Jag håller verkligen med! Jag har väldigt svårt att se Nilsson som en avgörande spelare, han kommer till vissa lägen men gör inte det där avgörande som man förväntar sig i en första kedja. Jag hade älskat att se Gradin i första med krüger och klasen. där skulle han kunna vara motorn som sliter och avslutar. Han är en jävel i slottet dessutom! Nilsson skulle vara bra med Liss och norman tror jag två grymt snabba och kan lämna utrymme för Liss att ladda bössan. Liss hamnar väldigt ofta fel i sin nuvarande kedja tycker jag och skulle må bra av att få två nya runt sig som kan skapa utrymme för honom. alternativt hade jag gärna sett Nilsson - Eriksson - Liss. Det kittlar lite extra....
Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget
Själva grejen med Nilsson är att han klarar av att göra poäng själv. Känns inte som den typen av spelare som spelar med Klasen. Visst står han för ett par fina passningar och avslut med jämna mellanrum, men känslan utan att ha siffror på det är att majoriteten av hans mål kommer från egen prestation. När han bryter sig loss eller drar ett par gubbar i anfallzon.kevinha skrev: ↑2024-02-08 11:05:47Jag håller verkligen med! Jag har väldigt svårt att se Nilsson som en avgörande spelare, han kommer till vissa lägen men gör inte det där avgörande som man förväntar sig i en första kedja. Jag hade älskat att se Gradin i första med krüger och klasen. där skulle han kunna vara motorn som sliter och avslutar. Han är en jävel i slottet dessutom! Nilsson skulle vara bra med Liss och norman tror jag två grymt snabba och kan lämna utrymme för Liss att ladda bössan. Liss hamnar väldigt ofta fel i sin nuvarande kedja tycker jag och skulle må bra av att få två nya runt sig som kan skapa utrymme för honom. alternativt hade jag gärna sett Nilsson - Eriksson - Liss. Det kittlar lite extra....
Klasen bör ju egentligen ha en Emil Bemström vid sin sida.
Gradin är ingen sniper. En av de som skjuter mest i vårt lag, men kan inte säga att han har särskilt hög skärpa på sina avslut
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
- Jim Morrison
Verkar bli HV71 för Simon Åkerström. Brynäs, Örebro och några finska klubbar har hört sig för angående Fredrik Forsberg.
Madhawk.
Madhawk.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Och inget om Djurgården?Jim Morrison skrev: ↑2024-02-08 11:53:33 Verkar bli HV71 för Simon Åkerström. Brynäs, Örebro och några finska klubbar har hört sig för angående Fredrik Forsberg.
Madhawk.
Fasen va trögt det går.
Säger en del när Brynäs hör sig för om Forsberg trots att man har Indrasis, Kopacka, Vesel, Rödin och Kelleher.
Går Forsberg till Brynäs så är det bara att avstyra resten av säsongen. Sälj av spelare och spara pengar.Jim Morrison skrev: ↑2024-02-08 11:53:33 Verkar bli HV71 för Simon Åkerström. Brynäs, Örebro och några finska klubbar har hört sig för angående Fredrik Forsberg.
Madhawk.
En till offensiv rallarspets och en okej målvakt ihop med Clara är deras biljett tillbaka. Vore direkt katastrof! De behöver inte fler offensiva spetsspelare för helvete.
-
Haha lite så.Manijock skrev: ↑2024-02-08 12:17:00Går Forsberg till Brynäs så är det bara att avstyra resten av säsongen. Sälj av spelare och spara pengar.Jim Morrison skrev: ↑2024-02-08 11:53:33 Verkar bli HV71 för Simon Åkerström. Brynäs, Örebro och några finska klubbar har hört sig för angående Fredrik Forsberg.
Madhawk.
En till offensiv rallarspets och en okej målvakt ihop med Clara är deras biljett tillbaka. Vore direkt katastrof! De behöver inte fler offensiva spetsspelare för helvete.
Samtidigt är man ju avundsjuk att vi inte spenderade pengarna på samma sätt.
De gör ju en HV71, vi körde något helt annat.
Vi spetsade ju med en rehabande Vejdemo och en till åren Nicky D förvisso. Bra spelare och killar, men det är ingen Forsberg eller i Hvs fall Kelleher direkt....Nattuggla_ skrev: ↑2024-02-08 12:23:29Haha lite så.Manijock skrev: ↑2024-02-08 12:17:00Går Forsberg till Brynäs så är det bara att avstyra resten av säsongen. Sälj av spelare och spara pengar.Jim Morrison skrev: ↑2024-02-08 11:53:33 Verkar bli HV71 för Simon Åkerström. Brynäs, Örebro och några finska klubbar har hört sig för angående Fredrik Forsberg.
Madhawk.
-
Får vi in spets, eller någon form av offensiv kraft, då tycker jag att Ragnarsson/Dahlström är bra värvningar.Manijock skrev: ↑2024-02-08 12:29:16Vi spetsade ju med en rehabande Vejdemo och en till åren Nicky D förvisso. Bra spelare och killar, men det är ingen Forsberg eller i Hvs fall Kelleher direkt....Nattuggla_ skrev: ↑2024-02-08 12:23:29Haha lite så.Manijock skrev: ↑2024-02-08 12:17:00Går Forsberg till Brynäs så är det bara att avstyra resten av säsongen. Sälj av spelare och spara pengar.Jim Morrison skrev: ↑2024-02-08 11:53:33 Verkar bli HV71 för Simon Åkerström. Brynäs, Örebro och några finska klubbar har hört sig för angående Fredrik Forsberg.
Madhawk.
Men om vi stannar vid dessa två så är det katastrof.
- Jim Morrison
Det smartaste man kan göra när man åker ur är att plocka ihop ett lag med HockeyAllsvenskan all-stars och låta det självspelande pianot köra.
Ingen kommer kunna konkurrera med dig ekonomiskt så du kan plocka vem du vill från vilket lag du vill.
Ingen kommer kunna konkurrera med dig ekonomiskt så du kan plocka vem du vill från vilket lag du vill.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Vilket är exakt vad Brynäs redan är. HA-allstars! Nu ska det kryddas mer. Irriterande! Smart!Jim Morrison skrev: ↑2024-02-08 12:42:37 Det smartaste man kan göra när man åker ur är att plocka ihop ett lag med HockeyAllsvenskan all-stars och låta det självspelande pianot köra.
Man får hoppas på mirakel.
Senast redigerad av Manijock den 2024-02-08 12:46:44, redigerad totalt 1 gånger.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ibland är det kusligt hur lika man ser saker.Andspe skrev: ↑2024-02-08 11:49:10Själva grejen med Nilsson är att han klarar av att göra poäng själv. Känns inte som den typen av spelare som spelar med Klasen. Visst står han för ett par fina passningar och avslut med jämna mellanrum, men känslan utan att ha siffror på det är att majoriteten av hans mål kommer från egen prestation. När han bryter sig loss eller drar ett par gubbar i anfallzon.kevinha skrev: ↑2024-02-08 11:05:47Jag håller verkligen med! Jag har väldigt svårt att se Nilsson som en avgörande spelare, han kommer till vissa lägen men gör inte det där avgörande som man förväntar sig i en första kedja. Jag hade älskat att se Gradin i första med krüger och klasen. där skulle han kunna vara motorn som sliter och avslutar. Han är en jävel i slottet dessutom! Nilsson skulle vara bra med Liss och norman tror jag två grymt snabba och kan lämna utrymme för Liss att ladda bössan. Liss hamnar väldigt ofta fel i sin nuvarande kedja tycker jag och skulle må bra av att få två nya runt sig som kan skapa utrymme för honom. alternativt hade jag gärna sett Nilsson - Eriksson - Liss. Det kittlar lite extra....
Klasen bör ju egentligen ha en Emil Bemström vid sin sida.
Gradin är ingen sniper. En av de som skjuter mest i vårt lag, men kan inte säga att han har särskilt hög skärpa på sina avslut
För är det något Gradin har haft, så är det lägen.
Vill ni ha en handfull konkreta exempel så kolla bara igenom matchen från igår.
Tycker han har väldigt svårt att hitta nät. Drar till med kraft och verkar hoppas på det bästa.
Till hans fördel är att han kommer till många lägen, det är en skicklighet i sig.
Med det sagt, jag är inte såld på att ha Nilsson i första. Blandar och ger. Helt magisk (rätt sällan) och en säkerhetsrisk något oftare. Ganska "random" för det mesta.

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Så vi är inte ens med och hugger…Jim Morrison skrev: ↑2024-02-08 11:53:33 Verkar bli HV71 för Simon Åkerström. Brynäs, Örebro och några finska klubbar har hört sig för angående Fredrik Forsberg.
Madhawk.
Blir det Brynäs så är det ju ytterligare spets i ett redan spetsigt lag…
-
Måste vara utlandet, iochmed att det är knäpptyst med rykten ifrån Madhawk. KG måste väll kollat med Marcus Vela. Center, kan HA!
-
- Säsongskort: Ja
Någon som vet vem/vilka som hjälper KG med att optimera möjligheterna att hitta/kontakta/rekrytera spelare, senast deadline 15 februari?
-
Kolla hur många gånger Gradin kommer in med pucken i zon med kontroll under en match, jämfört med Nilsson. Kolla hur många assist Gradin har jämfört med Nilsson. Kolla hur bra Gradin ärkevinha skrev: ↑2024-02-08 11:05:47Jag håller verkligen med! Jag har väldigt svårt att se Nilsson som en avgörande spelare, han kommer till vissa lägen men gör inte det där avgörande som man förväntar sig i en första kedja. Jag hade älskat att se Gradin i första med krüger och klasen. där skulle han kunna vara motorn som sliter och avslutar. Han är en jävel i slottet dessutom! Nilsson skulle vara bra med Liss och norman tror jag två grymt snabba och kan lämna utrymme för Liss att ladda bössan. Liss hamnar väldigt ofta fel i sin nuvarande kedja tycker jag och skulle må bra av att få två nya runt sig som kan skapa utrymme för honom. alternativt hade jag gärna sett Nilsson - Eriksson - Liss. Det kittlar lite extra....
på att hålla puck och skapa tid åt sina medspelare jämfört med Nilsson. Kolla vem det är som haft massor med shl-intresse utav dem. Nilsson är ingen finlirar, men att säga att han inte är en toppspelare på allsvensk nivå, och jämföra med Gradin…. Klasen skulle ALDRIG vilja spela med Gradin, så det kommer inte att ske iallafall