Sanny tyckte ju det var en bra tackling som inte skulle ha varit avstängning. Fredrik tyckte heller inte att det inte skulle bli avstängning.Cyber skrev: ↑2024-02-07 08:08:08Jag har inte hört någon expert uttala sig om att tacklingen inte är regelvidrig. Sanny som mestadels försvarar Grewe tycker ju att den är regelvidrig. Fredrik på TV4 tycker det osv.klintan85 skrev: ↑2024-02-07 03:46:31Det handlar nog mer om att man ska ha kunnigt folk på rätt ställen. När inte ens experterna tycker att det är en regelvidrig tackling så är det något som är fel i systemet. Den andra spelaren får skylla sig själv i den situationen han sätter sig i. Lär han sig att spela på rätt sätt så snuddar det aldrig huvudet. Och skörare spelare har jag aldrig sett. Men de är väl veka i Västerås. Det är ett under att Nilsson reser sig direkt och spelar vidare medans Västerås spelaren behöver nästan bår av en liten snudd. Inget i denna tackling är Grewes fel. Man kan ju inte rå för att man möter veka spelare.Stenkollsåklart skrev: ↑2024-02-07 00:52:01Nej, Albin Grewe blir inte avstängd för att han heter Albin Grewe, utan för att Albin Grewe tacklar motståndaren i huvudet! Herregud! Jag tycker inte heller det borde vara en avstängning, men så länge regelboken ser ut som den gör så får man helt enkelt låta bli att tackla folk i huvudet! Vissa spelare klarar av att låta bli i 10 säsonger på raken, så det går ju onekligen? Sjukt att de finns de som på allvar tror att de godtyckligt sitter och stänger av folk på grund av vilket namn de har eller vilket lag de spelare för? Gå och köp en foliehatt vetjaOlon skrev: ↑2024-02-06 23:26:25Alla var väl införstådda med att han fick flera matcher extra pga historik. Det är inte det det handlar om, och inte det som överklagan rör. Han borde inte ha blivit avstängd över huvud taget, utan blir det för att han heter Albin Grewe. Liknande och värre saker under denna säsong har inte ens skickats vidare från situationsrummet.Cyber skrev: ↑2024-02-06 18:39:44
Fast det stämmer ju inte. Förra gången det överklagades gick den igenom.
"Avstängningen för Timrås Albin Lundin efter kollisionen med domaren väckte kraftiga reaktioner.
Klubben överklagade beslutet till Riksidrottsnämnden, som väljer att fria Lundin."
Jag tycker också att avstängningen är för lång, men tydligen handlar det om att han stängts av så många gånger tidigare. Inte att tacklingen i sig var nära fem matcher.
Släpp det där nu. Han får enkelt se till att inte träffa huvudet så är det inte ett problem.![]()
Frågan är om den är tillräckligt regelvidrig och om det funnits andra liknande som klarat sig undan avstängning. Det finns det absokut.
Men, den är regelvidrig. Mottagare för väl en hjärnskakning, så det är ingen tvekan om att den tar i huvudet.
Jag tycker att det är anmärkningsvärt att Grewe inte lär sig någon gång. Han har bara sig själv att skylla.
Säsongen 23/24
Säsongen 23/24
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 23/24
Nej, jag tycker inte heller att det borde vara en avstängning.klintan85 skrev: ↑2024-02-07 20:19:08Sanny tyckte ju det var en bra tackling som inte skulle ha varit avstängning. Fredrik tyckte heller inte att det inte skulle bli avstängning.Cyber skrev: ↑2024-02-07 08:08:08Jag har inte hört någon expert uttala sig om att tacklingen inte är regelvidrig. Sanny som mestadels försvarar Grewe tycker ju att den är regelvidrig. Fredrik på TV4 tycker det osv.klintan85 skrev: ↑2024-02-07 03:46:31Det handlar nog mer om att man ska ha kunnigt folk på rätt ställen. När inte ens experterna tycker att det är en regelvidrig tackling så är det något som är fel i systemet. Den andra spelaren får skylla sig själv i den situationen han sätter sig i. Lär han sig att spela på rätt sätt så snuddar det aldrig huvudet. Och skörare spelare har jag aldrig sett. Men de är väl veka i Västerås. Det är ett under att Nilsson reser sig direkt och spelar vidare medans Västerås spelaren behöver nästan bår av en liten snudd. Inget i denna tackling är Grewes fel. Man kan ju inte rå för att man möter veka spelare.Stenkollsåklart skrev: ↑2024-02-07 00:52:01Nej, Albin Grewe blir inte avstängd för att han heter Albin Grewe, utan för att Albin Grewe tacklar motståndaren i huvudet! Herregud! Jag tycker inte heller det borde vara en avstängning, men så länge regelboken ser ut som den gör så får man helt enkelt låta bli att tackla folk i huvudet! Vissa spelare klarar av att låta bli i 10 säsonger på raken, så det går ju onekligen? Sjukt att de finns de som på allvar tror att de godtyckligt sitter och stänger av folk på grund av vilket namn de har eller vilket lag de spelare för? Gå och köp en foliehatt vetjaOlon skrev: ↑2024-02-06 23:26:25
Alla var väl införstådda med att han fick flera matcher extra pga historik. Det är inte det det handlar om, och inte det som överklagan rör. Han borde inte ha blivit avstängd över huvud taget, utan blir det för att han heter Albin Grewe. Liknande och värre saker under denna säsong har inte ens skickats vidare från situationsrummet.![]()
Frågan är om den är tillräckligt regelvidrig och om det funnits andra liknande som klarat sig undan avstängning. Det finns det absokut.
Men, den är regelvidrig. Mottagare för väl en hjärnskakning, så det är ingen tvekan om att den tar i huvudet.
Jag tycker att det är anmärkningsvärt att Grewe inte lär sig någon gång. Han har bara sig själv att skylla.
Säsongen 23/24
Helt otroligt att Blomgren verkar gå helt under radarn, Wiktor Nilsson snackas upp som en shl spelare, medans Blomman är typ vår bästa spelare varje match, hoppas verkligen inget shl lag snor honom.
Säsongen 23/24
Blomgren äntligen tillbaka på en kant och då utmärkt bra igen. Tror den kedjan kan bli ett riktigt vasst vapen vilket syntes igår under senare delen av matchen när de lirat ihop sig lite. Många som kritiserar Liss där men jag skulle säga att han är ett mycket bra komplement till Blomgren och Eriksson, någon måste ju göra målen...
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongen 23/24
Förstår nu att Garpen var så förtjust i Blomgren. Själv kunde man inte riktigt se varför han skulle ha så mycket speltid. Men nu börjar han göra det på match som han uppenbarligen gjorde på träning.
Han är ruskigt bra just nu. Kul att se! Mindre kul att han knappast kommer vara kvar hos oss om vi inte går upp.
-
Säsongen 23/24
Spelschemat framöver är verkligen fint resemässigt.
Hemma, BIK
Hemma, Nybro
Borta på pappret (Hovet mot gnaget)
Hemma, Mora
Borta, SSK
Hemma, Björklöven
Borta, Almtuna
Borta, Västerås
Hemma, Östersund
Borta, Kalmar
Hela gruppen får vara hemma i Stockholm till 1 Mars då det är en kort resa till Almtuna. Sedan en kort resa till Västerås.
Längsta blir också den sista, Kalmar. Antar att man flyger dit?
Riktigt bra, ska inte underskattas.
Hemma, BIK
Hemma, Nybro
Borta på pappret (Hovet mot gnaget)
Hemma, Mora
Borta, SSK
Hemma, Björklöven
Borta, Almtuna
Borta, Västerås
Hemma, Östersund
Borta, Kalmar
Hela gruppen får vara hemma i Stockholm till 1 Mars då det är en kort resa till Almtuna. Sedan en kort resa till Västerås.
Längsta blir också den sista, Kalmar. Antar att man flyger dit?
Riktigt bra, ska inte underskattas.
Säsongen 23/24
https://www.expressen.se/sport/hockey/h ... -rattfull/
Den snöplogande hockeyspelaren (Lindbäck?) hade tydligen snaskat lite canabris utöver ölen också
Den snöplogande hockeyspelaren (Lindbäck?) hade tydligen snaskat lite canabris utöver ölen också

Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
- DIF_Soldier
Säsongen 23/24
Åh nej, han tog något som gjorde honom lugn och lite fnissig! Han måste få dödsstraffet! #Sverigejsson skrev: ↑2024-02-08 14:10:09 https://www.expressen.se/sport/hockey/h ... -rattfull/
Den snöplogande hockeyspelaren (Lindbäck?) hade tydligen snaskat lite canabris utöver ölen också![]()
Säg den glädje som varar
Säsongen 23/24
Klart soldaten är knarkförespråkareDIF_Soldier skrev: ↑2024-02-08 14:14:32Åh nej, han tog något som gjorde honom lugn och lite fnissig! Han måste få dödsstraffet! #Sverigejsson skrev: ↑2024-02-08 14:10:09 https://www.expressen.se/sport/hockey/h ... -rattfull/
Den snöplogande hockeyspelaren (Lindbäck?) hade tydligen snaskat lite canabris utöver ölen också![]()

Säsongen 23/24
Lagen är vad den är. Men jag är mest fundersam över hur det gick till. Att han åker dit när han plogar sin tomt med ett fordon, hur gick det till liksom? Man får känslan av en ganska lantlig och stor tomt. Väldigt konstigt.DIF_Soldier skrev: ↑2024-02-08 14:14:32Åh nej, han tog något som gjorde honom lugn och lite fnissig! Han måste få dödsstraffet! #Sverigejsson skrev: ↑2024-02-08 14:10:09 https://www.expressen.se/sport/hockey/h ... -rattfull/
- DIF_Soldier
Säsongen 23/24
Hehe, det är snarare så att ordförråd/temperamentet kom först. Nykter och förbannad/packad och kärleksfull, så funkar jag. Sen knarkar jag inte, tycker bara folk ska få göra vad fan de vill med sina egna vuxna köttmaskiner. Tror vissa andra skulle behöva en jolle då och då istället för att gå berzerk härinneManijock skrev: ↑2024-02-08 14:31:26Klart soldaten är knarkförespråkareDIF_Soldier skrev: ↑2024-02-08 14:14:32Åh nej, han tog något som gjorde honom lugn och lite fnissig! Han måste få dödsstraffet! #Sverigejsson skrev: ↑2024-02-08 14:10:09 https://www.expressen.se/sport/hockey/h ... -rattfull/
Förstod att de där tourettes-maniska förkärleken för tuffa fula ord och uttryck inte kom naturligt...
![]()

Säg den glädje som varar
- DIF_Soldier
Säsongen 23/24
Gävle är väl en sån där klassisk håla där det enda man lever för är att spionera på grannen och berätta för byn vad man sett, minsann. Lönneberga-mentaliteten. Dra för persiennerna och gå och lägg dig Kerstin för helvete.dr111DIF skrev: ↑2024-02-08 14:48:14Lagen är vad den är. Men jag är mest fundersam över hur det gick till. Att han åker dit när han plogar sin tomt med ett fordon, hur gick det till liksom? Man får känslan av en ganska lantlig och stor tomt. Väldigt konstigt.DIF_Soldier skrev: ↑2024-02-08 14:14:32Åh nej, han tog något som gjorde honom lugn och lite fnissig! Han måste få dödsstraffet! #Sverigejsson skrev: ↑2024-02-08 14:10:09 https://www.expressen.se/sport/hockey/h ... -rattfull/
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2024-02-08 14:59:35, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Säsongen 23/24
Haha jag trodde att snöplogning var eufemism för att snorta knark först. Men sjukt hur man kan få mindre i böter för narkotikabrott och rattfylla än en liten tackling på isen. Det var väl därför han fick sparken jag trodde det var för dåliga prestationer. Är det så tråkigt att spela i Brynäs så man behöver ta droger. Det är andra brottsfallet på kort tid som drabbar en Brynässpelare. Bra kultur de har i Gävle.
Senast redigerad av klintan85 den 2024-02-08 15:17:25, redigerad totalt 3 gång.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säsongen 23/24
Såg nya artikeln på hockey news. Lite oklart men låter nästan som någon golade tidigt så snuten låg i bakhåll. Någon på spelarbussen?DIF_Soldier skrev: ↑2024-02-08 14:58:51Gävle är väl en sån där klassisk håla där det enda man lever för är att spionera på grannen och berätta för byn vad man sett, minsann. Lönneberga-mentaliteten. Dra för persiennerna och gå och lägg dig Kerstin för helvete.dr111DIF skrev: ↑2024-02-08 14:48:14Lagen är vad den är. Men jag är mest fundersam över hur det gick till. Att han åker dit när han plogar sin tomt med ett fordon, hur gick det till liksom? Man får känslan av en ganska lantlig och stor tomt. Väldigt konstigt.DIF_Soldier skrev: ↑2024-02-08 14:14:32Åh nej, han tog något som gjorde honom lugn och lite fnissig! Han måste få dödsstraffet! #Sverigejsson skrev: ↑2024-02-08 14:10:09 https://www.expressen.se/sport/hockey/h ... -rattfull/
Brynäs grep möjligheten snabbt att bli av med ett dyrt kontrakt på dålig målvakt åtminstone.