Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
daol
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av daol »

thelinho skrev: 2023-11-22 14:58:03 Garpen kanske blir aktuell som sportchef ändå…? Han tar redan lön och skulle kunna ta över efter årsskiftet.

Jag har inga argument för varför han skulle vara ett dåligt alternativ, utöver ev spricka med spelartruppen och att det inte fungerade i båset. Uppifrån? Troligtvis betydligt bättre roll.

Era tankar?
Låter helt galet. Har svårt att komma på argument för varför han skulle vara ett bra alternativ.
1. Resultaten katastrofala och det har uppenbarligen skurit sig någonstans - varför ha kvar det såret i organisationen?
2. Inte direkt en nystart och långsiktig förändring av klubben.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

daol skrev: 2023-11-22 18:03:06
thelinho skrev: 2023-11-22 14:58:03 Garpen kanske blir aktuell som sportchef ändå…? Han tar redan lön och skulle kunna ta över efter årsskiftet.

Jag har inga argument för varför han skulle vara ett dåligt alternativ, utöver ev spricka med spelartruppen och att det inte fungerade i båset. Uppifrån? Troligtvis betydligt bättre roll.

Era tankar?
Låter helt galet. Har svårt att komma på argument för varför han skulle vara ett bra alternativ.
1. Resultaten katastrofala och det har uppenbarligen skurit sig någonstans - varför ha kvar det såret i organisationen?
Kan någon redogöra för vilka egentliga meriter/framgångar Garpenlöv har för att förtjäna ett jobb öht inom hockeyn? Team Manager i Tre Kronor eller? Jag försöker inte raljera, jag är bara genuint fundersam.

Jag är fullständigt seriös när jag säger att det känns som att han halkat omkring på en svågerpolitik-macka hela sin ledarkarriär.
Vad har han EGENTLIGEN uppnått för att öht ha någon som helst cred kvar? Hans record är plats 4 i OS, 6 och 9 (!) i VM som tränare. En snabb VM-överblick och man inser att han rent statistiskt ÄR den sämsta coachen ett svenskt hockeylandslag har haft på minst 30 år.

Det är väl snarare dags att mygga av Garpenlöv en gång för alla?
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Äntligen har DIF fått in en spelare som Grewe, det har jag saknat. En som kan driva motståndare till vanvettet.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
thelinho
Säsongskort: Ja

Inlägg av thelinho »

DIF_Soldier skrev: 2023-11-22 19:39:56
daol skrev: 2023-11-22 18:03:06

Era tankar?
Kan någon redogöra för vilka egentliga meriter/framgångar Garpenlöv har för att förtjäna ett jobb öht inom hockeyn? Team Manager i Tre Kronor eller? Jag försöker inte raljera, jag är bara genuint fundersam.

Jag är fullständigt seriös när jag säger att det känns som att han halkat omkring på en svågerpolitik-macka hela sin ledarkarriär.
Vad har han EGENTLIGEN uppnått för att öht ha någon som helst cred kvar? Hans record är plats 4 i OS, 6 och 9 (!) i VM som tränare. En snabb VM-överblick och man inser att han rent statistiskt ÄR den sämsta coachen ett svenskt hockeylandslag har haft på minst 30 år.

Det är väl snarare dags att mygga av Garpenlöv en gång för alla?
Jag är heller inget fan, särskilt inte efter hösten. Men han har en gedigen hockeykarriär bakom sig och säkerligen brett kontaktnät, därför lyfter jag frågan. Nu när det verkar vara ont om kandidater..

https://hockeysverige.se/2022/05/27/vm- ... en-i-baset
Sväva i det blå
thelinho

Inlägg av thelinho »

Odelius ut. I värsta fall resten av säsongen. Har vi något krut kvar så behöver vi få in en till back under vintern.
Sväva i det blå
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

Innan Odelius skada. Samt lån av Pontus J. Så sa Kurt att det var en tvåvägsback som ev. skulle in.

Återstår att se om han hittar ngr mer pengar. 27 miljoner och 3 sparkade tränare senare?

Garpen, synd där med att Kurt gjorde en felbedömning efter torsken mot Modo. Med honom som sportchef/vd. Garpen som tränare.

Garpen skulle tagit sportchef jobbet då istället!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Jag skulle vara nöjd med Degnell som Odelius ersättare. Sedan finns inte pengar till något annat heller så det är oavsett en icke-fråga.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Osten östlund

Odelius kommer vara borta i bästa fall ngr matcher jvm/skada.

Pontus kan försvinna närsomhelst.

Hammarlund letar form.

I sämst fall blir det gå med 3 junisar på backsidan vinter/vår.
dr111DIF

Inlägg av dr111DIF »

Jim Morrison skrev: 2023-11-23 12:10:05 Jag skulle vara nöjd med Degnell som Odelius ersättare. Sedan finns inte pengar till något annat heller så det är oavsett en icke-fråga.

Ja och man kan väl generellt säga att juniorerna breddar bra denna säsong. Bergström var lite svajig annars har alla som fått spela övertygat tycker jag.
Osten östlund

Ny VD presenterad!
Användarvisningsbild
Doyle 1

Inlägg av Doyle 1 »

Dax att ut o tråla o ha håven redo nu K-G. Blir tunt på isen annars i templet i morgon😡
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Skaffar man en back till så kommer det nog vara en div 1 spelare för man har inte råd med något annan.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

För protokollet så innebär Grewes bötesbelopp att han har en månadslön på 40k
Expert.
Praljak

Inlägg av Praljak »

klintan85 skrev: 2023-11-23 15:58:18 Skaffar man en back till så kommer det nog vara en div 1 spelare för man har inte råd med något annan.
Då tycker jag personligen att man hellre tar upp en junior, div 1 backar tillför sällan något mer.
Ska man värva nåt behöver det vara nån som kan göra skillnad åt det bättre håller annars kan man skita i det överhuvudtaget
Osten östlund

SirDIFalot skrev: 2023-11-23 18:55:18 För protokollet så innebär Grewes bötesbelopp att han har en månadslön på 40k
Vad gissade du på tidigare?

Hur löser vi backsidan nu?

Nubben har väll 1-2 backar på läktaren. Kanske kort lån? Samtidigt blir rörigt, som med Pontus J. Kan försvinna närsomhelst.
Låst