Luleå HF - Djurgårdens IF 3/3 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
janne

Inlägg av janne »

Lee Harvey Oswald skrev:
janne skrev:Linkan utgick dessvärre pga av hjärnskakning han ådrog sig igår :cry: :shock: Hur ska dett asluta :?:
ok, men bättre det än ljumskbesvär eller andra pensionärskrämpor.
När drar slutspelet igång?
Minnst 1 veckas vila brukar det väl vara..?

Tyckte Linkan var dum som fortsatte igår efter smällen, det syntes att den tog mitt i nyllet.
de var nog dumt, men han ville väl kämpa för laget :roll:
Användarvisningsbild
Rash
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Skönt att vi lyckades stå pall för nåt som kändes som 10 minuters boxplay mot slutet. Vi borde kanske varit lite effektivare i avsluten när vi kom 2 mot 1 men vad gör det en dag som denna!
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Altono

Inlägg av Altono »

Lee Harvey Oswald

Hjärnskakning brukar ju vara 1 veckas vila så han borde kunna var med nästa tisdag då kvarten drar igång. Kan ju knappast ha varit så allvarlig hjärnskakning eftersom läkarna tillät vidare spel igår kväll.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Imponerande insats av hela laget, nästan. Kändes helt bergsäkert fram till 1-2-målet.
Möjligt att Ridderwall inte gör ett 100 procentigt ingripande men va fan sysslar Frylén med?
Så oerhört jävla lojt försvarsspel i det läget och i hela matchen av honom för övrigt. Som vanligt med andra ord.
Dessutom var det han som drog på sig utvisningen med 2 min kvar. Nä, ska detta bära längre än kvartsfinal MÅSTE vi bänka Edvin. Han är helt enkelt på tok för dålig.
Satsa istället på Oscar Eklund som bara blir bättre o bättre.

Extra plus ikväll till Printz(som vanligt), Timmy, Ottosson o Ridderwall.

Grattis Timmy förresten till första baljan för säsongen. O vilket mål sen:)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Härligt med 3 pinnar idag. Riddarn gör ännu en gång en strålande insats, riktigt nöjd på den fronten.

1:a och speciellt andra perioden var stundtals riktigt bra från DIF, i tredje vart vi väl "något" tillbakapressade. Vilket jag också tror var en faktor från den sena matchen igår, men äntligen kunde vi hålla ut hela vägen.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Fyfan vad härligt. Och det var en annorlunda känsla, stå och se när det är 5 min kvar, ettmålsledning och vara lugn som en filbunke.

LULEÅ TILL KVALET
jjonas

Inlägg av jjonas »

Åh en sådan härlig dag! :D
lilleman

Inlägg av lilleman »

ÅHHH vad skönt att jag hade fel med mitt resultat idag.

Våra hjältar är underbara!

Åhh en sådan härlig dag

DIF
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Skön match, jäkligt bra att vi vann. Oroande dock med Linkans skada, men eftersom han spelade efter skadan och idag, så ska det nog inte vara något allvarligt. Vila på torsdag och möjligtvis lördag så skall han nog vara i storform till slutspelet. Kan nog vara dags för lite vila, då man inte alls känt igen honom på slutet.

Åh en sådan härlig dag!
KRNI
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av KRNI »

Mycket skön seger mot Luleå! :wink:

Läste matchrapporten av Daniel Uhlin och man undrar om han var trött när han skrev den, känn på dessa:

..."idag med en match benen och resa upp till Luleå"

"Bästa läget kom i ett två-mot där..."

"I spel 4-3 reducerade man också till 1-2, men målet direkt bortdömt då målskytten Linus Omark var inne i målskytten."

Kan någon förklara hur det sistnämnda går till!? :shock: :wink:
"-Man får rysningar av publiken” (Marcus Ragnarsson)
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Så grymt skön seger. Anade stordåd då man köpte matchprogram, som man sätter sig och läser före match och märker att man fått matchprogram med nummer 1891. Det måste vara ödet....

Jag vann visserligen inget på numret men det känns mindre viktigt en sådan här afton.
Daniel
difhockey.se

Inlägg av Daniel »

KRNI skrev:Mycket skön seger mot Luleå! :wink:

Läste matchrapporten av Daniel Uhlin och man undrar om han var trött när han skrev den, känn på dessa:

..."idag med en match benen och resa upp till Luleå"

"Bästa läget kom i ett två-mot där..."

"I spel 4-3 reducerade man också till 1-2, men målet direkt bortdömt då målskytten Linus Omark var inne i målskytten."

Kan någon förklara hur det sistnämnda går till!? :shock: :wink:
Två matchdagar i rad tog uppenbarligen betydligt mer energi från min hjärna än spelarnas kroppar... som tur är finns det en ändringsmöjlighet, så nu hävdar jag att ovanstående citat är helt fabricerade.
kungK2

Inlägg av kungK2 »

Skön seger som sagt och rätt skönt också att alla jäkla pessimister som var såå säkra på förlust fick sig en liten tankeställare. Vi är nämligen rätt jävla bra!! :)
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

kungK2 skrev:Skön seger som sagt och rätt skönt också att alla jäkla pessimister som var såå säkra på förlust fick sig en liten tankeställare. Vi är nämligen rätt jävla bra!! :)

Det handlar väl inte om det? DIF har alltid haft det svårt i Luleå, i matchen igår kunde man se varför Luleå ligger där de ligger i serien, de var direkt kassa. De skulle gå ut och spela fysiskt på DIF så det kändes i kroppen på DIF-spelarna, av detta såg man inget. Själv trodde jag att ett lag som spelar för klubbens överlevnad skulle slå ett DIF som redan var slutspelsklart, har flera skador + att DIF spelade en match kvällen innan.
lilleman

Inlägg av lilleman »

kungK2 skrev:Skön seger som sagt och rätt skönt också att alla jäkla pessimister som var såå säkra på förlust fick sig en liten tankeställare. Vi är nämligen rätt jävla bra!! :)

Jag tippade på förlust, jaha då är man pessimist!

Jaha, så du har aldrig tippat på förlust kungK2?
Skriv svar