och tredjemålvakten Christian Engstrand är de enda i dagens LHC med rötterna i Östergötland - medan DIF har 14 stycken 08-födda spelare"
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Ölvestad blir kvar ytterligare ett år, allt enligt CITY, Tack för det och välkommen ut på isen i höst igen Ölve, du är och förblir vårt stora Djurgårdshjärta 8)
Skriv svar