Säsongen 23/24

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av Manijock »

Jim Morrison skrev: 2023-12-05 18:21:05
EspenK skrev: 2023-12-05 18:10:06
Jim Morrison skrev: 2023-12-05 17:53:18
EspenK skrev: 2023-12-05 17:47:38 Oerhört sorgligt om Costmar försvinner. Väldigt värdefull!

Vi har saknat en pålitlig andracenter som klarar både offensiv och defensiv.

Hoppas Linköping håller sig skadefria.
Han kommer försvinna med tanke på att lånet går ut vid JVM och Linköping tappar två forwards. Sedan kanske han kommer tillbaka sen om han inte fått upp självförtroendet och spelar för bra :)
Just d. Det blir tufft. Tycker inte vi har fyra bra centrar utan honom. Trodde Magwood skulle vara ok center men vi saknar en stabil center i andra linen.
Linus Eriksson är grym.
Linus Eriksson är grym och kommer fylla sin roll då och då. Men långt ifrån att sättas in som fast ordinarie! Ge det ett par år så är han typ andracenter.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 23/24

Inlägg av Jim Morrison »

Simpan skrev: 2023-12-05 18:42:04
EspenK skrev: 2023-12-05 17:47:38 Oerhört sorgligt om Costmar försvinner. Väldigt värdefull!

Vi har saknat en pålitlig andracenter som klarar både offensiv och defensiv.

Hoppas Linköping håller sig skadefria.
Han kommer försvinna med tanke på att lånet går ut vid JVM och Linköping tappar två forwards. Sedan kanske han kommer tillbaka sen om han inte fått upp självförtroendet och spelar för bra :)
Just d. Det blir tufft. Tycker inte vi har fyra bra centrar utan honom. Trodde Magwood skulle vara ok center men vi saknar en stabil center i andra linen.
Linus Eriksson är grym.
Jag kanske är okunnig, men borde inte Norman kunna kliva in och ta Costmars roll som center i andrakedjan?
Jo! Verkligen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 23/24

Inlägg av klintan85 »

DagUggla skrev: 2023-12-05 09:37:02
klintan85 skrev: 2023-12-05 09:04:30
DagUggla skrev: 2023-12-05 08:34:25
EspenK skrev: 2023-12-05 05:56:39
thelinho skrev: 2023-12-04 23:35:38 Fyfan såg bilden på Kruger nu. Tur i oturen…

Han hade kunnat ligga på rygg i ett slott på Bahamas i resten av sitt liv, istället är han inne och käkar skridskoskena mot Almtuna för sitt Djurgården. Vilken kapten! Nej det räcker inte. Klubbikon, en av dom största vi haft.
Får han upp oss i SHL ska tröjan hänga i taket!
Jag älskar Kruger och det är helt overkligt vad han gör för oss varje match.

Men att hissa hans tröja vore inte rimligt. Om han tar upp oss och sedan är med och vinner 2 smguld så kanske.

EDIT: Som referens så är det Falk som har minst smguld av alla i taket med 2 stycken. Det och flest matcher i klubbens historia.
Jag tycker man ska ta bort kraven på sm-guld. Krüger t.ex har gjort mer än många andra om han tar upp DIF i shl. Jag tycker att man ska hänga i taket om man har gjort något stort för DIF och har stort DIF hjärta. Och finns knappt någon med större. Samma med Bremberg han ska också vara i taket även fast han inte har något sm guld p.g.a. allt han har gjort för DIF. Det där med sm-guld krav är bara töntigt.
Kunde inte vara mer oenig. Linkan som spelade för MIF, HV och Timrå?.

Då hissar jag hellre Fimpens tröja.
Spelar inge roll om han spelat i andra klubbar det är det som han har gjort i DIF tröjan som räknas. Mest assist i DIFs historia mest poäng i DIFs historia, 4e mest mål genom tiderna. Och han har spelat tredje mest matcher i DIF genom tiderna. Plus att han har gjort mest poäng i högsta ligan i genom tiderna. Ska inte han vara i taket så undrar jag vem. Jag tycker om Fimpen men speciellt avtryck gjorde han väl inte i DIF tröjan. Han var en dussinspelare.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 23/24

Inlägg av klintan85 »

Jim Morrison skrev: 2023-12-05 18:48:24
Simpan skrev: 2023-12-05 18:42:04

Linus Eriksson är grym.
Jag kanske är okunnig, men borde inte Norman kunna kliva in och ta Costmars roll som center i andrakedjan?
Jo! Verkligen.
Kanske förut men han känns inte så spetsig som Costmar har varit.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 23/24

Inlägg av Jim Morrison »

klintan85 skrev: 2023-12-05 18:54:11 Kanske förut men han känns inte så spetsig som Costmar har varit.
Håller inte med men oavsett så är inte Costmar vår spelare och Norman är vår bästa andracenter. Kanske Linus Eriksson.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Disciplinnämnden
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av Disciplinnämnden »

klintan85 skrev: 2023-12-05 18:53:19

Men att hissa hans tröja vore inte rimligt. Om han tar upp oss och sedan är med och vinner 2 smguld så kanske.

EDIT: Som referens så är det Falk som har minst smguld av alla i taket med 2 stycken. Det och flest matcher i klubbens historia.
Jag tycker man ska ta bort kraven på sm-guld. Krüger t.ex har gjort mer än många andra om han tar upp DIF i shl. Jag tycker att man ska hänga i taket om man har gjort något stort för DIF och har stort DIF hjärta. Och finns knappt någon med större. Samma med Bremberg han ska också vara i taket även fast han inte har något sm guld p.g.a. allt han har gjort för DIF. Det där med sm-guld krav är bara töntigt.

Spelar inge roll om han spelat i andra klubbar det är det som han har gjort i DIF tröjan som räknas. Mest assist i DIFs historia mest poäng i DIFs historia, 4e mest mål genom tiderna. Och han har spelat tredje mest matcher i DIF genom tiderna. Plus att han har gjort mest poäng i högsta ligan i genom tiderna. Ska inte han vara i taket så undrar jag vem. Jag tycker om Fimpen men speciellt avtryck gjorde han väl inte i DIF tröjan. Han var en dussinspelare.

Fimpen offrade sig och täckte 3st skott i samma byte innan han åkte och bytte i ett derby mot solna. Enbart det förtjänar nästan en tröja i taket.
Manijock

Säsongen 23/24

Inlägg av Manijock »

Gå all Hardy 2010 och köra 6 backar och 14 forwards? Ett femte forwardspar.

Andersson - Karlsson
Ytterell - Hammarlund
Degnell /Odelius - Glad
PJ en bonus

Nilsson - Krüger - Klasen
Magwood - Costmar - Norman
Brodin - Rensfeldt - Wersäll
Liss - Berglund - Schlyter
Blomgren - Grewe

Gradin just nu utanför men ska in om Costmar är borta. Då får Norman centra.
Stenkollsåklart

Säsongen 23/24

Inlägg av Stenkollsåklart »

Du spelar 10 forwards och väljer att ta bort den forward som gjort flest mål i laget. Magwood har gjort 4 pinnar på 17... Man undrar ändå hur surret gick inne i tränarrummet! :lol:
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Säsongen 23/24

Inlägg av SirDIFalot »

Stenkollsåklart skrev: 2023-12-05 23:40:04 Du spelar 10 forwards och väljer att ta bort den forward som gjort flest mål i laget. Magwood har gjort 4 pinnar på 17... Man undrar ändå hur surret gick inne i tränarrummet! :lol:
Med all respekt för alla mål är lika mycket värda på resultattavlan så är inte mål i tom bur lika mycket värda som mål på en målvakt när man utvärderar spelare individuellt. I fallet Gradin då alltså.
Expert.
EspenK

Säsongen 23/24

Inlägg av EspenK »

Manijock skrev: 2023-12-05 20:49:03 Gå all Hardy 2010 och köra 6 backar och 14 forwards? Ett femte forwardspar.

Andersson - Karlsson
Ytterell - Hammarlund
Degnell /Odelius - Glad
PJ en bonus

Nilsson - Krüger - Klasen
Magwood - Costmar - Norman
Brodin - Rensfeldt - Wersäll
Liss - Berglund - Schlyter
Blomgren - Grewe

Gradin just nu utanför men ska in om Costmar är borta. Då får Norman centra.
Byt Maggan mot Blomgren så är du nåt på spåret. Riktigt svårt att ta bort nån från uppställningen men det lär väl komma skador i vanlig ordning. Gradin börjar göra lite baljor men är direkt svag i försvarsspelet. Säkerhetsrisk.
Manijock

Säsongen 23/24

Inlägg av Manijock »

Tycker ändå Magwood har någonting. En tydlig edge! Även om han är lite vilsen. Tror det finns en rejäl uppsida där om han skulle hitta harmoni.

Gradin däremot, jag ser verkligen ingen tydlig spets eller uppsida där. Skottet som alla pratade om syns inte ens på uppvärmning. Rätt statisk. Stor, men inte särskilt stark i närkampsspelet. Inte dålig, inte bra på något sätt.

Blomgren har defensiven och farten. Grewe har sin totala överlägset i fysiken och attityden. Wersäll har lyckats få snurr på Rensfeldt, bara det är skäl att få spela vidare.

Kommer aldrig bli aktuellt med full forwardssida men då hänger Gradin löst åtminstone för mig.
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av #10 »

SirDIFalot skrev: 2023-12-06 02:21:27
Stenkollsåklart skrev: 2023-12-05 23:40:04 Du spelar 10 forwards och väljer att ta bort den forward som gjort flest mål i laget. Magwood har gjort 4 pinnar på 17... Man undrar ändå hur surret gick inne i tränarrummet! :lol:
Med all respekt för alla mål är lika mycket värda på resultattavlan så är inte mål i tom bur lika mycket värda som mål på en målvakt när man utvärderar spelare individuellt. I fallet Gradin då alltså.
Gradin är väl i stort sätt en flopp, men, ett målsinne som är i topp i laget, viktigt att få igång sånna spelare som har en ordentlig uppsida
DagUggla

Säsongen 23/24

Inlägg av DagUggla »

klintan85 skrev: 2023-12-05 18:53:19

Klart det spelar roll och nej, såklart så ska inte Fimpens tröja hissas. Lika lite som att Linkans.

Och om du undrar vilka som ska hänga i taket så kolla vilka som hänger där redan.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 23/24

Inlägg av Jim Morrison »

Vi är Sveriges anrikaste och mest framgångsrika förening och tröjorna som hissas ska vara i paritet med det. Lättvindiga tröjhissningar som Christian Bäckman nu i Frölunda är jag allergisk mot. Det ska vara något extraordinärt.
Manijock

Säsongen 23/24

Inlägg av Manijock »

Linkan tycker jag personligen vore okej. Meste poängspelare borde uppmärksammas. Är ju ingen i dagens hockey som kommer komma i närheten heller.
Skriv svar