Säsongen 23/24

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
dr111DIF
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av dr111DIF »

Ja det finns såklart förbättringsområden men överlag bra steg framåt. "Bottenlagen" känns starkare i år. En väg kvar att vandra tills man har självförtroende att vara lite mer aggressiva i egen zon igen. Vi lyckas med de långa anfallen samt får lite rörelse så att puckarna kan komma in till spelarna framför mål istället för att de ska igenom en rad block från point.

Såhär i efterhand tror jag ett stort misstag var att överreagera både externt och internt på match 2 och 3 i Småland. Givet att det visat sig att de vållat problem för många andra också.
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 23/24

Inlägg av klintan85 »

dr111DIF skrev: 2023-11-08 20:08:27 Ja det finns såklart förbättringsområden men överlag bra steg framåt. "Bottenlagen" känns starkare i år. En väg kvar att vandra tills man har självförtroende att vara lite mer aggressiva i egen zon igen. Vi lyckas med de långa anfallen samt får lite rörelse så att puckarna kan komma in till spelarna framför mål istället för att de ska igenom en rad block från point.

Såhär i efterhand tror jag ett stort misstag var att överreagera både externt och internt på match 2 och 3 i Småland. Givet att det visat sig att de vållat problem för många andra också.
Det syntes ju att de spelade med mer glädje igår och inte viljelöst som det har sett ut tidigare. Heller ingen tillfällighet att många viktiga spelare gör sin bästa match för säsongen igår. Både Liss, Gradin, Andrén och Klasen var bra.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Doyle 1

Säsongen 23/24

Inlägg av Doyle 1 »

Almtuna imponerar inte direkt mot ”råttorna” på Hovet. Uruselt pp o allmänt slarvigt. Helt otroligt vad a i k har gasat i tabellen😝
BigJ

Säsongen 23/24

Inlägg av BigJ »

Doyle 1 skrev: 2023-11-08 21:00:22 Almtuna imponerar inte direkt mot ”råttorna” på Hovet. Uruselt pp o allmänt slarvigt. Helt otroligt vad a i k har gasat i tabellen😝
Tänkte just skriva det, appropos att vissa plussar för deras tränare/sportchef. aik tyvärr riktigt bra.
Användarvisningsbild
Doyle 1

Säsongen 23/24

Inlägg av Doyle 1 »

Precis..Kan ju gått rykten i laget att Kimby o Mårtenson snart lämnar…
Osten östlund

Säsongen 23/24

Inlägg av Osten östlund »

Enda trösten är att vi spöade råtta.

Mårtenson/Kimby lär ju lämna. Frågan är bara när/ till vem?
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av #10 »

Osten östlund skrev: 2023-11-08 21:54:48 Enda trösten är att vi spöade råtta.

Mårtenson/Kimby lär ju lämna. Frågan är bara när/ till vem?
Förmodligen till nån annan
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 23/24

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

BigJ skrev: 2023-11-08 21:11:51
Doyle 1 skrev: 2023-11-08 21:00:22 Almtuna imponerar inte direkt mot ”råttorna” på Hovet. Uruselt pp o allmänt slarvigt. Helt otroligt vad a i k har gasat i tabellen😝
Tänkte just skriva det, appropos att vissa plussar för deras tränare/sportchef. aik tyvärr riktigt bra.
Kimby börjar bli väldigt uppskriven. Finns exempel på ledare som lyckats riktigt bra i små klubbar men som senare inte kunnat hantera pressen i en storklubb. Sedan vet jag inte om man kan kalla honom riktigt lyckad i Almtuna heller.
Karlin var däremot en som bevisligen gjorde stordåd i lilla Västervik.
Sedan ”inavlade” Modo och tog hem en äkta Modoit, resten är en framgångssaga.
Jag ställer mig då inte först i kön och ropar efter Kimby.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Manijock

Säsongen 23/24

Inlägg av Manijock »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-11-09 07:02:42
Kimby börjar bli väldigt uppskriven. Finns exempel på ledare som lyckats riktigt bra i små klubbar men som senare inte kunnat hantera pressen i en storklubb. Sedan vet jag inte om man kan kalla honom riktigt lyckad i Almtuna heller.
Faktiskt. Kan också tycka Kimby känns spännande, men nu börjar det verkligen gå till överdrift. Långt ifrån en etablerad erfaren erkänt duktig tränare. Han är en chansning och har mycket att bevisa. Egentligen bara ren spekulation och framförallt överskattad förhoppning då han är "utifrån" och lite yngre.

Mer spänd på en sån som Mårtensson faktiskt.
Användarvisningsbild
Rojk

Säsongen 23/24

Inlägg av Rojk »

Tror skillnaderna mellan småklubb och storklubb är större inom fotbollen än hockeyn.
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 23/24

Inlägg av Jim Morrison »

Mårtensson/Kimby är inte mina förstaval men det är ungefär dit jag tror att KGs kompetens sträcker sig om det är han som har hand om rekryteringen.

Jag skulle vilja ha något ännu bättre/annorlunda men Mårtensson är ungefär så ”lågt” jag skulle kunna tänka mig att gå vad gäller sportchef. En gammal storspelare vilket gör att KG känner till honom sedan råkar han bara vara helt ok kompetent.

Kimby tror jag har något i alla fall på den här nivån. Verkar vara duktig med människor/spelarutveckling och där är hälften vunnet - jämför bara med Garpen. Han har även rätt bra struktur i sitt spel och skulle nog kunna utvecklas i en större klubb med större budget.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
John Terry
Djurgården Hockey

Säsongen 23/24

Inlägg av John Terry »

Manijock skrev: 2023-11-09 09:37:28
Faktiskt. Kan också tycka Kimby känns spännande, men nu börjar det verkligen gå till överdrift. Långt ifrån en etablerad erfaren erkänt duktig tränare. Han är en chansning och har mycket att bevisa. Egentligen bara ren spekulation och framförallt överskattad förhoppning då han är "utifrån" och lite yngre.

Mer spänd på en sån som Mårtensson faktiskt.
Här får vi ta på oss lite grann Robin och jag. Nu senast blev det idel positiva ord i podden. Men efteråt pratade vi om att det finns lite frågetecken också som vi glömde ta upp. Det får vi ta om det blir aktuellt.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 23/24

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Rojk skrev: 2023-11-09 10:41:50
Tror skillnaderna mellan småklubb och storklubb är större inom fotbollen än hockeyn.
Kan så vara. Men nog vill jag påstå att du kan få dina fiskar betydligt varmare i Djurgården än i stort sett vilken annan klubb som helst i Allsvenskan (även mot många i SHL).
Tror samtidigt att det är just det som lockar/kittlar som tränare. Att få vara i en klubb med drag i och runt matcherna. Lyckas du så är skyltfönstret betydligt större i Djurgården än Almtuna.

Sedan, jag bryr mig inte särskilt ifall det blir Djurgårdare eller utomstående. Tycker pratet om inavel är löjligt.
Luleå och Skellefteå är två "ultrainavlade" klubbar som firat många segrar. Saik har visserligen haft många utomstående huvudtränare, men sportchef och övriga tränare/ledare har haft stark Saik-anknytning.

Kan Tommy Albelin vara på gång hemåt snart?
Martin Filander borde kunna bli ledig om Oik torskar 1 eller 2 matcher till i följd?
2 namn som man åtminstone borde kunna göra en profilering av.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
John Terry
Djurgården Hockey

Säsongen 23/24

Inlägg av John Terry »

Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 23/24

Inlägg av Jim Morrison »

Kanske blev en skada för mycket för Ytterell sist.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Skriv svar