thelinho skrev: ↑2023-11-22 14:58:03
Garpen kanske blir aktuell som sportchef ändå…? Han tar redan lön och skulle kunna ta över efter årsskiftet.
Jag har inga argument för varför han skulle vara ett dåligt alternativ, utöver ev spricka med spelartruppen och att det inte fungerade i båset. Uppifrån? Troligtvis betydligt bättre roll.
Era tankar?
Låter helt galet. Har svårt att komma på argument för varför han skulle vara ett bra alternativ.
1. Resultaten katastrofala och det har uppenbarligen skurit sig någonstans - varför ha kvar det såret i organisationen?
2. Inte direkt en nystart och långsiktig förändring av klubben.
Garpen kanske blir aktuell som sportchef ändå…? Han tar redan lön och skulle kunna ta över efter årsskiftet.
Jag har inga argument för varför han skulle vara ett dåligt alternativ, utöver ev spricka med spelartruppen och att det inte fungerade i båset. Uppifrån? Troligtvis betydligt bättre roll.
Era tankar?
Låter helt galet. Har svårt att komma på argument för varför han skulle vara ett bra alternativ.
1. Resultaten katastrofala och det har uppenbarligen skurit sig någonstans - varför ha kvar det såret i organisationen?
Kan någon redogöra för vilka egentliga meriter/framgångar Garpenlöv har för att förtjäna ett jobb öht inom hockeyn? Team Manager i Tre Kronor eller? Jag försöker inte raljera, jag är bara genuint fundersam.
Jag är fullständigt seriös när jag säger att det känns som att han halkat omkring på en svågerpolitik-macka hela sin ledarkarriär.
Vad har han EGENTLIGEN uppnått för att öht ha någon som helst cred kvar? Hans record är plats 4 i OS, 6 och 9 (!) i VM som tränare. En snabb VM-överblick och man inser att han rent statistiskt ÄR den sämsta coachen ett svenskt hockeylandslag har haft på minst 30 år.
Det är väl snarare dags att mygga av Garpenlöv en gång för alla?
Era tankar?
Kan någon redogöra för vilka egentliga meriter/framgångar Garpenlöv har för att förtjäna ett jobb öht inom hockeyn? Team Manager i Tre Kronor eller? Jag försöker inte raljera, jag är bara genuint fundersam.
Jag är fullständigt seriös när jag säger att det känns som att han halkat omkring på en svågerpolitik-macka hela sin ledarkarriär.
Vad har han EGENTLIGEN uppnått för att öht ha någon som helst cred kvar? Hans record är plats 4 i OS, 6 och 9 (!) i VM som tränare. En snabb VM-överblick och man inser att han rent statistiskt ÄR den sämsta coachen ett svenskt hockeylandslag har haft på minst 30 år.
Det är väl snarare dags att mygga av Garpenlöv en gång för alla?
Jag är heller inget fan, särskilt inte efter hösten. Men han har en gedigen hockeykarriär bakom sig och säkerligen brett kontaktnät, därför lyfter jag frågan. Nu när det verkar vara ont om kandidater..
Jim Morrison skrev: ↑2023-11-23 12:10:05
Jag skulle vara nöjd med Degnell som Odelius ersättare. Sedan finns inte pengar till något annat heller så det är oavsett en icke-fråga.
Ja och man kan väl generellt säga att juniorerna breddar bra denna säsong. Bergström var lite svajig annars har alla som fått spela övertygat tycker jag.
klintan85 skrev: ↑2023-11-23 15:58:18
Skaffar man en back till så kommer det nog vara en div 1 spelare för man har inte råd med något annan.
Då tycker jag personligen att man hellre tar upp en junior, div 1 backar tillför sällan något mer.
Ska man värva nåt behöver det vara nån som kan göra skillnad åt det bättre håller annars kan man skita i det överhuvudtaget