Säsongen 23/24

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 23/24

Inlägg av Mattias_87 »

Vikas skrev: 2024-02-02 21:28:10 Snart bara 10 omgångar kvar av grundserien. 12 poäng ner till 7:e plats så det topp 6 känns ganska görbart.

Men topp 4 känns alltmer avlägset med tanke på vår urusla form.

Kan Kruger rätta till saker och ting helt på egen hand?
En poäng till andraplatsen. Kan gå precis hur som helst. Vi har ett riktigt mixschema där vi möter topplag och bottenlag. Hoppas verkligen Kruger kan styra upp detta men hoppas verkligen KG kan hitta en ny målvakt någonsin (Lidö är också en chansning än så länge enligt mig).
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
klintan85
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av klintan85 »

Nattuggla_ skrev: 2024-02-02 18:13:37
klintan85 skrev: 2024-02-02 16:50:06
Man har ändå en rätt stor gammal spelare i DN med många säsonger i NHL och 4 Stanley Cup från 80-talet. Han borde ju verkligen veta skillnad på ful tackling och inte.
Jo, men också tydligen en gammal damhockeyspelare som inte ens spelade när man tacklade. Och dottern till Ingemar Stenmark? Haha alltså..
Jo men det stod att alla var överens. Konstigt med hans bakgrund.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz

Säsongen 23/24

Inlägg av #10 »

Nästa är söndagsmatch mot bottenlag, känns tryggt.
Flunk

Säsongen 23/24

Inlägg av Flunk »

Tycker att den senaste tidens händelser borde stärka oss som grupp. En helt absurd avstängning av Grewe där valfritt bondegäng skulle klarat sig utan påföljd följs upp av att man plockar bort ett korrekt mål för oss. Borde verkligen gå att skapa ett vi mot rubbet av detta. När sedan Kessel ansluter….
dr111DIF

Säsongen 23/24

Inlägg av dr111DIF »

Mattias_87 skrev: 2024-02-02 21:34:37
Vikas skrev: 2024-02-02 21:28:10 Snart bara 10 omgångar kvar av grundserien. 12 poäng ner till 7:e plats så det topp 6 känns ganska görbart.

Men topp 4 känns alltmer avlägset med tanke på vår urusla form.

Kan Kruger rätta till saker och ting helt på egen hand?
En poäng till andraplatsen. Kan gå precis hur som helst. Vi har ett riktigt mixschema där vi möter topplag och bottenlag. Hoppas verkligen Kruger kan styra upp detta men hoppas verkligen KG kan hitta en ny målvakt någonsin (Lidö är också en chansning än så länge enligt mig).
Vi har iaf ingen bortaresa som är över 10 mil kvar bortsett från Kalmar i sista omgången. Då får vi väl boka hotell och träna ordentligt under dagen.

Kanske införa någon ny passningsövning under uppvärmning på bortaplan? Man kan säga vad man vill om målvaktsspel och försvarsspel. Men jag tycker nyckeln till våra dåliga matcher borta är att vi slår bort väldigt enkla pass eller felhanterar pucken i egen zon och uppspel. Någonting med fokus eller rostighet, för det är korpennivå i dessa avseenden period 1 mot TAIF och ÖIK.
Cyber

Säsongen 23/24

Inlägg av Cyber »

Flunk skrev: 2024-02-02 23:40:33 Tycker att den senaste tidens händelser borde stärka oss som grupp. En helt absurd avstängning av Grewe där valfritt bondegäng skulle klarat sig utan påföljd följs upp av att man plockar bort ett korrekt mål för oss. Borde verkligen gå att skapa ett vi mot rubbet av detta. När sedan Kessel ansluter….
Jag tycker vi borde vara bättre än att vara drama-queens. Grewe träffar huvudet och även om jag håller med Sannys krönika till 100% om att dagens regelverk inte ställer krav på tacklingsmottagaren är det rätt med avstängning med de regler som gäller, men läs krönikan nedan.
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... a-spelare/

Alla lag drabbas för övrigt av konstiga domslut. Domarna är inte bättre i allsvenskan och DIF är varken mer eller mindre drabbade.

Vi är stora starka Djurgården. Vi ska inte behöva gnälla om sådant, utan var bra nog att vinna även när det blåser emot!
Stenkollsåklart

Säsongen 23/24

Inlägg av Stenkollsåklart »

Cyber skrev: 2024-02-03 12:54:58
Flunk skrev: 2024-02-02 23:40:33 Tycker att den senaste tidens händelser borde stärka oss som grupp. En helt absurd avstängning av Grewe där valfritt bondegäng skulle klarat sig utan påföljd följs upp av att man plockar bort ett korrekt mål för oss. Borde verkligen gå att skapa ett vi mot rubbet av detta. När sedan Kessel ansluter….
Jag tycker vi borde vara bättre än att vara drama-queens. Grewe träffar huvudet och även om jag håller med Sannys krönika till 100% om att dagens regelverk inte ställer krav på tacklingsmottagaren är det rätt med avstängning med de regler som gäller, men läs krönikan nedan.

Alla lag drabbas för övrigt av konstiga domslut. Domarna är inte bättre i allsvenskan och DIF är varken mer eller mindre drabbade.

Vi är stora starka Djurgården. Vi ska inte behöva gnälla om sådant, utan var bra nog att vinna även när det blåser emot!
AMEN! Äntligen ett balanserat inlägg kring Grewes tackling. Håller med i detta till 100%. Reglerna ser ut som de gör, oavsett allas tyckande och tänkande. Får man tackla någon i huvudet? Nej. Punkt. Sedan håller jag verkligen med föregående talare samt Sanny. Det är precis så det är. Och det är inte dagens spelares fel, utan hur svensk hockey har utbildat dessa spelare…
HCCL

Säsongen 23/24

Inlägg av HCCL »

Cyber skrev: 2024-02-03 12:54:58

Dramaqueens?!? Det är ju inte EN grej det handlar om, man behöver ju inte vara mycket till konspirationsteoretiker för att anse att det är systematiskt dåliga domslut och beslut av DIF-hatarnämnden...
Dusinator

Säsongen 23/24

Inlägg av Dusinator »

Kanske off topic, kollar på vf-Luleå… vf fick precis en 2+2 för hög klubba. På reprisen ser man domaren som helt obehindrat måste ha sett situationen men tar ingenting innan luleåspelaren ligger kvar. Hur kan inte domaren se detta direkt!? Sen blir det video och 2+2. Är det rädsla att ta? Fan är det för nivå? Så sjukt märkligt och verkar ju vara något systemfel
dr111DIF

Säsongen 23/24

Inlägg av dr111DIF »

Dusinator skrev: 2024-02-03 17:20:00 Kanske off topic, kollar på vf-Luleå… vf fick precis en 2+2 för hög klubba. På reprisen ser man domaren som helt obehindrat måste ha sett situationen men tar ingenting innan luleåspelaren ligger kvar. Hur kan inte domaren se detta direkt!? Sen blir det video och 2+2. Är det rädsla att ta? Fan är det för nivå? Så sjukt märkligt och verkar ju vara något systemfel
Alltså jag har verkligen inget emot att domarna missar ensataka situationer och därav inte dömer. Får förstås inte gå till överdrift men ändå. Men det är när de börjar döma fel på reaktioner utan att de sett vad som faktiskt hänt samt konstruerar saker i efterhand som är fel.

Jag skulle säga att svenska elitdomares behov av att vara i centrum jämfört internationella, och i synnerhet transatlatiska, lyser igenom när de ska peta i varenda jävla tekning och blåsa icing på allt istället för att slå av det som inte är uppenbart icing.
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 23/24

Inlägg av klintan85 »

#10 skrev: 2024-02-02 23:31:40 Nästa är söndagsmatch mot bottenlag, känns tryggt.
Skillnad är att det är hemma där brukar de se bättre ut.
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 23/24

Inlägg av klintan85 »

Jag är inte ett dugg orolig att DIF kommer göra lika bra slutspel i år som förra säsongen. Man spelar ju som bäst mot de bättre lagen och det är dessa lag man kommer möta i ett slutspel. Man har plus mot både Brynäs, Björklöven och Södertälje som alla är tänkta att vara de stora motståndarna till DIF. De hade sett värre ut om man hade förlorat mot alla topplagen.
-Rolle Stoltz
dr111DIF

Säsongen 23/24

Inlägg av dr111DIF »

klintan85 skrev: 2024-02-03 18:07:21 Jag är inte ett dugg orolig att DIF kommer göra lika bra slutspel i år som förra säsongen. Man spelar ju som bäst mot de bättre lagen och det är dessa lag man kommer möta i ett slutspel. Man har plus mot både Brynäs, Björklöven och Södertälje som alla är tänkta att vara de stora motståndarna till DIF. De hade sett värre ut om man hade förlorat mot alla topplagen.
Så är det absolut, och det gäller även spelmässigt. Men det är ändå en gåta att vi behöver motstånd som driver upp oss i kvalité och tempo men vi klarar inte av att göra det själva. Det är en svaghet i gruppen som helhet som ändå kan kosta på.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Säsongskort: Ja

Säsongen 23/24

Inlägg av Mattias_87 »

klintan85 skrev: 2024-02-03 18:07:21 Jag är inte ett dugg orolig att DIF kommer göra lika bra slutspel i år som förra säsongen. Man spelar ju som bäst mot de bättre lagen och det är dessa lag man kommer möta i ett slutspel. Man har plus mot både Brynäs, Björklöven och Södertälje som alla är tänkta att vara de stora motståndarna till DIF. De hade sett värre ut om man hade förlorat mot alla topplagen.
Jag är inte heller ett dugg orolig för att vi spelmässigt ska kunna slå ut alla lag i HA. Däremot är jag så sjukt jävla orolig över målvaktssituationen. Har svårt att tro att något lag gått upp med såhär veka målvakter. Våra är under all kritik.
Avskaffa tre mot tre.

Säsongen 23/24

Inlägg av #10 »

Dusinator skrev: 2024-02-03 17:20:00 Kanske off topic, kollar på vf-Luleå… vf fick precis en 2+2 för hög klubba. På reprisen ser man domaren som helt obehindrat måste ha sett situationen men tar ingenting innan luleåspelaren ligger kvar. Hur kan inte domaren se detta direkt!? Sen blir det video och 2+2. Är det rädsla att ta? Fan är det för nivå? Så sjukt märkligt och verkar ju vara något systemfel
Ja herregud, såg oxå den situationen
Skriv svar