Bjurling

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Gårdare
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Gårdare »

Lädersliparen skrev:Om Bjurling får dojjan från ett "Österikiskt" klubblag,
hur fan då skall han platsa i Elitserien?

Håller med ngn som sa Vi har 2 bra målvakter
Djurgården tror jag har behov av ett par tekniskt kunninga backar istället.
Backar som sliter, rycker & trampar på byte efter byte.

Sen spekulationer om andra spelare hit och dit. Har ni glömt ekonomin, eller dagdrömmer ni bara bort er :idea:

/ Lädersliparen
Kan man satsa på att Blå #16, vinner hakningsligan iår igen?
Vi lyckades värva en spelar som knappt platsade i Skellefteå, så allt är möjligt :-)
Erik I

Inlägg av Erik I »

Hade det varit kris på målvaktssidan hade det varit en sak med Bjurling, men kom igen....två bra målvakter har vi - säg inget annat - och en som inte direkt rosat marknaden i Österrike och sen brädats av en 38-åring (låt vara med NHL-erfarenhet) tycker jag i dagsläget vore helt sjukt. VF kan lugnt lägga sina trevare. Bjurling har tyvärr inte blivit kvitt sitt epitet som tidvis säkerhetsrisk, och med tanke på vårt PP behöver vi inte ytterligare försämra oddsen att hålla tätt bakåt...
Användarvisningsbild
Frasse

Bjurling tackar nej till Indianerna

Inlägg av Frasse »

Björn Bjurling har tackat nej till spel med Indianerna.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Cellus

Re: Bjurling tackar nej till Indianerna

Inlägg av Cellus »

Frasse skrev:Björn Bjurling har tackat nej till spel med Indianerna.
Frasse is back =)
" -Vi håller ihop i vått och i tort, för skölden med färgerna gult, rött och blått "
Erik I

Inlägg av Erik I »

Bjurling är smart som tackar nej till VF, eftersom han inte skulle peta nån mer än två killar som nätt och jämnt uppnått moppeåldern. Om tre veckor är vad jag förstått både Salo och Sandberg kurerade igen, och båda brädar Bjurling.
Användarvisningsbild
Strömberg=power

Inlägg av Strömberg=power »

Synd att vi redan har 3duktiga målvakter..... Jag tror Björn Bjurling skulle vara med och slåss om förstakassen om vi skulle värva honom. Bara han blir lite motiverad så ska det inte vara något problem. Han var ju den som räddat DIF många gånger när han vart i klubben, fast han har ju inte vart övertygande i slutspelen...... Jäkligt synd... Han är ju en sådan jävla bra målis.....
Wilhelm Arwe
Medlem: Ja, vanlig medlem

Ingen Bjurling

Inlägg av Wilhelm Arwe »

Den dagen som Bjurling kommer tillbaka till Djurgården kräver jag någons avgång. Han är fruktansvärt instabil och ger verkligen ingen trygghet i ett lag.

Och tror ni att Hardy kickar honom bara för att det är skoj? Nej, det finns så klart en anledning.
Användarvisningsbild
daja_lover

Mikaela

Inlägg av daja_lover »

Jag sitter här o läser era inlägg ang Bjurling o blir förbannad, här sitter ni o skriver skit om att bl.a. den dagen dom värvar bjurling tycker jag att någon ska avgå...men HALLÅ??? Hur kall får man bli?? vem gjorde bra för sig hela säsöngen 2003/2004?? Bjurling...
Sluta hacka på honom,det låter som att han e ngn hackkyckling!!!

TILLBAKAS MED BJURLING
Dif bruden
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Bjurling var väldigt, väldigt bra 03/04 men slutspelet med 8-1matcherna mot VF tog nog bort alla de bra prestationer han gjorde under säsongen. Sen tyckte jag aldrig han hittade tillbaks till formen efter det...
Användarvisningsbild
Kid Notorious

Inlägg av Kid Notorious »

Daja_lover

Det går inte att undgå vem ditt hjärta bultar för, och jag måste erkänna att jag tyckte det var rätt kul när han stod i kassen för DIF.
Men nu är det ju tyvärr så att DIF redan har tre st mycket kompetenta målvakter, och att ta in ytterligare en skulle nog inte ses som riktigt klokt. Varken ekonomiskt eller konkurrensmässigt.
När Petter kommer tillbaka kommer det uppstå en ganska intressant situation då någon av dom säkerligen kommer att bli utlånad.
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Måste ju bara påpeka att jag anser att Petter är mycket sämre än Bjurling, men han har ju varit mycket bättre än de senaste åren också...

Hoppas verkligen att det är han som blir utlånad och ingen av de andra
Erik I

Inlägg av Erik I »

Bjurling tror jag som sagt inte vore nån bra idé - vad sägs däremot om gamle bekantingen Joaquin Gage? Också en matchvinnare....finns nu i Kassel.
Användarvisningsbild
daja_lover

Mikaela

Inlägg av daja_lover »

Ja,mitt hjärta bultar för Bjurling och det står jag för o det har gjort det alla åren han varit i DIF och det vet han om!!
Han har till och med fått det bevisat i en låt jag skrivit o spelat in som heter: The Most Beautiful Blue Eyes!!!

Att det gick så dåligt i slut spelet det håller jag med om, att han tappade sig dära men iofs hade han privata problem o sen mådde han inte bra,visst dumt att det gick ut över hockeyn/arbetet men ibland kan man ju inte styra det!!!!

ÅÅ,nej inte Gage tillbaka tack!!!

Petter Rönnqvist har tydligen diskbråk därför han e borta nu o skadad...vad jag har fått reda på iaf..
Dif bruden
Användarvisningsbild
Cellus

Inlägg av Cellus »

Bjurling stod 45 matcher 03/04. Då är det förlåtligt att spela dåligt vissa matcher, dåligt av tränarna inte vila honom, tycker jag om den säsongen.

Gage vore något.. Har inte han 3e längsta hållna nollan eller något sånt rekord? Jag kan missminna mig..

daja_lover, dom flesta vet nog om att Petter har problem med ryggen, det har han alltid haft..
" -Vi håller ihop i vått och i tort, för skölden med färgerna gult, rött och blått "
Användarvisningsbild
Zkar

Re: Björn

Inlägg av Zkar »

daja_lover skrev:Jag tycker Bjurling ska komma tillbaka punkt slut....äre bättre att gå i kvalserien????

Bjurling skulle göra skit bra i från sig om han fick söttning av oss fans..*jag finns på hans sida o det vet han*
Man måste se vad som är bäst för laget och Bjurling har inte den klassen som krävs i dagsläget. Jag tvivlar starkt på att det skulle bli någon slags "Bjurling-effekt". Det är ju knappast så att Björne är Djurgårns sista utväg från att hamna i kvalträsket. Det må vara din favoritspelare, men du måste kunna se runt det.
DIF evigt trogen
Skriv svar