Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
dr111DIF
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av dr111DIF »

SirDIFalot skrev: 2024-01-12 06:00:42
diftobbe89 skrev: 2024-01-12 01:33:52
Exile skrev: 2024-01-11 20:48:30
mb81 skrev: 2024-01-11 20:18:46 Har mitt största hopp till att ta in spelare från andra fattigare allsvenska lag som varken går upp eller åker ur. Typ Almtuna.
Känns ju dock helt onödigt nu när vi i princip har säkrat HA-kontraktet, då kan vi lika gärna forsätta lira junisar och spara pengar? Ska vi låna in någon i detta läge så är det ju för att öka våra chanser att ta steget till SHL, vet i fan om det finns många av denna kaliber i lagen som harvar kring ingenmansland.
Ska vi inför slutspurten ge upp och spara pengar?

HAHAHAHAH

Vet inte om ni har det tufft till vardags och om det smittar av sig isåfall ber jag om ursäkt men annars är ni ju riktigt tragiska individer som resonerar som ni gör. Vi är för fan ett av dom överlägset största hoten efter att Honken klev in. Krüger/Norman är inte borta hela säsongen. Tryck in lite ljus i era liv.
Det sparas inte en krona.
Ja problemet är väl att vi redan med marginal har allsvenskans näst största budget. När vi nu släppt Zach kommer det säkert finnas en möjlighet om rätt bricka blir lös kring deadline. Blir lite att kunna koka soppa på en spik för att det ska bli något som gör tillräcklig skillnad.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2024-01-12 07:44:47
EspenK skrev: 2024-01-12 07:27:18 Tar vi inte in ett kortidslån nu så lär vi ha svårt att behålla positionen i tabellen.
För det första tror jag att du har fel, fundamenten nu är nog så pass bra att vi kommer ta våra poäng för att bibehålla top6 och för det andra - tror du inte ledningen vill som du? Om det däremot inte finns någon på marknaden så finns det ju inte så mycket att göra. Costmar vore ett bra alternativ för han gör vårt lag bättre men vi tar ju inte in vad som helst bara för att fylla en plats.

Dom bra spelarna är under kontrakt med andra klubbar och dom vill inte riskera sladda i tabellen, vilket är mycket lättare i SHL, på grund av att dom har för tunn trupp. Eller riskera skador till ett slutspel på grund av överbelastning på viktiga spelare, vilket ironiskt nog är det som händer våra bärande spelare.
Tror överlag att det blir tufft att slå Brynäs men ska man ha en gnutta chans så behöver vi komma Topp-4, men helst 2a för att slippa den tuffa vägen.
Slutar vi 4-5 så är risken stor att vi får möta gnaget dessutom.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

mb81 skrev: 2024-01-11 20:18:46 Har mitt största hopp till att ta in spelare från andra fattigare allsvenska lag som varken går upp eller åker ur. Typ Almtuna.
Känns ju dock helt onödigt nu när vi i princip har säkrat HA-kontraktet, då kan vi lika gärna forsätta lira junisar och spara pengar? Ska vi låna in någon i detta läge så är det ju för att öka våra chanser att ta steget till SHL, vet i fan om det finns många av denna kaliber i lagen som harvar kring ingenmansland.

HAHAHAHAH

Vet inte om ni har det tufft till vardags och om det smittar av sig isåfall ber jag om ursäkt men annars är ni ju riktigt tragiska individer som resonerar som ni gör. Vi är för fan ett av dom överlägset största hoten efter att Honken klev in. Krüger/Norman är inte borta hela säsongen. Tryck in lite ljus i era liv.
Jag har också förstått att det spenderats endel, med all rätt. Men kan du inte lugna dig lite med ett leka Mrmadhawk-light om allt nuförtiden?
Spela fult
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

diftobbe89 skrev: 2024-01-13 01:34:11

HAHAHAHAH

Jag har också förstått att det spenderats endel, med all rätt. Men kan du inte lugna dig lite med ett leka Mrmadhawk-light om allt nuförtiden?
Det verkar, dessvärre för din del då, vara uppskattat av majoriteten av människorna när information delges.

Om du inte vill ha vissa teorier och spekulationer förstörda med information så får du nog satsa på ignorera-knappen på mig.
Expert.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

SirDIFalot skrev: 2024-01-13 02:28:28

HAHAHAHAH

Det verkar, dessvärre för din del då, vara uppskattat av majoriteten av människorna när information delges.

Om du inte vill ha vissa teorier och spekulationer förstörda med information så får du nog satsa på ignorera-knappen på mig.
Det är alltid trevligt med trovärdig information av folk som vet vad dom snackar om. Du är inte riktigt i det facket än men jag märker att du kämpar stenhårt.
Spela fult
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

diftobbe89 skrev: 2024-01-13 03:06:57 Det är alltid trevligt med trovärdig information av folk som vet vad dom snackar om. Du är inte riktigt i det facket än men jag märker att du kämpar stenhårt.
Finns det ingen moderator som kan banna den här muppen tillfälligt snart så att han kan lära sig en läxa och tänka över sitt beteende? Bidrar ju inte med någonting konstruktivt öht utan förpestar bara tillvaron och är allmänt otrevlig och hånfull i varenda inlägg. Ta en titt på hans posthistorik vet jag.

Jag är alltid för att man kan tycka olika om saker men försök ha en god ton någon gång ibland i alla fall för allas bästa.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Jim Morrison skrev: 2024-01-13 08:41:26
diftobbe89 skrev: 2024-01-13 03:06:57 Det är alltid trevligt med trovärdig information av folk som vet vad dom snackar om. Du är inte riktigt i det facket än men jag märker att du kämpar stenhårt.
Finns det ingen moderator som kan banna den här muppen tillfälligt snart så att han kan lära sig en läxa och tänka över sitt beteende? Bidrar ju inte med någonting konstruktivt öht utan förpestar bara tillvaron och är allmänt otrevlig och hånfull i varenda inlägg. Ta en titt på hans posthistorik vet jag.

Jag är alltid för att man kan tycka olika om saker men försök ha en god ton någon gång ibland i alla fall för allas bästa.
"Mupp" är väl ändå också i otrevliga facket va? :lol:

Det är ju knappast svart eller vitt. Tycker knappast att trevligheter haglar från jolt-hörnan härinne alltid.
dr111DIF

Inlägg av dr111DIF »

Min stora dröm just nu är att Evertsson gör som han brukar och använder kommunkassan till 2-3 transatlanter vid deadline. Östlund blir nerskjuten i hierarkin och kommer till DIF på lån resten av säsongen. Tveksamt om det är realistiskt men en dröm som sagt.
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

Det är alltid trevligt med trovärdig information av folk som vet vad dom snackar om. Du är inte riktigt i det facket än men jag märker att du kämpar stenhårt.
Om man får höra saker i förtroende så kanske man inte häver ur sig vad som helst på ett forum heller. Får vara lite kryptiskt och prata runt objektet i fråga ibland. Tagga ner lite. Läs madhawk istället om det är vad du efterfrågar.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Jim Morrison skrev: 2024-01-13 08:41:26

Det bästa vore kanske om du pratade med SirDifalot om att kanske bli moderator själv? Han kan nog lösa de, så kan du styra det där själv, märker att du har kommit in från sidan och ropat efter moderator och avstängningar utan gehör mer än en gång här inne, stackarn.
Spela fult
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Får man tillbaka PJ och Costmar i laget så har man verkligen ett lag som kan slåss för en shl plats. Man har visat några gånger under Holmqvist att man har en hög högsta nivå.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
EspenK

Inlägg av EspenK »

klintan85 skrev: 2024-01-13 22:36:56 Får man tillbaka PJ och Costmar i laget så har man verkligen ett lag som kan slåss för en shl plats. Man har visat några gånger under Holmqvist att man har en hög högsta nivå.
Just nu lider vi av brist på förstacenter. Det blir sjuk obalans i kedjorna och spelet låser sig.

Linus E är duktig men behöver kvalitet att spela med. Hellre Ludde eller Eriksson än Nilsson som första center.

Sluta spela Rensfelt och Brodda i samma! Snälla!

Känns mer logiskt att spela:
Klasen Rensfeldt Nilsson ( Mest erfarna centern)

Liss Berglund Wersäll

Blomgren Eriksson Gradin

Grewe Schlyter Brodda Max 10 min match
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

Tobias Ekberg på marknaden. Har spelat hos oss tidigare.
Flunk

Inlägg av Flunk »

Osten östlund skrev: 2024-01-14 00:43:06 Tobias Ekberg på marknaden. Har spelat hos oss tidigare.
Ekberg var riktigt dålig den sista tiden han spelade hos oss.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Flunk skrev: 2024-01-14 01:18:53
Osten östlund skrev: 2024-01-14 00:43:06 Tobias Ekberg på marknaden. Har spelat hos oss tidigare.
Ekberg var riktigt dålig den sista tiden han spelade hos oss.
Med tanke på hur tunn marknaden är och hur SHL-meriterad Ekberg är så borde han kunna få ett SHL-kontrakt. Vi kan ju hoppas att det i sin tur leder till att det laget kan låna ut en annan back etc. Trickle down.
Expert.
Låst