Skiter helt i SHL ärligt talat. Ser gärna fler intressanta lag i HA för att höja det värdet när vi nu ligger här. Brynäs går ju mot en omgående tillbakastuds. Vore grymt tråkigt att byta dem mot Oskarshamn måste jag säga. Hade gärna sett Malmö om jag fick välja bland lagen därnere. Inte samma muskler som Hv men ändå klassiska från en storstad.
Säsongen 23/24
Säsongen 23/24
-
Säsongen 23/24
Otroligt att Oskarshamn har klarat sig så länge.Manijock skrev: ↑2023-12-03 12:11:16Skiter helt i SHL ärligt talat. Ser gärna fler intressanta lag i HA för att höja det värdet när vi nu ligger här. Brynäs går ju mot en omgående tillbakastuds. Vore grymt tråkigt att byta dem mot Oskarshamn måste jag säga. Hade gärna sett Malmö om jag fick välja bland lagen därnere. Inte samma muskler som Hv men ändå klassiska från en storstad.
Om det nu är så att vi inte kommer klara av att nå SHL den "sportsliga vägen"!? Så är det bättre med HV som åker ner (utöka SHL).
-
Säsongen 23/24
Jag tror det blir Dif vs Brynäs i final. Vi är starka o på G. Oavsett var vi kommer i tabellen kommer de högst rankade lagen undvika att välja oss. Det gör att vi får en ok motståndare i kvarten. Sen möter vi Björklöven i semi, blir favorit i repris från förra året…
Säsongen 23/24
Skönt att Grewe är tillbaka till nästa match, väldigt viktigt spelare som tar det osköna jobbet som DIF har saknat de tidigare åren. En som verkligen kan reta upp motståndarna men samtidigt kan göra poäng också. En Weigel typ men som också har spelsinne. Förhoppningsvis är Glad tillbaka också som har varit den bästa defensiva backen som har varit borta mycket längre än vad man trodde. Det måste varit något mer än bara sjukdom.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
-
Säsongen 23/24
Hoppas...... bara vi kan ha "tur" att vara skadefri så.......avskedsfest skrev: ↑2023-12-03 21:08:07 Jag tror det blir Dif vs Brynäs i final. Vi är starka o på G. Oavsett var vi kommer i tabellen kommer de högst rankade lagen undvika att välja oss. Det gör att vi får en ok motståndare i kvarten. Sen möter vi Björklöven i semi, blir favorit i repris från förra året…
Säsongen 23/24
För att det ska funka i längden så behöver man nog ha in en till målvakt och några backar. Denna bredd kommer inte funka under längre tid.Osten östlund skrev: ↑2023-12-03 21:27:39Hoppas...... bara vi kan ha "tur" att vara skadefri så.......avskedsfest skrev: ↑2023-12-03 21:08:07 Jag tror det blir Dif vs Brynäs i final. Vi är starka o på G. Oavsett var vi kommer i tabellen kommer de högst rankade lagen undvika att välja oss. Det gör att vi får en ok motståndare i kvarten. Sen möter vi Björklöven i semi, blir favorit i repris från förra året…
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säsongen 23/24
Bara 6 poäng upp till Björklöven nu med tre matcher mindre spelade.
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säsongen 23/24
Berglund konkurrerar inte ut nån center just nu iaf
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 23/24
Det är egentligen otroligt hur mycket det ger att göra sig av med två gringubbar. Har varit inne på det förut, men vikten av empati är större än någonsin i dagens hockey och det märks att Honken jobbat mycket med spelarnas självkänsla.
Den punkt som även DIF-podden varit inne på är vilken skillnad det gör med ungdomlig entusiasm i linorna. Du behöver explosiva ynglingar i en sån här fart- och flängliga. Men vad som också har hänt är ju att vi fått en kraftig föryngring även på ledarsidan, som också det andas entusiasm. Honken och Andersson är verkligen "unga" i sammanhanget och det avhjälper det generationsglapp som varit. Var Garpen slut? Hade han verkligen den push som behövs?
Jag tror helt enkelt att Garpen och Ragge drabbades av "farsan-syndrom", bångstyriga boomers som inte kunde "snacka med kidsen", satt i gungstolen och tjatade om Håkan Södergren '86 och tyckte att tiden var ur led. Vilket inte betyder ett skit för dagens spelare. Hårdraget förvisso men åt det hållet. Nu finns en annan åldersmässig harmoni i truppen och fan vad det märks.
Jag åldersdiskriminerar inte här utan jag får för mig att det finns vuxna och vuxna, och Ragge och Garpen är den typen av äldre som inte läst Darwin.
Sedan känns det skönt att Honken komponerar vettiga kedjor och spelar de som är heta oavsett ryggtavla. Liss och Gradin på varsin half wall i PP är en no-brainer och ett solklart förstaval för de flesta som har koll på att de kan skjuta. Jag kan inte minnas vad Garpen drog ihop för PP men inte var det Liss och Gradin inte.
Som Djurgårdssuporter känns det dessutom mycket bättre i magen nu när Liss inte blir pissad på. Han må ha sina brister i delar av spelet men verkar vara en jävla härlig kille off-ice som jag önskar det allra bästa. Det känns som att vi kollektivt har mobbat honom, skönt att det är över
Den punkt som även DIF-podden varit inne på är vilken skillnad det gör med ungdomlig entusiasm i linorna. Du behöver explosiva ynglingar i en sån här fart- och flängliga. Men vad som också har hänt är ju att vi fått en kraftig föryngring även på ledarsidan, som också det andas entusiasm. Honken och Andersson är verkligen "unga" i sammanhanget och det avhjälper det generationsglapp som varit. Var Garpen slut? Hade han verkligen den push som behövs?
Jag tror helt enkelt att Garpen och Ragge drabbades av "farsan-syndrom", bångstyriga boomers som inte kunde "snacka med kidsen", satt i gungstolen och tjatade om Håkan Södergren '86 och tyckte att tiden var ur led. Vilket inte betyder ett skit för dagens spelare. Hårdraget förvisso men åt det hållet. Nu finns en annan åldersmässig harmoni i truppen och fan vad det märks.
Jag åldersdiskriminerar inte här utan jag får för mig att det finns vuxna och vuxna, och Ragge och Garpen är den typen av äldre som inte läst Darwin.
Sedan känns det skönt att Honken komponerar vettiga kedjor och spelar de som är heta oavsett ryggtavla. Liss och Gradin på varsin half wall i PP är en no-brainer och ett solklart förstaval för de flesta som har koll på att de kan skjuta. Jag kan inte minnas vad Garpen drog ihop för PP men inte var det Liss och Gradin inte.
Som Djurgårdssuporter känns det dessutom mycket bättre i magen nu när Liss inte blir pissad på. Han må ha sina brister i delar av spelet men verkar vara en jävla härlig kille off-ice som jag önskar det allra bästa. Det känns som att vi kollektivt har mobbat honom, skönt att det är över
Säg den glädje som varar
Säsongen 23/24
Frågan är bara hur länge denna lösning kommer hålla. Just nu har de ju bara gott rakt uppåt sen Honken kom in men det blir intressant att se hur de hanterar saker om de börjar gå lite sämre igen. Om man lyckas bryta negativa trender snabbare nu. Hoppas för allt i världen att det håller men denna trupp kommer inte hålla om man inte får in en målvakt till och några backar. Och sen att kanske behöva ersätta både Costmar och Johansson som har varit två av de bästa spelarna på senare tid.DIF_Soldier skrev: ↑2023-12-04 21:44:23 Det är egentligen otroligt hur mycket det ger att göra sig av med två gringubbar. Har varit inne på det förut, men vikten av empati är större än någonsin i dagens hockey och det märks att Honken jobbat mycket med spelarnas självkänsla.
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säsongen 23/24
Fyfan såg bilden på Kruger nu. Tur i oturen…
Han hade kunnat ligga på rygg i ett slott på Bahamas i resten av sitt liv, istället är han inne och käkar skridskoskena mot Almtuna för sitt Djurgården. Vilken kapten! Nej det räcker inte. Klubbikon, en av dom största vi haft.
Han hade kunnat ligga på rygg i ett slott på Bahamas i resten av sitt liv, istället är han inne och käkar skridskoskena mot Almtuna för sitt Djurgården. Vilken kapten! Nej det räcker inte. Klubbikon, en av dom största vi haft.
Sväva i det blå
Säsongen 23/24
Får han upp oss i SHL ska tröjan hänga i taket!thelinho skrev: ↑2023-12-04 23:35:38 Fyfan såg bilden på Kruger nu. Tur i oturen…
Säsongen 23/24
Jag älskar Kruger och det är helt overkligt vad han gör för oss varje match.EspenK skrev: ↑2023-12-05 05:56:39Får han upp oss i SHL ska tröjan hänga i taket!thelinho skrev: ↑2023-12-04 23:35:38 Fyfan såg bilden på Kruger nu. Tur i oturen…
Men att hissa hans tröja vore inte rimligt. Om han tar upp oss och sedan är med och vinner 2 smguld så kanske.
EDIT: Som referens så är det Falk som har minst smguld av alla i taket med 2 stycken. Det och flest matcher i klubbens historia.
Säsongen 23/24
Jag tycker man ska ta bort kraven på sm-guld. Krüger t.ex har gjort mer än många andra om han tar upp DIF i shl. Jag tycker att man ska hänga i taket om man har gjort något stort för DIF och har stort DIF hjärta. Och finns knappt någon med större. Samma med Bremberg han ska också vara i taket även fast han inte har något sm guld p.g.a. allt han har gjort för DIF. Det där med sm-guld krav är bara töntigt.DagUggla skrev: ↑2023-12-05 08:34:25Jag älskar Kruger och det är helt overkligt vad han gör för oss varje match.EspenK skrev: ↑2023-12-05 05:56:39Får han upp oss i SHL ska tröjan hänga i taket!thelinho skrev: ↑2023-12-04 23:35:38 Fyfan såg bilden på Kruger nu. Tur i oturen…
Men att hissa hans tröja vore inte rimligt. Om han tar upp oss och sedan är med och vinner 2 smguld så kanske.
EDIT: Som referens så är det Falk som har minst smguld av alla i taket med 2 stycken. Det och flest matcher i klubbens historia.
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säsongen 23/24
Kunde inte vara mer oenig. Linkan som spelade för MIF, HV och Timrå?.klintan85 skrev: ↑2023-12-05 09:04:30Jag tycker man ska ta bort kraven på sm-guld. Krüger t.ex har gjort mer än många andra om han tar upp DIF i shl. Jag tycker att man ska hänga i taket om man har gjort något stort för DIF och har stort DIF hjärta. Och finns knappt någon med större. Samma med Bremberg han ska också vara i taket även fast han inte har något sm guld p.g.a. allt han har gjort för DIF. Det där med sm-guld krav är bara töntigt.DagUggla skrev: ↑2023-12-05 08:34:25Jag älskar Kruger och det är helt overkligt vad han gör för oss varje match.EspenK skrev: ↑2023-12-05 05:56:39Får han upp oss i SHL ska tröjan hänga i taket!thelinho skrev: ↑2023-12-04 23:35:38 Fyfan såg bilden på Kruger nu. Tur i oturen…
Då hissar jag hellre Fimpens tröja.