Joron skrev:Givetvis tungt om Övestad missar matchen, bara hans närvaro på isen gör mig tryggare. Men detta borde ge Dick chansen att spela med Otto och Anger, eller finns det bättre lösningar?
Känns som om vi har mycket att bevisa mot Mora ikväll. Tar vi 4 poäng till på de 6 återstående matcherna så finns det ingen teoretisk möjlighet att vi missar slutspel. Låt oss ta ett steg närmare nu!
Framåt!
Hur kan man känna sig trygg med en spelare som inte presterar något alls framåt och bara drar på sig massa utvisningar?
Joron skrev:Givetvis tungt om Övestad missar matchen, bara hans närvaro på isen gör mig tryggare. Men detta borde ge Dick chansen att spela med Otto och Anger, eller finns det bättre lösningar?
Känns som om vi har mycket att bevisa mot Mora ikväll. Tar vi 4 poäng till på de 6 återstående matcherna så finns det ingen teoretisk möjlighet att vi missar slutspel. Låt oss ta ett steg närmare nu!
Framåt!
Hur kan man känna sig trygg med en spelare som inte presterar något alls framåt och bara drar på sig massa utvisningar?
Han är lagkapten, kämpar och sliter som fan och det sprider positiv energi till laget vilket gör att laget presterar bättre.
Han är lagkapten, kämpar och sliter som fan och det sprider positiv energi till laget vilket gör att laget presterar bättre
Hans kämpar anda har man knappt sett röken av denna säsong, och alltså hans facit med dessa utvisningarna är bedrövligt. Jag tror högst 5% av dom har varit nyttiga. Detta är ju givetvis inget man vill att det ska vara, Ölvestad är en s.k förebild för mig. Men om vi nu når slutspelet så, visar han absolut var skåpet ska stå, x10!
Läget i Djurgårdens IF
Ronnie Pettersson och Christian Eklund var på is i måndags och ska vara spelklara inför matchen mot Mora. Jimmie Ölvestad är dock sjuk och är osäker för spel. Beslut om vem som står i mål tas på matchvärmningen.
Och det allra senaste är nu att Rompa inte kommer till spel idag heller
Fimpen är det dock helt klar för spel och får fortsätta brevid Danielsson och Falken.