Väldigt bra tugg. Spelarna måste få chansen och kedjorna måste få spela ihop sig. Man kan inte hålla på röra runt hela tiden.thelinho skrev: ↑2023-10-20 00:21:52 https://spotify.link/Ft6L2YQh2Db
Djup genomgång av Djurgården i senaste Rinkside - podden.
Mycket som är spot on. Hoppas Garpen och KG lyssnar och tar åt sig av feedback/kritik.
Låt det vända nu. För skölden!
Säsongen 23/24
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 23/24
Avskaffa tre mot tre.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 23/24
Djurgården är ett mycket starkt varumärke. Klart att det finns flera personer som vill komma till oss.
Men då måste ju frågan ställas.
Mycket fungerar dåligt i Djurgården nu, men definitivt inte vårt varumärke.
De allra flesta väljer såklart Djurgården före andra Allsvenska lag ( räkna bort moderklubbar och möjligen Brynäs)
De allra flesta väljer såklart Djurgården före andra Allsvenska lag ( räkna bort moderklubbar och möjligen Brynäs)
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Jim Morrison
Säsongen 23/24
Starkt varumärke, absolut. Men med förutsättningar menar jag väl att komma in som sportchef och inte bli bakbunden av andra personer inom organisation och styrelse som tycker sig veta bättre. Som vill fortsätta jobba som vi alltid ha gjort.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2023-10-20 14:02:49 Djurgården är ett mycket starkt varumärke. Klart att det finns flera personer som vill komma till oss.
Det är alltid svårast att lära gamla hundar att sitta som ordspråket lyder.
Sen ska vi inte ens tala om dom ekonomiska förutsättningarna. Men vi får hoppas att utmaningen, storklubben och Stockholm lockar.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Säsongen 23/24
100%... ny sportchef är förmodligen den viktigaste rekrytering vi kommer göra i HA.Jim Morrison skrev: ↑2023-10-20 13:13:32Träffar man rätt namn som sportchef så kan det ju gå väldigt fort i utvecklingen. Titta bara på SSK med Mikael Samuelsson kontra Georgsson. Väsentlig skillnad där SSK gick från bottenlag till topplag på bara några månader. En bra sportchef är verkligen A och O i den här sporten.
Men vem skulle vilja ta över DIF i nuläget? Noll förutsättningar.
Ta Nybro. Ung / hungrig kille som sportchef. Tommy S som coach. Fan han är pensionär snart. Men glöder i ögonen, säger att han älskar det här .
Våran sportchef/VD är släkt. Trött och vill inte ens vara sportchef!
Säsongen 23/24
Varför har vi något eget spelschema för? Har vi bett om det eller har det bara blivit så? Känns sjukt krångligt..
Säsongen 23/24
Vill tillbaka hit!
Säsongen 23/24
Hoppas du är riktigt ung.
Själv inser jag att det kommer dröja dröja dröja evigheter om nu inte evigheterna är så länge/långa som det finns folk kvar på denna planet.
Ser nu hur Mora ångar på utan att förta sig mot vår botten granne som också spelar på Hovet.
Den publika närvaron lägre än när vi mötte Mora, men då har grannarna spelat fler säsonger i hockeyns väntrum eller ålderdomshem i väntan på döden.
Den tanke jag har nu är.
Vilken av hyresgästerna på Hovet blir först att hänga upp skylten konkurs.
Älskar Djurgården men hur länge ska man orka köpa säsongsbiljeter, medlemsskap med mera och samtidigt se föreningen ätas upp inifrån.
Ni som är flitiga skribenter,
finns det hopp om överlevnad ?
Finns det hopp om att komma på övre plats i AS 23/24?
Finns det hopp om att det vänder?
Eller är allt så nattsvart så att styrelsen om de nu agerar satsar de få pengar vi har kvar på spelare för att rädda kontraktet?
Eller förlitar man sig på att vi är "Mesta mästarna"
Och vilket lag blir nästa "Mesta Mästarna" efter som vi likt Göta & Hammarby gräver vår grav i sakta mak.
Tackar att man kan streama hockey utan att betala till de olika TV bolagen.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Säsongen 23/24
Hoppas du är riktigt ung.
Själv inser jag att det kommer dröja dröja dröja evigheter om nu inte evigheterna är så länge/långa som det finns folk kvar på denna planet.
Ser nu hur Mora ångar på utan att förta sig mot vår botten granne som också spelar på Hovet.
Den publika närvaron lägre än när vi mötte Mora, men då har grannarna spelat fler säsonger i hockeyns väntrum eller ålderdomshem i väntan på döden.
Den tanke jag har nu är.
Älskar Djurgården men hur länge ska man orka köpa säsongsbiljeter, medlemsskap med mera och samtidigt se föreningen ätas upp inifrån.
Eller är allt så nattsvart så att styrelsen om de nu agerar satsar de få pengar vi har kvar på spelare för att rädda kontraktet?
Och vilket lag blir nästa "Mesta Mästarna" efter som vi likt Göta & Hammarby gräver vår grav i sakta mak.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Säsongen 23/24
Har väldigt svårt att se att DIFs skulle vara i farozonen för konkurs. Man är för stor för att hamna i den situationen. Vare sig Hammarby eller Göta var aldrig så stora. Man var ju ändå i final förra säsongen och det var väldigt små marginaler från att man gick upp. Det var samma typ av snack då men man lyckades nästan gå upp ändå, fast man hade så mycket problem den säsongen. Spelet har ändå sett lite bättre ut i år jämfört med förra året, och det var bara tack vare Lindbom att man hängde med då.Per-Allan skrev: ↑2023-10-20 18:51:59Hoppas du är riktigt ung.
Den tanke jag har nu är.
Jag tycker ändå att saker har sett bättre ut de senaste två matcherna i jämfört med de tidigare matcherna. Inte bara för att man har gjort mycket mer mål utan också att många viktiga spelare har fått spräckt sina målnollor. Men det är i dessa situationer som supportern måste vara som bäst, och inte vara medgångs supporter som AIK:arna. Alltid oavsett, DIF reser sig igen.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säsongen 23/24
Håller inte med om att spelet sett bättre ut, snarare sämre, och sämre målvakter på det. Sen har det sett bättre ut mot ssk och Brynäs, Brynäs matchen är mkt som är bra i 2 perioder, att vi förlorade den är inget att säga om om det skett på ett normalt sätt, nu vart det härdsmälta och full förståelse för reaktionerna från mig själv och andra.klintan85 skrev: ↑2023-10-20 19:13:39Har väldigt svårt att se att DIFs skulle vara i farozonen för konkurs. Man är för stor för att hamna i den situationen. Vare sig Hammarby eller Göta var aldrig så stora. Man var ju ändå i final förra säsongen och det var väldigt små marginaler från att man gick upp. Det var samma typ av snack då men man lyckades nästan gå upp ändå, fast man hade så mycket problem den säsongen. Spelet har ändå sett lite bättre ut i år jämfört med förra året, och det var bara tack vare Lindbom att man hängde med då.Per-Allan skrev: ↑2023-10-20 18:51:59Hoppas du är riktigt ung.
Den tanke jag har nu är.
Jag tycker ändå att saker har sett bättre ut de senaste två matcherna i jämfört med de tidigare matcherna. Inte bara för att man har gjort mycket mer mål utan också att många viktiga spelare har fått spräckt sina målnollor. Men det är i dessa situationer som supportern måste vara som bäst, och inte vara medgångs supporter som AIK:arna. Alltid oavsett, DIF reser sig igen.
Sen är premiären bra, dock lite härdsmälta light där som vi lyckas ta tillbaka i sista, ssk ingen höjdare men vi blir påslagna i sista och visar karaktär, övriga matcher riktigt dåliga.
Håller med om ditt sista stycke.
Säsongen 23/24
Vi mäktade med hela 0 mål mot Mora medans solnas "mäcktiga" lag vände ett 0-2 underläge.
Lär bli åka av i derbyt, förlust och huvuden måste rulla.
För en förlust mot sorkarna så är krisen TOTAL.
Lär bli åka av i derbyt, förlust och huvuden måste rulla.
För en förlust mot sorkarna så är krisen TOTAL.
Säsongen 23/24
Det tjattras mycket om att "DIF äger spelidén", då undrar jag vilken spelidé?
Vi spelar ju inte alls på samma sätt i år som förra året eller tidigare år, det finns ingen röd tråd.
Vi spelar ju inte alls på samma sätt i år som förra året eller tidigare år, det finns ingen röd tråd.
- Jim Morrison
Säsongen 23/24
Det där var ju längesen det var så. Tjomme-tiden?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Säsongen 23/24
Nä, det sade i varje fall Jocke också. Och sedan var det den andra sportchefen som hade uppgift att implementera det i hela organisationen så även ungdomslagen tränade på liknande sätt.
Mig veterligen är den andra sportchefen kvar men kanche inte kallas sportchef längre.