Jag tycker det var uppfriskande att Andren själv gick ut och berättade om situationen.
Han har med all rätt fått kritik för sitt spel. En del forumiter har skyllt på dåligt försvarsspel.
Nu slipper vi elefanten i rummet. Han har inte spelat nog bra.
Med det sagt, jag har tidigt ifrågasatt värvningen av Andren. Han är en typisk andramålvakt.
Han har väl gjort en bra säsong som uttalad etta, (eller där han från start krigat om förstaspaden på allvar.)
Och det var väl säsongen ifjol. Guldåret kom han in helt utan förväntningar då den ohotade ettan Fast gick sönder.
Så jag tycker mycket av kritiken ska riktas mot KG/ Mikko här. Garanterat har Mikko haft en hel del input. Han ska om inte annat ha mer åsikter om en målvakt än KG.
Jag tycker som sagt rekryteringen av Andren var märklig från start. Hade tyckt samma om vi värvat Rautio, också typisk andraslips.
Tyvärr har vi nog inget annat val än att ro båten i land. För inte finns det väl en ledig uppgradering denna tid på året?
Har en olustig känsla att vi även i vår ska falla på målvakten. För visst hade vi gått upp med Lindbom ifjol?