Bjurling
Björn Bjurling återfinns numer i Salzburg Red Bulls, för tillfället trea i den österrikiska ligan, där han är lagkamrat med bl.a. Matthias Trattnig samt ex-kaffebönorna Dieter Kalt och - urk - Greger Artursson. I båset återfinns en viss hr. Hardy Nilsson - givakt tack.
Efter att ha skummat igenom klubbforumet finner jag att meningarna om Bjurling rätt mycket påminner om tongångarna när han var i Elitserien - en jäkligt trevlig kille men rakt för osäker och ojämn mellan stolparna. Majoriteten tycks i det närmaste se honom som en säkerhetsrisk, framför allt på bortaplan, men får tidvis mothugg. Det skall emellertid också sägas att en del av inläggen tycks rätt så daterade - resonemang kring "han behöver mer tid på sig" kan man alltså bortse ifrån. Vad jag förstår är han att betrakta som förstemålvakt. Fick beröm för senaste matchen som Salzburg vann.
Sejouren i Österrike tycks emellertid än så länge inte ha förbättrat Björns instabilitet, och innan så skett tycker jag det är helt poänglöst att ens fundera på att kalla hem honom till Stockholm. Däremot slog tanken mig att kanske Trattnig kunde vara nånting? Ren power som kanske kunde avlasta exempelvis Ölvestad en aning.
Efter att ha skummat igenom klubbforumet finner jag att meningarna om Bjurling rätt mycket påminner om tongångarna när han var i Elitserien - en jäkligt trevlig kille men rakt för osäker och ojämn mellan stolparna. Majoriteten tycks i det närmaste se honom som en säkerhetsrisk, framför allt på bortaplan, men får tidvis mothugg. Det skall emellertid också sägas att en del av inläggen tycks rätt så daterade - resonemang kring "han behöver mer tid på sig" kan man alltså bortse ifrån. Vad jag förstår är han att betrakta som förstemålvakt. Fick beröm för senaste matchen som Salzburg vann.
Sejouren i Österrike tycks emellertid än så länge inte ha förbättrat Björns instabilitet, och innan så skett tycker jag det är helt poänglöst att ens fundera på att kalla hem honom till Stockholm. Däremot slog tanken mig att kanske Trattnig kunde vara nånting? Ren power som kanske kunde avlasta exempelvis Ölvestad en aning.
- Philly Flu
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Senaste uppdateringen kring Björn Bjurlig: hans Salzburg förlorade visserligen mot Innsbruck med 2-1 efter straffar, men Bjurling utsågs till matchens lirare och hans insats beskrevs som "hans bästa sedan han kom till klubben" (tidningen Kurier).
Samtidigt lär hans dagar som förstekeeper vara räknade, då Salzburg nu signat ex-NHL-keepern Arturs Irbe. 38-åringen spelar numera hemma i Riga men har över 500 NHL-matcher på kontot (och är antagligen den siste som fortfarande spelar i klassisk målvaktshjälm á la Pekka och Ridderwall :O). Med andra ord vete katten hur mycket spel det blir för Björne resten av denna säsong.
Apropå Trattnig lutar jag mer och mer åt att han kunde vara en bra idé. Att Patrik Nilson kommer ge järnet ser jag som självklart, det största problemet där lär snarare vara att se till att han inte tar i i överkant och drar på sig utvisningar...
Samtidigt lär hans dagar som förstekeeper vara räknade, då Salzburg nu signat ex-NHL-keepern Arturs Irbe. 38-åringen spelar numera hemma i Riga men har över 500 NHL-matcher på kontot (och är antagligen den siste som fortfarande spelar i klassisk målvaktshjälm á la Pekka och Ridderwall :O). Med andra ord vete katten hur mycket spel det blir för Björne resten av denna säsong.
Apropå Trattnig lutar jag mer och mer åt att han kunde vara en bra idé. Att Patrik Nilson kommer ge järnet ser jag som självklart, det största problemet där lär snarare vara att se till att han inte tar i i överkant och drar på sig utvisningar...
Hoppas helt ärligt INTE att de tar tillbaka Bjurling, helt enkelt av den anledningen att han är för osäker. Tycker vi har en riktigt bra förstemålis i Lassila och en överraskande bra reserv i Andersson som ju imponerat när han fått stå, plus sen skadade Rönnqvist som förhoppningsvis repar sig bra. Vidhåller att Dif borde ringt Hadelöv direkt när Mif trillade ur, men det var iofs innan Knutsenpengarna var klara så de kanske trodde han var för dyr. VF kan gott få Bjurling, vem vet, han kanske blommar ut rejält där, bara därför...
Zkar skrev:Så du tror på att dom kommer värva Bjurling? Då tror jag nog mer på någon skicklig finne, sånna finns det gott om :Disolerad skrev:Hmm jag har en svag föraning om att han kommer att hamna i frölunda, de verkar ha brist på målvakter för tillfället. Både Sandberg och Salo är skadade.
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 16,00.html
Tydligen =);P
Skulle vilja att "isolerad" fyllde i min oddsetkupongtretowns skrev:Zkar skrev:Så du tror på att dom kommer värva Bjurling? Då tror jag nog mer på någon skicklig finne, sånna finns det gott omisolerad skrev:Hmm jag har en svag föraning om att han kommer att hamna i frölunda, de verkar ha brist på målvakter för tillfället. Både Sandberg och Salo är skadade.
Tydligen =);P

DIF evigt trogen
Haha, inget är klart ännu. ; pZkar skrev:Skulle vilja att "isolerad" fyllde i min oddsetkupong :lol:tretowns skrev:Zkar skrev:Så du tror på att dom kommer värva Bjurling? Då tror jag nog mer på någon skicklig finne, sånna finns det gott om :Disolerad skrev:Hmm jag har en svag föraning om att han kommer att hamna i frölunda, de verkar ha brist på målvakter för tillfället. Både Sandberg och Salo är skadade.
Tydligen =);P
- daja_lover
Björn
Jag tycker Bjurling ska komma tillbaka punkt slut....äre bättre att gå i kvalserien????
Bjurling skulle göra skit bra i från sig om han fick söttning av oss fans..*jag finns på hans sida o det vet han*
Bjurling skulle göra skit bra i från sig om han fick söttning av oss fans..*jag finns på hans sida o det vet han*
Dif bruden
-
Om Bjurling får dojjan från ett "Österikiskt" klubblag,
hur fan då skall han platsa i Elitserien?
Håller med ngn som sa Vi har 2 bra målvakter
Djurgården tror jag har behov av ett par tekniskt kunninga backar istället.
Backar som sliter, rycker & trampar på byte efter byte.
Sen spekulationer om andra spelare hit och dit. Har ni glömt ekonomin, eller dagdrömmer ni bara bort er :idea:
/ Lädersliparen
Kan man satsa på att Blå #16, vinner hakningsligan iår igen?
hur fan då skall han platsa i Elitserien?
Håller med ngn som sa Vi har 2 bra målvakter
Djurgården tror jag har behov av ett par tekniskt kunninga backar istället.
Backar som sliter, rycker & trampar på byte efter byte.
Sen spekulationer om andra spelare hit och dit. Har ni glömt ekonomin, eller dagdrömmer ni bara bort er :idea:
/ Lädersliparen
Kan man satsa på att Blå #16, vinner hakningsligan iår igen?