Om Jimmie skulle välja att gå till en annan Elitserieklubb skulle jag bli mycket besviken på honom, med tanke på allt han sagt om Djurgården. Men jag tror ärligt talat inte att byter klubb i Sverige.
En flytt till en klubb ute i Europa skulle jag däremot kunna acceptera... efter ett tag.
blocco skrev:- Hjärtat är hos Djurgården, säger Jimmie Ölvestad.
- Fast man ska aldrig säga aldrig. Det kan vara kul att pröva nåt nytt. Men jag vet inte.
Låter inte som att han precis har tänkt flytta.
"Men jag vet inte" tycker jag klingar "Jag vill ju helst vara kvar".
Jag håller med, det låter som att han vill vara kvar. Men vad jag tror så har han ganska höglön. DIF kanske inte klarar av att matcha Ölvestads villkor. Visst har han haft en jobbig säsong. Men när det väl tänder till i Slutspelet så visar Ölvestad verkligen varför han bär det åtrovärda "C" på bröstet. Ser man i slutspelet är han en riktigt bra lagkapten och förtjänar det verkligen. Jag hoppas till 110% att han blir kvar i Djurgården. Hans slutspel har vart grymt hittils.
Helt otroligt, det var Jimmie som skulle mosa Weinhandl, å så får den jäveln in en halvmesyr när Jimmie står lite knepigt. Nu har det här jävla packet snart förstört två säsonger i rad för oss. Ett själalöst köppack utan tradition och som kör vågen som var poppis -85.
nutarvidom skrev:Helt otroligt, det var Jimmie som skulle mosa Weinhandl, å så får den jäveln in en halvmesyr när Jimmie står lite knepigt. Nu har det här jävla packet snart förstört två säsonger i rad för oss. Ett själalöst köppack utan tradition och som kör vågen som var poppis -85.
Hur menar du med köppack?
Linköping har fler egna "produkter" (spelare) än Djurgården...
Men tro inte att jag gillar LHC nu bara för jag påpekade det:-)
nutarvidom skrev:Helt otroligt, det var Jimmie som skulle mosa Weinhandl, å så får den jäveln in en halvmesyr när Jimmie står lite knepigt. Nu har det här jävla packet snart förstört två säsonger i rad för oss. Ett själalöst köppack utan tradition och som kör vågen som var poppis -85.
Och att bara en enda snubbe snackar östgötska är för att dialekten är pinsam ...
Eller?
Hoppas att du är sarkastisk nu, därför att jag anser inte att 2 egna produkter (Emvall kan räknas som 3:e om tvunget) mot DIF's otroliga antal egna produkter som finns över hela världen.
Gå in på Eliteprospects och kolla bara säsongens lag för att jämföra. Minst halva DIF är egna produkter, plus att LHC har ett antal Stockholmare i laget.
Hoppas att du är sarkastisk nu, därför att jag anser inte att 2 egna produkter (Emvall kan räknas som 3:e om tvunget) mot DIF's otroliga antal egna produkter som finns över hela världen.
Gå in på Eliteprospects och kolla bara säsongens lag för att jämföra. Minst halva DIF är egna produkter, plus att LHC har ett antal Stockholmare i laget.
Det är faktiskt så att de du refererar till, "DIF-produkterna", är i de flesta fall Huddinge-produkter.
"Att backen Jonas Junland och tredjemålvakten Christian Engstrand är de enda i dagens LHC med rötterna i Östergötland - medan DIF har 14 stycken 08-födda spelare"
Ölvestad blir kvar ytterligare ett år, allt enligt CITY, Tack för det och välkommen ut på isen i höst igen Ölve, du är och förblir vårt stora Djurgårdshjärta