Säsongen 23/24

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av #10 »

Förjävligt att man ska sitta å hoppas att andra lag ska vinna mot lagen just under oss, annars är vi snart 5a för att vi inte klarar av att ta 3p mot dom 3 sämsta lagen i serien.
Som nån skrev tidigare, släpp tanken på att gå förbi Brynäs, vi ska vara jävligt nöjda om vi blir top 3
Flunk
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av Flunk »

Cyber skrev: 2024-02-03 12:54:58
Flunk skrev: 2024-02-02 23:40:33 Tycker att den senaste tidens händelser borde stärka oss som grupp. En helt absurd avstängning av Grewe där valfritt bondegäng skulle klarat sig utan påföljd följs upp av att man plockar bort ett korrekt mål för oss. Borde verkligen gå att skapa ett vi mot rubbet av detta. När sedan Kessel ansluter….
[/quote :) ]

Jag tycker vi borde vara bättre än att vara drama-queens. Grewe träffar huvudet och även om jag håller med Sannys krönika till 100% om att dagens regelverk inte ställer krav på tacklingsmottagaren är det rätt med avstängning med de regler som gäller, men läs krönikan nedan.
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... a-spelare/

Alla lag drabbas för övrigt av konstiga domslut. Domarna är inte bättre i allsvenskan och DIF är varken mer eller mindre drabbade.

Vi är stora starka Djurgården. Vi ska inte behöva gnälla om sådant, utan var bra nog att vinna även när det blåser emot!
Lite dramaqueen är man nog :)! Budskapet i mitt inlägg var att jag hoppades att laget skulle sluta sig samman och bli starkare istället för att gnälla. Sedan gnäller jag själv så mycket så det är förståeligt om detta inte gick fram. Förlust, dåliga domslut i kombination med alkohol kan göra en lite uppjagad…

Säsongen 23/24

Inlägg av #10 »

Flunk skrev: 2024-02-03 19:08:16
Cyber skrev: 2024-02-03 12:54:58
Flunk skrev: 2024-02-02 23:40:33 Tycker att den senaste tidens händelser borde stärka oss som grupp. En helt absurd avstängning av Grewe där valfritt bondegäng skulle klarat sig utan påföljd följs upp av att man plockar bort ett korrekt mål för oss. Borde verkligen gå att skapa ett vi mot rubbet av detta. När sedan Kessel ansluter….
[/quote :) ]

Jag tycker vi borde vara bättre än att vara drama-queens. Grewe träffar huvudet och även om jag håller med Sannys krönika till 100% om att dagens regelverk inte ställer krav på tacklingsmottagaren är det rätt med avstängning med de regler som gäller, men läs krönikan nedan.
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... a-spelare/

Alla lag drabbas för övrigt av konstiga domslut. Domarna är inte bättre i allsvenskan och DIF är varken mer eller mindre drabbade.

Vi är stora starka Djurgården. Vi ska inte behöva gnälla om sådant, utan var bra nog att vinna även när det blåser emot!
Lite dramaqueen är man nog :)! Budskapet i mitt inlägg var att jag hoppades att laget skulle sluta sig samman och bli starkare istället för att gnälla. Sedan gnäller jag själv så mycket så det är förståeligt om detta inte gick fram. Förlust, dåliga domslut i kombination med alkohol kan göra en lite uppjagad…
Forumister får gnälla hur mkt dom vill, spelarna ska fokusera på nutid, inte det som varit
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 23/24

Inlägg av klintan85 »

dr111DIF skrev: 2024-02-03 18:33:03
klintan85 skrev: 2024-02-03 18:07:21 Jag är inte ett dugg orolig att DIF kommer göra lika bra slutspel i år som förra säsongen. Man spelar ju som bäst mot de bättre lagen och det är dessa lag man kommer möta i ett slutspel. Man har plus mot både Brynäs, Björklöven och Södertälje som alla är tänkta att vara de stora motståndarna till DIF. De hade sett värre ut om man hade förlorat mot alla topplagen.
Så är det absolut, och det gäller även spelmässigt. Men det är ändå en gåta att vi behöver motstånd som driver upp oss i kvalité och tempo men vi klarar inte av att göra det själva. Det är en svaghet i gruppen som helhet som ändå kan kosta på.
Ja allt måste handla om motivation och inställning. Sänker man sig bara 20% så är alla lag tillräckligt bra för att hänga med. Hoppas att inställningen mot sämre lag blir bättre när Krüger kommer tillbaka. Klart den viktigaste spelaren i hela hockeyallsvenskan.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 23/24

Inlägg av klintan85 »

#10 skrev: 2024-02-03 18:40:55 Förjävligt att man ska sitta å hoppas att andra lag ska vinna mot lagen just under oss, annars är vi snart 5a för att vi inte klarar av att ta 3p mot dom 3 sämsta lagen i serien.
Som nån skrev tidigare, släpp tanken på att gå förbi Brynäs, vi ska vara jävligt nöjda om vi blir top 3
JA Brynäs är nog för svår att komma ikapp det försprången gav man dem redan i början under Garpenlöv. Men de senaste 30 matcherna när man har börjat fått ordning på sakerna så ligger man en poäng före Brynäs. Det var den dåliga starten på säsongen som bjöd Brynäs på serieledningen.
Senast redigerad av klintan85 den 2024-02-04 06:47:36, redigerad totalt 2 gång.
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 23/24

Inlägg av klintan85 »

Mattias_87 skrev: 2024-02-03 18:33:13
klintan85 skrev: 2024-02-03 18:07:21 Jag är inte ett dugg orolig att DIF kommer göra lika bra slutspel i år som förra säsongen. Man spelar ju som bäst mot de bättre lagen och det är dessa lag man kommer möta i ett slutspel. Man har plus mot både Brynäs, Björklöven och Södertälje som alla är tänkta att vara de stora motståndarna till DIF. De hade sett värre ut om man hade förlorat mot alla topplagen.
Jag är inte heller ett dugg orolig för att vi spelmässigt ska kunna slå ut alla lag i HA. Däremot är jag så sjukt jävla orolig över målvaktssituationen. Har svårt att tro att något lag gått upp med såhär veka målvakter. Våra är under all kritik.
Jo det är sant. Förra året hade man en storspelande Lindbom. Men fast man har haft svaga målvakter denna säsongen och den dåliga starten så är det ändå starkt att ligga där man ligger. Men jag undrar om Lidö är rätt man. Skulle gärna sett honom i några fler matcher mot bättre motstånd när pressen är högre. Det är en sak att spela bra i serielunken och ett annan sak i slutspel när det är vinna eller försvinna. Skulle gärna villa se en liten mer rutinerad målvakt av slutspelssituationer. Visst Lindbom gjorde det bra utan så mycket erfarenhet men han var ett unikum.
-Rolle Stoltz
daaviid

Säsongen 23/24

Inlägg av daaviid »

Lidö är med och tränar igen.. förhoppningsvis någon match framöver.

https://hockeynews.se/articles/32904/
Manijock

Säsongen 23/24

Inlägg av Manijock »

daaviid skrev: 2024-02-04 12:00:24 Lidö är med och tränar igen.. förhoppningsvis någon match framöver.

https://hockeynews.se/articles/32904/
Är han med i truppen ska han stå ALLA matcher tills han inte är det längre, eller att han tappat platsen på sportsliga grunder. Andrén ska vara utanför!

Allt annat är verkligen att pissa på prestation och bara gå på namn.
Hillberry blue

Säsongen 23/24

Inlägg av Hillberry blue »

Det ryktas att SSK har erbjudit en ansenlig summa pengar för KHC:s back Theocharidis…
Nattuggla_

Säsongen 23/24

Inlägg av Nattuggla_ »

Hillberry blue skrev: 2024-02-04 13:20:52 Det ryktas att SSK har erbjudit en ansenlig summa pengar för KHC:s back Theocharidis…
Livsfarlig i egen zon.
Men kan man para ihop honom med rätt back så…
Framåt måste han ju vara bland de bästa i serien.

Skulle lätt kunna ersätta Ytterell.
HCCL

Säsongen 23/24

Inlägg av HCCL »

Nu till en helt annan fråga, är det bara jag som tycker att liverapporteringen har blivit sämre i år?
EspenK

Säsongen 23/24

Inlägg av EspenK »

Nattuggla_ skrev: 2024-02-04 13:39:23
Hillberry blue skrev: 2024-02-04 13:20:52 Det ryktas att SSK har erbjudit en ansenlig summa pengar för KHC:s back Theocharidis…
Livsfarlig i egen zon.
Men kan man para ihop honom med rätt back så…
Framåt måste han ju vara bland de bästa i serien.

Skulle lätt kunna ersätta Ytterell.
Han vill vi ha. Ihop med Glad så funkar det.
EspenK

Säsongen 23/24

Inlägg av EspenK »

Det är ju inte så att vi har välbeställt med målskyttar så ge en ännu ansenligare summa!
Användarvisningsbild
Ohddan

Säsongen 23/24

Inlägg av Ohddan »

Vad har hänt med Västerås. De låg väl ändå hyggligt till en bit in på säsongen?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Säsongskort: Ja

Säsongen 23/24

Inlägg av Mattias_87 »

Om vi på något vis skulle lyckas studsa tillbaka till SHL denna säsong så är det helt sjukt vad vi måste värva för att inte åka ur direkt igen.
Avskaffa tre mot tre.
Skriv svar