Luleå HF - Djurgårdens IF 3/3 2008
Luleå HF - Djurgårdens IF 3/3 2008
Dags att möta Luleå igen. Förra gången var det storsatsning då vann vi med 5-2. Nu är det dags att ta en 3 poängare istället för alla 1 & 2 poängare.
Denna match lär väl bara kunna gå på ett sätt; match kvällen innan hemma dessutom sent. Sedan tidiga flyget till Luleå för match kvällen efter. Lägg därtill de problem vi brukar ha uppe i Luleå samt att hemmalaget har allt att spela för samtidigt som vi är klara för slutspel....Kan det bli annat än torsk, inte minst om vi vinner mot BIF hemma?
Helt seriöst det kan vara läge att vila slitna spelare i denna match inför slutspelet för det vore inte bra att gå in i detta med slitna spelare...
Får man 1.5x insatsen på Luleå är det läge för spel modell större. Kan ju tjäna in till nya bortatröjan i fotboll på bara några timmar för tusan eller till ett par slutspelsmatcher om man nu hellre satsar på detta...
Denna match bör sluta 4-1 eller liknande till Luleå. Hoppas för övrigt Riddarn får stå här också. Larsson behöver få lite extra vila inför slutspelet han oxå.
Helt seriöst det kan vara läge att vila slitna spelare i denna match inför slutspelet för det vore inte bra att gå in i detta med slitna spelare...
Får man 1.5x insatsen på Luleå är det läge för spel modell större. Kan ju tjäna in till nya bortatröjan i fotboll på bara några timmar för tusan eller till ett par slutspelsmatcher om man nu hellre satsar på detta...
Denna match bör sluta 4-1 eller liknande till Luleå. Hoppas för övrigt Riddarn får stå här också. Larsson behöver få lite extra vila inför slutspelet han oxå.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vi får inte tänka så. Vi har fjärde, femte- och sjätteplatsen att spela om.Kall-El skrev:Denna match lär väl bara kunna gå på ett sätt; match kvällen innan hemma dessutom sent. Sedan tidiga flyget till Luleå för match kvällen efter. Lägg därtill de problem vi brukar ha uppe i Luleå samt att hemmalaget har allt att spela för samtidigt som vi är klara för slutspel....Kan det bli annat än torsk, inte minst om vi vinner mot BIF hemma?
Motståndare/hemmafördel står på spel. Vi vill ju vara med och kriga så länge det bara är möjligt, och ju längre vi går desto mer pengar får vi.
Säg den glädje som varar
- Kid Notorious
- Säsongskort: Ja
Jag tycker att det är lite synd att så många verkar tro på en förlust per automatik uppe i Luleå pga det spelats en match så sent som kvällen innan.
Om man tror att ett litet missöde som det som hände igår kommer att sänka laget, så underskattas spelarna något enormt. Det här är väl betalda yrkesmän som inte gör annat än att träna och fokusera på en enda sak, att vinna nästa match. Jag tror att dom orkar mycket mer än vad dom redan gör.
Nu hände det sej så att vi blev klara för slutspel utan att spelarna ens behöva snöra på sej grillorna och jag tror att dom är mer taggade än någonsin. En bra avslutning i dom sista omgångarna är livsviktigt för en bra start på slutsspelet och jag tror att vi kommer att få se riktigt rolig hockey framöver.
Om man tror att ett litet missöde som det som hände igår kommer att sänka laget, så underskattas spelarna något enormt. Det här är väl betalda yrkesmän som inte gör annat än att träna och fokusera på en enda sak, att vinna nästa match. Jag tror att dom orkar mycket mer än vad dom redan gör.
Nu hände det sej så att vi blev klara för slutspel utan att spelarna ens behöva snöra på sej grillorna och jag tror att dom är mer taggade än någonsin. En bra avslutning i dom sista omgångarna är livsviktigt för en bra start på slutsspelet och jag tror att vi kommer att få se riktigt rolig hockey framöver.
Det där med lite vila och en lång tidig flygresa är bara en av faktorerna. Viktigare är att Luleå har mycket mer att spela för än vad vi har. Alla små delfaktorer talar för Luleå, sedan hur det kommer se ut på isen återstår att se.
Tja spelarna orkade inte tända till borta mot SAIK och då hade man längre vila så det är kanske inte alltid tal om att kroppen skall hänga med utan kanske framför allt huvudena...
Tja spelarna orkade inte tända till borta mot SAIK och då hade man längre vila så det är kanske inte alltid tal om att kroppen skall hänga med utan kanske framför allt huvudena...
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Här håller jag faktiskt med dig till stor del, nog otroligt svårt att spela först sen kvällsmatch, ta flyget tidigt morgonen efter och komma fulladdad till match på kvällen. Jag tycker det kan vara läge att vila en del nyckelspelare, satsa på folk som i vanliga fall kanske inte får så otroligt mycket speltid och definitivt sätta Riddarn i målet. Viktiga poäng är det dock självklart att spela om, men det gäller att inte dra på sig några dumma skador eller liknande nu när vi faktiskt är klara för slutspel.Kall-El skrev:Denna match lär väl bara kunna gå på ett sätt; match kvällen innan hemma dessutom sent. Sedan tidiga flyget till Luleå för match kvällen efter. Lägg därtill de problem vi brukar ha uppe i Luleå samt att hemmalaget har allt att spela för samtidigt som vi är klara för slutspel....Kan det bli annat än torsk, inte minst om vi vinner mot BIF hemma?
- Remy Lebeau
Hoppas på vinst, men det blir nog erhört tufft borta mot Luleå som vanligt. De slåss för att undvika kval till varje pris.
Bättre att spara på krafterna i just denna match för att kunna utföra "Gekokujou" på våra motståndare i kvartsfinalen.
Alla som kan sin Japanska vet vad Gekokujou betyder
Bättre att spara på krafterna i just denna match för att kunna utföra "Gekokujou" på våra motståndare i kvartsfinalen.

"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Dock så finns det dem som inte kan det, så vad betyder det?Remy Lebeau skrev:Hoppas på vinst, men det blir nog erhört tufft borta mot Luleå som vanligt. De slåss för att undvika kval till varje pris.

FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT
/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
HÄLL TÄTT BAKÅT
/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
- Remy Lebeau
Man kan säga att man avancerar i Hierarkin genom att besegra något högre stående. Man tar deras plats så att säga.dif rules skrev:Dock så finns det dem som inte kan det, så vad betyder det?Remy Lebeau skrev:Hoppas på vinst, men det blir nog erhört tufft borta mot Luleå som vanligt. De slåss för att undvika kval till varje pris.
Uttrycket myntades i Japan under Onin-kriget 1467-1477
Tips: Luleå - Djurgården 2-1
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Just därför vinner vi. Vi kan spela det spelet vi är bäst på, ligga lågt med stabilt försvarsspel och lura dom med snabba spelvändningar.jjonas skrev:Tips 3-2 till Luleå. Första gången jag tippar att motståndarna vinner, men IF har inget att spela för(förutom 4,5,6:e platsen) Och Luleå har i principd allt att spela för.