Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Som jag förstått det är marknaden extremt tunn just nu. Väldigt få lag vill släppa några spelare. Är nog bäst att ha is i magen ett tag. Magwood-pengarna räcker ju inte långt heller.
Expert.
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

SirDIFalot skrev: 2024-01-11 19:50:49 Som jag förstått det är marknaden extremt tunn just nu. Väldigt få lag vill släppa några spelare. Är nog bäst att ha is i magen ett tag. Magwood-pengarna räcker ju inte långt heller.
Vet du om vi har sparat ngr pengar på Cam S , nu när han har klart med ny klubb?
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av mb81 »

Har mitt största hopp till att ta in spelare från andra fattigare allsvenska lag som varken går upp eller åker ur. Typ Almtuna.
Användarvisningsbild
Exile

Inlägg av Exile »

mb81 skrev: 2024-01-11 20:18:46 Har mitt största hopp till att ta in spelare från andra fattigare allsvenska lag som varken går upp eller åker ur. Typ Almtuna.
Känns ju dock helt onödigt nu när vi i princip har säkrat HA-kontraktet, då kan vi lika gärna forsätta lira junisar och spara pengar? Ska vi låna in någon i detta läge så är det ju för att öka våra chanser att ta steget till SHL, vet i fan om det finns många av denna kaliber i lagen som harvar kring ingenmansland.
dr111DIF

Inlägg av dr111DIF »

SirDIFalot skrev: 2024-01-11 19:50:49 Som jag förstått det är marknaden extremt tunn just nu. Väldigt få lag vill släppa några spelare. Är nog bäst att ha is i magen ett tag. Magwood-pengarna räcker ju inte långt heller.
Ja precis. Eftersom det inte blir något med varken PJ eller Costmar nu så kommer det troligen inte hända något förrän om 3-4 veckor när 15e feb närmar sig. Finns kanske något finlandlån vi kan ha råd med?

Vi får hoppas Krüger eller eller Norman kommer tillbaka till nästa vecka.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

dr111DIF skrev: 2024-01-11 20:53:31
Ja precis. Eftersom det inte blir något med varken PJ eller Costmar nu så kommer det troligen inte hända något förrän om 3-4 veckor när 15e feb närmar sig. Finns kanske något finlandlån vi kan ha råd med?

Vi får hoppas Krüger eller eller Norman kommer tillbaka till nästa vecka.
Vi får se det positivt. Vi får testa vårt djup lite och sen vad dom håller för, både inför sluttampen och inför nästa säsong.
Expert.
mb81

Inlägg av mb81 »

Exile skrev: 2024-01-11 20:48:30
mb81 skrev: 2024-01-11 20:18:46 Har mitt största hopp till att ta in spelare från andra fattigare allsvenska lag som varken går upp eller åker ur. Typ Almtuna.
Känns ju dock helt onödigt nu när vi i princip har säkrat HA-kontraktet, då kan vi lika gärna forsätta lira junisar och spara pengar? Ska vi låna in någon i detta läge så är det ju för att öka våra chanser att ta steget till SHL, vet i fan om det finns många av denna kaliber i lagen som harvar kring ingenmansland.
Högström fanns sist vi gick upp. Finns Karlström eller Ragges grabb i Almtuna till exempel. De behöver inte gå in i första kedja backpar men bra med djupare lag och vi har ändå chansen.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

mb81 skrev: 2024-01-11 22:18:30
Högström fanns sist vi gick upp. Finns Karlström eller Ragges grabb i Almtuna till exempel. De behöver inte gå in i första kedja backpar men bra med djupare lag och vi har ändå chansen.
Precis. Fattar inte. Påfallande många här inne som gett upp säsongen. För att... Ja, varför? Vi har definitivt chansen, så jävla bra är inte nåt av de andra lagen. Vi ligger inte 12:a längre, Garpen är väck, men det låter på folk som vi ligger på negativ kvalplats

Vad är det med folk, jävla losers! Stick till Bajen.

Hagelin, Högström var starkt bidragande senaste vändan. Felix Olsson, G Olhaver, Netterberg eller Simon Åkerström i TAIF finns till exempel, Theocharidis eller nån av finnarna i Kalmar, eller nån riktigt jobbig rollspelare. Gärna nån runt 25 som går att bygga vidare på, likt Högga.

Det vi saknar är ju en Markus Ljungh. Ung, framträdande center som SPELAR MATCHER. Med facit i hand borde vi tagit det tuffa beslutet att passa på Norman eller Ludde och tagit någon gedigen HA-center som vi gjorde med Johner och Ljungh
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2024-01-11 22:47:34, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Stenkollsåklart

Inlägg av Stenkollsåklart »

DIF_Soldier skrev: 2024-01-11 22:26:14
mb81 skrev: 2024-01-11 22:18:30
Precis. Fattar inte. Påfallande många här inne som gett upp säsongen. För att... Ja, varför? Vi har definitivt chansen, så jävla bra är inte nåt av de andra lagen. Vi ligger inte 12:a längre, Garpen är väck, men det låter på folk som vi ligger på negativ kvalplats

Vad är det med folk, jävla losers! Stick till Bajen
Exakt så! Vi har mycket folk borta just nu, men med alla friska har vi nästan vunnit allt. Och det är onekligen så att varken Costmar eller PJ varit avgörande i det. Eller ens med i laguppställningen för den delen. Vi har ett bra lag, och självklart vill man helst fylla på så högt upp i hierarkin som möjligt, men att kunna bredda truppen med solida spelare är det såklart av intresse - stabila allsvenska spelare. Juniorer är absolut fint att kunna krydda med, men det blir tydligt att man ännu inte har den hårdhet som krävs ifall man ska spela på denna nivå - över tid. Det är i ärlighetens namn ganska få historiskt som klarat det och matchen igår gjorde det tydligt att man saknade en hel del rutin. Brynäs måste ses som stora favoriter, men därefter är det 3 lag(som jag ser det) och vi är ett utav dom. Att kasta in handduken verkar sjukt dumt. Och oekonomiskt. :P

Sedan tycker jag att man gjorde rätt att släppa magwood. Just nu, hade han verkligen behövts, men det har gett oss förutsättningar att faktiskt plocka in något IFALL det dyker upp något snarare än att ha en dyr spelare harvandes i bottenkedjorna. Våga för att vinna, osv ☺️

Jag tror inte heller att vi ska ge upp varken PJ eller Costmar än - låt oss andas lite och se vad som händer! 🙏🏻
dr111DIF

Inlägg av dr111DIF »

Förvånar mig om några lag börjar släppa spelare hej vilt om de inte gör det för att de överspenderat initialt likt Västervik förra året. Lär få betala bra om man ska få loss en sån som Åkerström även om det hade varit fint.

Vad som blir tillgängligt i SHL lär visa sig när det börjar röra på sig. Eventuella värvningar tycker jag dock ska gå in högt i hierarkin och göra skillnad, som PJ och Costmar. Bredden verkar inte vara problemet vare sig bland backar eller forwards.
Stenkollsåklart

Inlägg av Stenkollsåklart »

dr111DIF skrev: 2024-01-11 22:57:47 Förvånar mig om några lag börjar släppa spelare hej vilt om de inte gör det för att de överspenderat initialt likt Västervik förra året. Lär få betala bra om man ska få loss en sån som Åkerström även om det hade varit fint.

Vad som blir tillgängligt i SHL lär visa sig när det börjar röra på sig. Eventuella värvningar tycker jag dock ska gå in högt i hierarkin och göra skillnad, som PJ och Costmar. Bredden verkar inte vara problemet vare sig bland backar eller forwards.
Det tror inte jag heller - såvida de inte får betalt. Såklart. Då finns det några lag som jag absolut tror skulle kunna tänka sig att göra det. Och nej, jag säger inte att vi har råd eller ska göra det, utan det är inget annat det jag skriver. Att jag tror att spelare kan komma att byta lag inom allsvenskan, före deadline.

Sedan tycker inte jag att vi har en särskilt bred trupp. Forwards - okej, men med ett par skador så tappar vi hårdhet och rutin snabbt Backsidan - absolut inte. Det är bara leka med tanken att 2 backar skulle bli skadade vad har vi då? Vi har redan 1-2 junisar som spelar kontinuerligt. I ett slutspel ska vi dessutom spela varannandag - skört i min mening! Och nej, jag säger inte att det finns massor med alternativ att värva, eller att vi borde kasta ut pengar på det, utan det är ett konstaterande från min sida. Jag har ingen insyn i ekonomin eller vilka förutsättningar vi har. Jag tror absolut de som har det ansvaret i styrelsen gör sitt absolut bästa! OCH, jag tror att det kommer att ramla in ett par värvningar innan den deadline 😉
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Ska vi inför slutspurten ge upp och spara pengar?

HAHAHAHAH

Vet inte om ni har det tufft till vardags och om det smittar av sig isåfall ber jag om ursäkt men annars är ni ju riktigt tragiska individer som resonerar som ni gör. Vi är för fan ett av dom överlägset största hoten efter att Honken klev in. Krüger/Norman är inte borta hela säsongen. Tryck in lite ljus i era liv.
Spela fult
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Det är svårt att jämföra med 2014 då det var ett unikt år. Det var OS i Socchi och deadline för övergångar var framflyttad till senare än 15 februari. Lagen som hamnade i ingemansland kunde sälja av hela trupperna. Högström till exempel, han hann bara göra tre grundseriematcher för oss innan det var dags för kvalserien. Emil Lundberg bara en match.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

diftobbe89 skrev: 2024-01-12 01:33:52

HAHAHAHAH

Vet inte om ni har det tufft till vardags och om det smittar av sig isåfall ber jag om ursäkt men annars är ni ju riktigt tragiska individer som resonerar som ni gör. Vi är för fan ett av dom överlägset största hoten efter att Honken klev in. Krüger/Norman är inte borta hela säsongen. Tryck in lite ljus i era liv.
Men vill ni värva för att inte hamna utanför top6? Grundserien är ju nästan helt meningslös och såpass dåliga tror jag inte vi är utan Krüger och Norman att vi hamnar utanför slutspel. DÄRFÖR är det ju onödigt att värva någonting nu för att sedan återigen sätta avbetalade spelare på bänken i ett slutspel när dom är tillbaka.

Inte för att det finns någonting på marknaden oavsett plus att Marcus och John kommer hinna spela massa grundseriematcher innan slutspel fortfarande.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

diftobbe89 skrev: 2024-01-12 01:33:52

HAHAHAHAH

Det sparas inte en krona.
Expert.
Låst