Fint jobbat med intressant statistik. Den speglar mycket väl mitt allmäna intryck på isen. PJ och Axel enskilt och tillsammans har mycket positiv inverkan över hela banan. Ytterell vågar man knappt titta när han är på isen i jämn styrka. Övriga lite upp och ner. Degnell har varit positiv det lilla han spelat.
Kan vara en mardröm om du ska göra samma för kedjor eftersom ingen utom 46-24-34 lär ha spelat mer än 3 matcher ihop.
Utan att blanda in den där statistiken så hoppas jag Honken vågar använda Degnell mer framöver, han om någon har ju koll på J20, det verkar inte vara en flashig back för fem öre eller en back med hype runt sig like Odelius, men han har varit fläckfri när han fått chansen, uppträtt moget och stabilt, bra size, han var riktigt bra mot Östersund borta minns jag, men även nu senast. Det gäller att ha öga för sånt där. Inte bara runt alla med strålkastarljuset omkring sig.
Fint jobbat med intressant statistik. Den speglar mycket väl mitt allmäna intryck på isen. PJ och Axel enskilt och tillsammans har mycket positiv inverkan över hela banan. Ytterell vågar man knappt titta när han är på isen i jämn styrka. Övriga lite upp och ner. Degnell har varit positiv det lilla han spelat.
Kan vara en mardröm om du ska göra samma för kedjor eftersom ingen utom 46-24-34 lär ha spelat mer än 3 matcher ihop.
560 möjliga kedjekombinationer på 16 forwards.
Alltså inte att vi spelat med 560 olika kedjor..
Här kommer då relationerna mellan kedjeformationer. Kom ihåg att många av de formationer "högt upp i listan" inte har spelat speciellt mkt ihop. De har snarare bara haft typ en eller en och en halv bra match ihop (desto större kvitto på hur bra 37-32-62 var dock).
John Terry skrev: ↑2023-11-10 16:53:31
Här kommer då relationerna mellan kedjeformationer. Kom ihåg att många av de formationer "högt upp i listan" inte har spelat speciellt mkt ihop. De har snarare bara haft typ en eller en och en halv bra match ihop (desto större kvitto på hur bra 37-32-62 var dock).
Intressant och bra!... Måste skriva av mig lite visst det låter ändå som man försöker vända trenden nu men ny styrelse osv. Men känner att man går med en ständig klump i magen. Vilka vill till Djurgården nu? Vi har ingen VD som sagt. Vi har ingen Sportchef. Vi har ingen tränare ( all cred till Honken ). Men ne ja vet inte dehär är verkligen ångest rakt igenom.
1. Hur mycket hela havet stormar det varit i kedjekombinationerna.
2. Undertecknad missade rejält avseende vilka som spelat mest ihop.
3. Sist men absolut inte minst vilken impact Norman och Krüger har haft denna säsong. Detta har ju även stöd i fler statistiska källor.
Edit: kan en latmask böna och be om hur många av de 560 kombinationerna vi testat?
Senast redigerad av dr111DIF den 2023-11-10 23:08:45, redigerad totalt 2 gång.
Intressant och bra!... Måste skriva av mig lite visst det låter ändå som man försöker vända trenden nu men ny styrelse osv. Men känner att man går med en ständig klump i magen. Vilka vill till Djurgården nu? Vi har ingen VD som sagt. Vi har ingen Sportchef. Vi har ingen tränare ( all cred till Honken ). Men ne ja vet inte dehär är verkligen ångest rakt igenom.
Vi har faktiskt en än så länge hemlig VD om jag inte tolkat info helt fel. Rekrytera HC mitt under säsong behöver man ha ett jävla flax om det skall vara långsiktigt perspektiv. Detsamma gäller i viss mån SC men inte på samma sätt. Just nu tror jag ett rutinerat komplement till Honk säsongen ut hade varit bra. Vi måste gräva där vi står och inte inteckna framtiden.
Johan Garpenlöv om dramat förra helgen.
Djurgården valde att sparka tränarna Johan Garpenlöv samt Marcus Ragnarsson och laget leds i dag av Michael Holmqvist, tills vidare.
Vad fick du för anledning till förändringen?
– Den var diffus, tycker jag, och jag vill inte utveckla det mer.
Var du besviken?
– Jag har varit med länge i branschen länge och vet hur den fungerar. Jag hade tagit ett annat beslut om jag varit i ledningen, men jag accepterar det och önskar Djurgården lycka till.
Tror du incidenten i omklädningsrummet påverkade att du fick lämna?
– När det läckte ut så snabbt som det gjorde så står inte allt rätt till, så kan jag säga. Folk blev oroliga och kanske påverkade det organisationen.
Den sparkade tränaren antyder också att spelartruppen inte är så bra som påstås:
– Det händer ofta att man utvärderar trupper lite felaktigt ibland. Djurgården har ett lag som kan ligga i toppen av Hockeyallsvenskan, men är truppen så bra som många hävdar – tveksamt.
Fina tändvätskan! Upp med citatet i omklädningsrummet.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Intressant hade det ändå varit med Garpen som sportchef. Han har nog mycket kontakter både från alla år i landslaget men också NHL. Men det kommer ju inte hända nu.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
klintan85 skrev: ↑2023-11-11 14:06:24
Intressant hade det ändå varit med Garpen som sportchef. Han har nog mycket kontakter både från alla år i landslaget men också NHL. Men det kommer ju inte hända nu.
Felbedömning av Kurt.
Isåfall skulle detta gjorts i somras. Samt så kunde man löst tränarfrågan i lugn o ro då med.
klintan85 skrev: ↑2023-11-11 14:06:24
Felbedömning av Kurt.
Isåfall skulle detta gjorts i somras. Samt så kunde man löst tränarfrågan i lugn o ro då med.
Detta är problemet när man bara värvar panikvärvningar. Dessa panikvärvningar började redan senast man var i Hockeyallsvenskan. När Challe fick bli både tränare och sportchef och sen när han la av så panikvärvade man Jocke som inte alls var bra nog för att vara sportchef. Sen när han fick sparken så tog man in Stoppel också som en nödlösning. Nu behöver man verkligen tänka sig för innan man väljer nästa sportchef.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz