Tror tyvärr exakt samma som du. Vejde får minst 3 matcher (för att de ska säkra att han inte lirar med mot Löven), Hutchings får nada och Weigel kommer de inte ens bry sig om att kolla något.Mattias_87 skrev: ↑2023-04-09 11:45:34 Får Vejdemo fler matchers avstängning än Weigel vet jag inte vart jag tar vägen. Och jag tror fortfarande att Hutchings blir frikänd faktiskt. Det brukar inte ens bli en femma vid dessa situationer.
Säsongen 22/23
Säsongen 22/23
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Säsongen 22/23
Tror det blir en match för Hutchins och två-tre matcher för Vejdemo.
Spearingen är inte snygg men man kan ju förstå när mobbaren och excellent retard Weigel dyker upp ännu en gång för att snacka skit.
Man får ju nog.
Skulle önskat att Vejde tagit nävarna istället.
Spearingen är inte snygg men man kan ju förstå när mobbaren och excellent retard Weigel dyker upp ännu en gång för att snacka skit.
Man får ju nog.
Skulle önskat att Vejde tagit nävarna istället.
Säsongen 22/23
Enligt uppgifter till Expressen får de två matcher vardera.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Säsongen 22/23
Hur sjukt det än låter får vi nog vara nöjda med det, båda borta lika lång tid. Fair trade när vi lika gärna kunde haft 3ggr längre straff på Vejde.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 22/23
Skulle vilja höra hur DN resonerat om varför Vejdemos är värre den spearing Weigel gjorde.
Avskaffa tre mot tre.
Säsongen 22/23
Jag kan förstå ditt resonemang också, hans säsong har inte varit som den brukar. Men förhoppningsvis var det här något som ger honom självförtroende.Donkels-3.0 skrev: ↑2023-04-09 06:52:09Får göra en pudel och ge dig rätt kanske är i PP vi ska matcha honom med Krüger, Klasen. Danielsson och Elliott så får Östlund. Lekki och co husera i andra pp uppställningen ser gärna att Liss kommer ur sin formdipp då han ändå är nyttig med sin poängfabrikationklintan85 skrev: ↑2023-04-08 18:56:42Ser direkt när Brodin är med i pp så blir det mål.Donkels-3.0 skrev: ↑2023-04-07 16:14:01Brodin i första PP- ALDRIG!!!klintan85 skrev: ↑2023-04-07 15:44:02 Garpen har gjort allt bra hittills med tanke på förutsägningarna den här säsongen. Det är otroligt tråkigt med alla skador som inte har gett någon kontinuitet i spelet som de andra lagen har fått. Sen att många spelare som ska vara ledande i ett slutspel inte kliver fram eller är skadade är ju fortfarande ett resultat av lång frånvaro.
Klasen väldigt viktig spelare som kan avgöra matcher själv fortfarande skadad, Norman borta stora delar av säsongen har inte matchträning som behövs för ett slutspel, Vejdemo samma där och Liss som är den största besvikelsen hittills i slutspel har knappt synts i matcherna mot Björklöven och gör flera misstag i anfallszonen som leder till kontringar. Samma sak gäller ju också Brodin som har tappat allt kämpaglöd han stod för förut när han blev supporterfavorit och årets järnkamin. Odelius fortsätter att vara osäker och gör otroligt dåliga beslut. Dessa spelare skulle ju gör väldigt stor skillnad i form. Det är mest juniorerna och Krüger som har klivit fram hittills. Hoppas att de börja släppa för dessa spelare snart och att Klasen kan vara med i fortsättningen. Men behöver Brodin och Klasen i första pp.![]()
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säsongen 22/23
Skönt att se att Elliot kliver fram när det behövs som mest och visar att han är en av HA bästa backar.
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
-
Säsongen 22/23
En tanke!?
Ny flyger/chartrar dom plan. Delar vi plan med Björklöven upp/ner? Ur kostnad/miljö så är nog sannolikheten hög.
Ny flyger/chartrar dom plan. Delar vi plan med Björklöven upp/ner? Ur kostnad/miljö så är nog sannolikheten hög.
Säsongen 22/23
Det som retar mig mest med löven är inte att de spelar hårt och jävligt. Det är den jävla offerkoftan de har dragit på sig.
Stå för att ni är ett jävla grislag som gör vad som krävs för att vinna matcher istället för att ta varenda chans som bjuds och gråta ut över hur orättvist hela världen behandlar dom.
Satan i min röv vad det retar mig.
Stå för att ni är ett jävla grislag som gör vad som krävs för att vinna matcher istället för att ta varenda chans som bjuds och gråta ut över hur orättvist hela världen behandlar dom.
Satan i min röv vad det retar mig.
Säsongen 22/23
Sett reprisen nu. Gör det ni med, vilken otrolig match!
Höjdpunkter:
Elliot vilken stjärna! 1-2 är kanske årets mål. Sen gör han 2-2 ca 13 sekunder senare? Måste vara något form av rekord.
Så som Schilling står upp för Galajda efter överkörningen är beundransvärt. Den glöden tänder resten av truppen (och publiken) vilket blir totalt matchavgörande. Ja, jag vågar påstå att Schilling där och då vänder hela matchbilden på egen hand. Kanske till och med serien?
Myrenberg sprider otrolig trygghet från att han kommer in på isen. Gör sig större än både Lindbom och Galajda. Täby-fostrad, något för framtiden? Förövrigt borde mörkblåa benskydd vara standard för våra keepers. Skitsnyggt!
Brodda är direkt involverad i 4 av 5 mål. Han gör två av dom. Står rätt placerad och är extremt effektiv när vi behöver det som mest. Vilken show.
Större delen av matchen står Djurgårdens spelare upp mer än vad dom sitter i båset. Och då är det säsongens mest intensiva match. Laganda, moral och hjärta!
Klasen lyfter PP från botten till toppen.
Östlunds dragning i ett tight friläge. Vilken kyla!
Vejdemo olyckligt att han ger sig på Weigel i ett så avgörande läge. Vi kommer få bättre lägen att sänka honom i den här serien. Men först och främst behöver vi vinna matcherna. Hoppas vi slipper avstängning, Weigel faller som ett asplöv, inte mycket till hockeyspelare i honom.
Krüger, som egentligen inte syns så mycket, men samtidigt är överallt - precis hela jävla tiden. Spelar osjälviskt, täcker skott, slår matchavgörande passningar, står upp för laget, för skölden, för Djurgårdens IF. Vi har helt klart en av världens bästa spelare på Hovet.
Dom har kört över båda våra målvakter. Dom har tagit ledningen i matcher, i matcherna. Dom har spelat fult och grisigt. Dom har provocerat oss. Dom har varit bättre. Men vi reser oss gång på gång och idag var vi faktiskt bättre över tre perioder. Trots två måls underläge. Sista fem spelar vi det mest uppoffrande boxplay jag någonsin sett på Hovet.
Den här serien kan plötsligt avgöras i Stockholm på onsdag. Säg mig, är det här ett Djurgården Hockey ni inte står bakom i vått och torrt resten av säsongen?
Höjdpunkter:
Elliot vilken stjärna! 1-2 är kanske årets mål. Sen gör han 2-2 ca 13 sekunder senare? Måste vara något form av rekord.
Så som Schilling står upp för Galajda efter överkörningen är beundransvärt. Den glöden tänder resten av truppen (och publiken) vilket blir totalt matchavgörande. Ja, jag vågar påstå att Schilling där och då vänder hela matchbilden på egen hand. Kanske till och med serien?
Myrenberg sprider otrolig trygghet från att han kommer in på isen. Gör sig större än både Lindbom och Galajda. Täby-fostrad, något för framtiden? Förövrigt borde mörkblåa benskydd vara standard för våra keepers. Skitsnyggt!
Brodda är direkt involverad i 4 av 5 mål. Han gör två av dom. Står rätt placerad och är extremt effektiv när vi behöver det som mest. Vilken show.
Större delen av matchen står Djurgårdens spelare upp mer än vad dom sitter i båset. Och då är det säsongens mest intensiva match. Laganda, moral och hjärta!
Klasen lyfter PP från botten till toppen.
Östlunds dragning i ett tight friläge. Vilken kyla!
Vejdemo olyckligt att han ger sig på Weigel i ett så avgörande läge. Vi kommer få bättre lägen att sänka honom i den här serien. Men först och främst behöver vi vinna matcherna. Hoppas vi slipper avstängning, Weigel faller som ett asplöv, inte mycket till hockeyspelare i honom.
Krüger, som egentligen inte syns så mycket, men samtidigt är överallt - precis hela jävla tiden. Spelar osjälviskt, täcker skott, slår matchavgörande passningar, står upp för laget, för skölden, för Djurgårdens IF. Vi har helt klart en av världens bästa spelare på Hovet.
Dom har kört över båda våra målvakter. Dom har tagit ledningen i matcher, i matcherna. Dom har spelat fult och grisigt. Dom har provocerat oss. Dom har varit bättre. Men vi reser oss gång på gång och idag var vi faktiskt bättre över tre perioder. Trots två måls underläge. Sista fem spelar vi det mest uppoffrande boxplay jag någonsin sett på Hovet.
Den här serien kan plötsligt avgöras i Stockholm på onsdag. Säg mig, är det här ett Djurgården Hockey ni inte står bakom i vått och torrt resten av säsongen?
Senast redigerad av thelinho den 2023-04-09 17:21:23, redigerad totalt 2 gång.
Sväva i det blå
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongen 22/23
Verkligen starkt att vinna igår, där vi förtjänade segern samtidigt som vi hade alla studsar och oflyt emot oss. Men nu ska vi spela ytterligare en match där två spelare faller bort (Galadja och Vejdemo) och pallar Klasens kropp att spela så tätt inpå?
Vi får hoppas att vi inte tvingas slänga in ett fjärde målvaktsalternativ... börjar bli parodiskt. Bra insats av Myrenberg i ett tufft läge.
Vi får hoppas att vi inte tvingas slänga in ett fjärde målvaktsalternativ... börjar bli parodiskt. Bra insats av Myrenberg i ett tufft läge.
Säsongen 22/23
Ändå är Björklövens tapp större än DIFs. Hutchinson är nog viktigtare för Björklöven än vejdemo är för DIF.Tellqvist32 skrev: ↑2023-04-09 13:23:34 Verkligen starkt att vinna igår, där vi förtjänade segern samtidigt som vi hade alla studsar och oflyt emot oss. Men nu ska vi spela ytterligare en match där två spelare faller bort (Galadja och Vejdemo) och pallar Klasens kropp att spela så tätt inpå?
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säsongen 22/23
Avundas inte att vara Fredrik Mikko just nu.
Nej det är inte social verksamhet vi sysslar med men att säga till Galajda ”sorry, du har suttit där på bänken och inte gnällt på en hel säsong och nu har du din chans men…vi kör med Jeppe för det kändes ändå tryggare” det kan inte vara helt lätt.
Yes, jag tror dom ställer Myrenberg även om Galajda är tillgänglig.
Nej det är inte social verksamhet vi sysslar med men att säga till Galajda ”sorry, du har suttit där på bänken och inte gnällt på en hel säsong och nu har du din chans men…vi kör med Jeppe för det kändes ändå tryggare” det kan inte vara helt lätt.
Yes, jag tror dom ställer Myrenberg även om Galajda är tillgänglig.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 22/23
Vilken fegis den där hutchins är. Har nu åkt ifrån varje grej han varit inblandad i. Tror inte jag sett en spelare sätta dig i utvisningsbåset så snabbt som han gjorde igår efter kört på galajda. Fuckin chicken!